sobota 6. července 2013

Chvála moravským vinařům

Vedle dobré kávy nepohrdnu dobrým suchým vínem. Nejraději máme s manželem moravská vína. Pravidelně kupujeme vínečko z Moravského Žižkova od pana Maděřiče. Nevím, jak to máte vy, ale já jsem přes léto na bílé odrůdy- nejvíce mi lahodí ryzlink vlašský, rulandské šedé i bílé a veltlínské zelené.
Tak na vaše.................. :o))))))))



Slovo víno pochází z latinského slova vinum a podle některých studií má jejich pravidelná konzumace  příznivý vliv na lidské zdraví. To je velmi potěšující zjištění, nemám- li pravdu?



 Kardiolog profesor Milan Šamánek doporučuje pít mužům 4 decilitry vína denně (ženám polovinu). Důležité však je pít pravidelně – alespoň pětkrát týdně. Bílé víno je podle něj vhodnější než červené.  Látkou, která je ve vinné révě zdravotně významná, je resveratrol. Ten sehrává podstatnou roli v prevenci kardiovaskulárních onemocnění a cukrovky. Réva má též protirakovinný účinek, protože fenoly v ní obsažené fungují jako antioxidanty, zpomalují stárnutí buněk.




 Připíjím vám všem na zdraví, mé milé čtenářky:o))))))
Krásný večer, Monča.





5 komentářů:

  1. To je navnad, to je navnad, rulandu i veltlina mam taky moc rada. Driv jsem vino milovala ted co kojim tak mam trochu zmenu chuti, ale verim, ze se to jednou vrati :-)
    Krasny letni vecer Radana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, Radano:o) Víno je vlastně lék, jak říká i pan doktor:o)))
      Tak na zdraví! A děkuji za návštěvu, M.

      Vymazat
  2. milujeme s mužem bílé víno a máme tetu a strýce v Moravském Žižkově, kam velice rádi jezdíme. Eva

    OdpovědětVymazat
  3. Zdravím....s manželem máme rádi jednu skleničku vínečka, jen tak večer u klábosení....většinou jsem preferovala víno z JM....jelikož jsme od Brna do vinařského ráje nemáme daleko...:-) Ochutnala jsem ale i víno z Čech z Jeviněvského vinařství a mohu vám říci....lahoda, až jsem se divila....:-)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥