pátek 12. července 2013

Můj relax na zahrádce


Krásný večer, mé milé čtenářky.
Dnes jsem se realizovala a aktivně odpočívala na zahrádce. Ráno jsem stála na terase a dívala se na smutné místo vedle bočních schodů. Byla tam jen ušlapaná hlína a plevel. A mě naštěstí políbila múza. Vzala jsem kolečko, rýč, nanosila kameny, vozila jsem hlínu ze spodní části zahrady- takže náš kopeček jsem chvilkami "proklínala"  :o) Odpoledne jsem zajela do zahradního centra ..... a opět kousek hotov. Bude ale trvat dlouho, než celé naše latifundie osázím a vyčistím:o) Ale on se člověk stejně více kochá svými sny a představami, než tím, že by vše bylo na ráz.






Do bylinkové zahrádky jsem přikoupila šalvěj........ chutná trpce a lehce nahořkle. Hodí se hlavně k vepřovému a telecímu masu. Můžete ji také přidat do omáček, nádivek a k ochucení sýrů. Naše prababičky ji používaly v kuchyni místo petrželky.
Šalvěj je ceněná pro své antibakteriální, protizánětlivé a antivirotické účinky a také zabraňuje pocení.
Boží lékárna.................................:o)



A v zahradnictví byla 50% sleva na tento kousek...... no řekněte samy, nechaly byste tam tuto krásku?



Naše zatím malinká bylinková zahrádka.......
Cedulky jsem vyrobila ze sololitové desky, natřela opět barvou Eternal a voskovým pastelem popsala.....









Miluji echinaceu
....... a opět jsem si jednu přivezla, naší první žlutou.

Echinacea se používá především k boji proti infekcím, k léčbě nachlazení  při onemocnění horních cest dýchacích. Tato zázračná bylinka umí také posilovat imunitní systém a pomáhat při vaginální infekci a při infekci močových cest. Zabíjí viry i bakterie, je to přírodní antibiotikum. Echinacea má tu schopnost aktivovat bílé krvinky( lymfocyty), které pohlcují původce infekce.
Mám osvědčenou tinkturu z echinacei, kterou kupuji v lékárně ( je mi líto louhovat kořen této krásné květiny, užívám si raději jejich krásu). Ale pokud máte hodně rostlinek, můžete si svou 
tinkturu vyrobit .

tinktura z třepatky :
100g kořene 
500ml 60-65% lihu
7 dní louhovat čerstvý kořen, vykopaný na podzim! Louhujte při pokojové teplotě v uzavřené nádobě, občas protřepte. Osmý den zfiltrujte.

Tinkturu používejte jako prevenci viróz, chřipek a posílíte s ní svůj imunitní systém. Užívejte 1 lžičku ráno na lačno ( v době chřipek i večer) po tři týdny a potom na měsíc vysaďte a opět tři týdny a měsíc vysadit. Já s touto " léčbou " začínám koncem září. 
Tinktura lze používat i zevně k hojení ran, na sluncem spálenou pokožku, na hnisavé rány a lupenku.




Dobrou noc a krásný víkend, Monča.











18 komentářů:

  1. Zdravim Moni, tolik nadhery, ja chci mit taky cas ..... ja jsem rada kdyz stihnu nakrmit ovecky nez mi mala cacorka zacne zase protestovat ze nejsem u ni.
    Salvej pouzivam na hlasivky a boleni krku vubec. Taky ji mam na zahrade.
    A jeste, ten vcerejsi recept je famooozni ;-)
    Dik
    Radana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc zdravím, Radanko:o) A ještě jednou se omlouvám za toho šotka v receptu. A Vy jste zrovna už pekla! To mě opravdu mrzí. Ale díky Vám se chyba napravila rychle, kdo ví, kdy bych to zmerčila:-)))))) Šalvěj máme především kvůli manželovi na afty.
      Krásný víkend, Monča

      Vymazat
    2. Dobré odpoledne,
      jsem ráda, že také poznám někoho, kdo věří bylinkám místo farmaceutickému průmyslu nesmyslně předraženému. U mne je favorit ta zelená keramická? krása. Kde se najde květinářství s takovou nádherou, prosím? Věčná nahlížečka Katka

      Vymazat
  2. DOBRÝ DEN,PANÍ MONIKO-VENKU MÁME JASNO,PRÁDLO SE MI TŘEPOTÁ NA ZAHRADĚ,PTÁCI ZPÍVAJÍ,A I JÁ ZPÍVÁM,PROTOŽE JSEM OPĚT VE VAŠÍ MILÉ SPOLEČNOSTI.OPĚT JEDNÍM SLOVEM NÁDHERA.VY NA CO ŠÁHNETE,TO SE VÁM POVEDE!!!A JÁ JEN TIŠE ZÁVIDÍM.A CHTĚLA BYCH MÍT VAŠE ZLATÉ RUCE.COŽ NEMÁM!!!ZROVNA VČERA JSEM DĚLALA JAHODOU MARMELÁDU A NEZTUHLA!!!!!!ACH JO!!PA -PA KLÁRA

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko, vy mě až přechvalujete:o))) Moc vám za ta slova chvály děkuji, jsou pro mě hnacím motůrkem, hezkou neděli, M

      Vymazat
  3. Ahoj Moniko zdravím , koutek u schodů se Ti moc povedl - je parádní ! Rostliny , kameny , dřevěný trám a lucerna - vše super ... Dal Ti zabrat, viď , ale výsledek stojí určitě za tu námahu ?! Znám to , bydlíme v domečku sedm let a stále ještě zahradu doděláváme a vylepšujeme. Šalvěj mám ve své bylinkové zahrádce také , dávám ho k masu... Echinaceu jsi koupila moc pěknou , nemám na zahradě ještě žádnou , to je určitě škoda a musím to napravit ... Kráska na stůl je nejenom krásná , ale především praktická .
    Včera jsem dělala skořicové šneky a rodina si moc pochutnala , tak brzy opět upeču , - díky za další super recept .
    Krásný slunečný víkend Kateřina K.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Káťo, to jsem moc ráda, že šneci chutnají. A moc děkuji za hezká slůvka, M.

      Vymazat
  4. Pěkný den,

    máte moc krásné bydlení a super nápady. Zajímalo by mne jestli jste i v bytě tolik vařila, pěstovala a vyráběla. Máte práci nebo jste doma, protože vidím, že máte asi dost času. Ten já bych také měla, ale bydlíme v bytě. Nina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nino, tvořila jsem snad vždy, než jsme postavili domeček, kompletně jsem zrekonstruovala dva byty:o)Neumím posedět. A nyní mám dovolenou, tak je času více.

      Vymazat
  5. Monika, super blog. Very nice living. Kath - England

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kath, thank you very much for your pleasant visit and for your nice words. It´s such a big surprise to see here someone from oversea:o))))
      See you and have a nice Sunday.Monča

      Vymazat
  6. Moni,jste velice činorodý človíček,mám to obdobné jak mě políbí můza tak tvořím hlava- nehlava:-) zas jeden krásný počin,mohu Vás ujistit že moje zahrada se vyvíjí už30let! Daja

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dajo,jste moc milá a děkuji. Ať nás múzy líbají častěji, že? krásný tvořivý víkend, M.

      Vymazat
  7. Moni moc zdravím,
    nádherně to zabydluješ. Krásně vymazlené do posledního puntíku.
    krásný víkend pa pa Zuzka morkusovic

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzanko, moc Tě zdravím děkuji za milou návštěvu:o)Já vždy při svém snažení vidím v duchu tu vaši nádhernou, vzrostlou zahradu vyzdobenou Tvými dekoracemi, pa a zahradničení zdar:o)))) M.

      Vymazat
  8. Moniko, nádherný koutek vznikl. Gratuluji :) Lucka

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥