úterý 30. července 2013

Modrá vůně levandulí.....


Levandule jsou už usušené a připravené na export:o) 
Ta vůně je opravdu omamná. 
Levandule je ceněná jako bylinka s léčivými a aromatickými účinky.
Nálev z květů této krásky používali do koupelí už v antickém Římě.  Levandule se vkládá i do šatníků, kde odpuzuje moly a krásně provoní oblečení. Květ levandule je pro své zklidňující účinky přidáván do směsí bylinek užívaných při bolestech hlavy, nespavosti, nervozitě a závratích. Dokáže i mírně snižovat krevní tlak. Masáže jejími olejíčky pomáhají při revmatických bolestech a mají povzbuzující účinek. Využití má i v kuchyni jako součást provensálského koření. 
...... zkrátka, kdo by ji nemiloval......levandule je úžasná bylinka.









Mějte se všechny krásně a posílám trochu vůně i do vašich domovů...... Monča










10 komentářů:

  1. Milá Mončo,vrátila jsem se z dovolené na kolech a hned pádila k počítači se podívat na Váš překrásný blog.Jsem teprve začátečnice na blogu a teprve se to učím,tak snad v nejbližší době se budu moci pochlubit s několika recepty atd.Mějte krásný den a jen tak dál, těšim se na další příspěvky.Mikeška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mikeško, já jsem vlastně také začátečnice, blog mám něco přes měsíc:o) Moc děkuji za Vaše krásná slova, moc to pro mě znamená mít tak úžasnou zpětnou vazbu.... moc díky, těším se na Vaše recepty a hezký den, Monča

      Vymazat
  2. MONY,VRÁTILA JSEM SE Z PRODLOUŽENÉHO VÍKENDU-BYLO TO MOC FAJN-ALE STÝSKALO SE MI?JSEM NA VÁŠ KOPEČEK ZÁVISLÁ.NA TVOJE ČTENÍ,POVÍDÁNÍ,FOTKY,RECEPTY.JSEM STRAŠNĚ RÁDA VE VAŠÍ SPOLEČNOSTI.TAŠKY ČEKAJÍ NA VYPRÁZDNĚNÍ,PRAČKA VOLÁ O DALŠÍ VÁRKU PRÁDLA NA PRANÍ,PODLAHA ČEKÁ NA VYTŘENÍ,KVĚTINY VOLAJÍ PO VODĚ-----ALE JÁ MÁM SIESTU S KAFÍČKEM A ČTU CO JE TU NOVÉHO.JEŠTĚ,ŽE TĚ MÁME-MONČO!!PA KLÁRA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tedy, Klárko, já nemám slov... takovou POKLONU. Jsem úplně mimo z Tvých řádků, nesmírně si jich vážím. Opravdu ze srdce děkuju. Krásný den, Monča

      Vymazat
  3. Mony, voní to až sem ... levanduli miluju .... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já také:o) Markét, pa a krásný den.M

      Vymazat
  4. ...voní to až sem... u nás se levanduli říká důvěrně "maměnka". Náš dnes už dospělý syn, přišel do kuchyně a říká "mami, ty jsi trhala maměnky? všude to tak tady voní" Záhy jsem pochopila, , že myslí levanduli. A tak je to pro mne na věky věků " maměnka" :-) Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ... tak to je nádhera. Tato rodinná osobitá pojmenování jsou úžasná. Krásné jméno:o)pa a hezký den, Monča

      Vymazat
  5. Nádherné fotky, levanduli mám ráda.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥