středa 17. července 2013

Muzeum loutek V Plzni


Moc vás všechny zdravím a předem děkuji, že jste si našli opět chviličku pobýt s námi. Moc si vaší přítomnosti cením, protože jste to vy, kdo dává život a smysl tomuto blogu. Děkuji za vaši přízeň a podporu.

Dnes se s námi virtuálně vydáte do západočeské metropole. Plzeň je mi blízká a milá. Pět let jsem zde studovala a mám ráda místní milé a usměvavé lidi. 
Letos poprvé jsme s dětmi nejeli do ZOO a dinoparku, ale do centra za památkami a kulturou. Musím ty naše treperendy moc pochválit....zvládly bez remcání 60 minutovou procházku v temných a chladných chodbách podzemí. Chodby v podzemí vznikaly od středověku, měří neuvěřitelných 19 kilometrů a protínají historickou část města ve dvou patrech.


Dominantou náměstí je gotická katedrála sv. Bartoloměje. Byla pravděpodobně postavena roku 1295 spolu se založením města. Město bylo založeno na příkaz  krále Václava II. Původně to byl kostel, ale se vznikem plzeňského biskupství v roce 1993 se z farního kostela stala katedrála.






.... vodárenská věž







... a ani o vodu a hrátky s ní nebyla nouze:o)))) V Plzni vyrostly megalomanské moderní vodní kašny, které v tom horku potěšily....




Pokud vám zbyde něco času třeba po návštěvě zoo, nepřipravte děti o kouzelnou návštěvu Muzea loutek. Nachází se na náměstí v jednom z renezančních domů naproti kostelu. Byl o opravdu krásný zážitek. Muzeum je interaktivní, děti si mohou dotekovým systémem samy spouštět krátké příběhy a divadélka, osahat si loutky a nejlepší odměnou je potom pobyt v posledním z pater. Tam na děti čeká celý sál s jevištěm a hromadou nejrůznějších loutek.... od marionet přes maňásky až po obrovské loutky, které se ovládají celým tělem. Tam se můžete pohodlně usadit a děti vám jistě nějaké to představení spontánně zahrají.











 V atriu muzea je kinetický dvoreček, kde si děti osahají další originální kousky , které prověří jejich zručnost a dovednosti. zde nechybí ani nepostradatelná kavárna:o)







Přejeme vám krásné léto, ať už ho trávíte kdekoli:o)))))





















8 komentářů:

  1. Krásne fotky, mám chuť ísť na výlet:)
    m.

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Mony,
    tak to jsi mi dnešním povídání o mém rodném městu udělala móóóc velikou radost! Docela jsem byla překvapená, že jsi tu studovala. Od vás to ale není zase tak daleko. Věřím, že se děvčátkům v podzemí (spousta dětí mých přátel se tam bálo) líbilo a v muzeu loutek určitě také. Opět jsi vše hezky zdokumentovala. Jen k naší starobylé Plzni se jaksi nehodí ty kašny. Nechápu, jak mohli dovolit radní něco takového postavit. Sice jsem si již zvykla, ale nikomu, s kým jsem se na tohle téma bavila, se to nelíbí. Přeji hezký den a těším se na další fotky a článečky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pavlí, to jsem ráda, že jsem i potěšila:o) Hoky si to užily, i když v podzemí byla opravdu zima!Loutky neměly jedinou chybičku... snad jen to, že jsme si je nemohli odnést:o)))) Máte tam krásně,pa:o)))))))

      Vymazat
  3. Milá Moniko , tak koukám , že už máte za sebou výlet k nám do Plzně ....Jsem ráda , že se vám líbilo, jak rodičům tak dětem . Nafotila jsi zase spoustu krásných fotek !
    Užívejte si léta , čauky Kateřina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Kačko, děkuji. Aby se tam u vás nelíbilo:o)Krásný víkend, M.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥