sobota 29. června 2013

Špenátový quiche

Raději než sladkému dávám přednost slaným koláčům a quiche zkrátka miluji na všechny způsoby.
Kdo jste ještě nevyzkoušel, tady je recept.

ŠPENÁTOVÝ QUICHE
Těsto: 250g hladké mouky
125g másla
 4 lžíce vody
 sůl, pepř.

Těsto zpracujeme a natlačíme do formy.
 Vytlačte dostatečně vysoké okraje a dejte péct na 200 °C cca 15 minut.
 Poté nalijte náplň.
Náplň: 4 vejce, 100 ml mléka, 150 ml smetany, 150g goudy, listový špenát, 4 stroužky prolisovaného česneku, 7 cherry rajčátek, muškátový oříšek, pepř, sůl.
Pečeme ještě cca 30 minut.

Náplň si můžete vymyslet dle libosti, ale vždy musí jako základ zůstat vejce, smetana, mléko a sýr typu gouda, chedar.
Dobrou chuť, je opravdu úžasný a rychle mizí:o)
Monča





5 komentářů:

  1. Dobrý den recept vypadá skvěle, jen se chci zeptat špenát dát do koláče v jakém stavu? děkuji za odpověď

    OdpovědětVymazat
  2. Používám listový zamražený a než jej dám do quiche, podusím ho s olivovým olejem, česnekem, solí, pepřem a muškátovým oříškem na pánvi.
    Děkuji, Monča

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý den, Děkuji za recept. Pustím se do něj. Ráda bych si pořídila tuto kulatou formu. Dáte mi, prosím, tip? Vy máte karamickou? Nebo se prodávají teflonové, že?...Děkuji. Krásný den!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám keramiku a neměnila bych. V této formě dělám vše. Od kuřete až po sladké koláče.
      V sobotu 13.9. ji budou prodávat v Berouně na náměstí na hrnčířských trzích. pokud to máte blízko, doporučuji si udělat krásný výlet. Bude i den evropského dědictví a všechny památky jsou otevřené zdarma:o)))

      Vymazat
  4. Moniko, dnes jsem zkoušela péct. Zdá se mi, že těsto bylo málo jednolité, v troubě se mi po předpečení lehce rozpadalo na kousky. Přidala bych více vody. Jinak chuťově dobré, použila jsem čerstvý listový špenát, nechala zavadnout na pánvi spolu s prolisovaným česnekem, mlékem a smetanou, poté smíchala s ostatními ingredience mi na náplň. Hezký zbytek víkendu přeje Roo.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥