sobota 22. června 2013

Kávička a jahodový dort

Dnes jsme si udělali hned po ránu radost. 
Již jsem se tady zmiňovala o svých radostech všedních dnů a čerstvě namletá káva k nim rozhodně patří. A pokud je obohacena o takovou jahodovou mňamku- začátek víkendu nemá chybu:o)




Tento mlýnek měla vystavený na kredenci má babička po své mamince, potom jsme ho na okrasu měli na polici my doma, když jsem byla holka. A teď ho konečně používáme, jak se má. Chvála mamče, že jej nevyhodila:o) Prvorepublikový mlýnek slouží dokonale.










Můj nejoblíbenější
jahodový dort.
 Na dno formy napěchovat dva balíčky rozmixovaných 
Bebe kakaových sušenek 
 130g rozpuštěného másla. 

Bílá vrstva: 
2 ušlehané 33% smetany
1 tvaroh 
 1 zakysaná smetana
 moučkový cukr
Poklást jahodami a zalít želatinou, aby jahody hned neokoraly.
 Ale ony to ani nestihnou. Dort nemá dlouhou trvanlivost.
Hned zmizí:o)
Dobrou chuť!




Přeji krásný víkend plný drobných radostí. 
Monča.

12 komentářů:

  1. Moni...moc krásný kafíčkový příspěvek :))
    přeji ti pohodový víkendík...Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janí, moc děkuji, jste milá:o)
      .... i Vám klidný víkend...Monča

      Vymazat
  2. Opět nádhera!!! A máte velmi kvalitní fotky a to dělá moc. Dokonalé, dokonalé a ještě jednou dokonalé !!!!!!!!!!!!! Jako milovník kávy tento přispěvek hodnotím na 1 třikrát podtrženou. ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc Vám děkuji za krásná slova, je to pro mě veliká pochvala, která hřeje u srdíčka:o)

      Vymazat
  3. Moni, mám radost, že si někdo mele kafe, jako já. Kamarád mě přivedl na jednu super pražírnu, a kafe od nich je LUXUS !!! A teď mi do balíku na utěsnění přibalili pytel od kávy, aníž by tušili, jakou radost z něho mám!!!!
    Je to APE pražírna a káva Santos, fakt doporučuju!
    Krásný i když upršený den
    Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Vás, Janí:o)
      Také bereme kávu z místní malé pražírny v Nižboře Maj Kafé a též nemá chybu. A to jsem do svých 30 let kávu vůbec nepila a teď si dávám jen opravdu dobrou-né ty české "bazény" jak říká můj manžel:o)
      Pytel od kávy bych také brala, tomu říkám dar!
      Mějte se krásně, Monča

      Vymazat
    2. Moni, já kafe miluji od dětství, mamka vždy vypráví, jak jsem upíjela fakt snad od tří let a zůatlo mi to do dnes, miluji kávu, ale tak, jak říkáte DOBROU kávu ! Nejhorší jsou pro mne návštěvy, když někam příjdu a udělají mi rospustnou, takovou tu práškovou kávu, tedy neříkám tomu ani káva, ale bžunda a ještě k tomu do půlitrového hrnku a zalité mlíkem. To jsem schopna naházet do onoho hrnku tři kostky cukru a stejně to prostě nevypiji, to se prostě nedá! Toužím po své kavárně, kde bych vařila fakt DOBROU kvalitní kávu (Lavazza a nic takového!!!)
      Krásný večer !

      Vymazat
  4. Našla jsem inspiraci na víkend :) Chtěla jsem se zeptat, zda ten korpus z Bebe dáváte na chvíli do trouby? Děkuji a krásný zbytek čtvrtku přeji :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bety, ne, nic nepeču, je to opravdu dort jen za studena. Jen máslo je rozpuštěné.
      krásný večer, MOnča

      Vymazat
  5. Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jaké jsou prosím ty bebe sušenky, jsou to ty Bebe dobré ráno, nebo takové ty obyčejné. Děkuji Zdena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdení, ty obyčejné ve tvaru karty:o)

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥