čtvrtek 25. července 2013

Ořechovo- meruňkové rohlíčky


Krásný den milé čtenářky. Dnes mám pro vás jen takovou rychlovku, kterou jsem si vymyslela už v patnácti.
Úplná jednoduchá věc, ale pro mě s hrnkem studeného mléka úchvatná záležitost.


Ořechovo- meruňkové rohlíčky
Potřebujete listové těsto, přiznám se, že to stále kupuji. I když už mám zdroj na domácí, jsem nějak pohodlná.... ale také ho chci vyzkoušet.

Náplň:
namleté vlašské ořechy
zavařený kompot meruněk... aby hmota byla vláčná
vanilkový pudink (prášek) ... aby hmota nevytekla
vanilkový cukr dle chuti

Vanilkový cukr si jednoduše vyrobíte rozmixováním 1 kg cukru krystal s jedním celým luskem vanilky. Zavřete jej do dózy a máme pravý vanilkový cukr kdykoli po ruce při každém pečení... třeba jen obyčejných palačinek.o) Nemá nic společného s tou hrůzou, kterou známe z obchodů.

Když smotáte rohlíčky, potřete je ještě vajíčkem, i konce s náplní, aby nevytekla.
A nakonec posypat opět vanilkovým cukrem:o)





Mějte krásný den a všechny vás zdravíme z kopečku...... Monča a mé malé pomocnice.









15 komentářů:

  1. Hezký den Mony,nahlídla jsem hned ráno a co nevidím - opět prima kalorická bomba - jestlipak se to u vás sní, když stále pečete?
    Myslím, že děvčata budou zdatné kuchařky a pekařky ,když rádi pomáhají.Přeji klidný a prima den Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sní, sní. Máme spousty návštěv a co se nesní, zamrazím:o)

      Vymazat
    2. Dobrý den Moniko,
      opět jsem nahlédla a tady taková dobrůtka:) Jste šikulka, bydlení máte nádherné a ještě pečete takové dobroty..
      Mějte krásný den .
      Petra

      Vymazat
    3. Péťo, vy jste milá duše, moc děkuji za poklonu. Přeji Vám krásný den, M.

      Vymazat
  2. Ahoj Moničko,musím Vám vyseknout velikou poklonu!Jste tak kreativní osůbka ,že s vás musí mít rodinka velikou radost! Trdelníky peču ,i ten Estoňák ale musím vyskoušet Vaše těsto!Zdá se mi perfektní a ten foto návod to je bomba!!!! Rohlíčka jsou famozni já mám také listové těsto v zásobě,asi ho nebudu dělat doma ....Jsem starší ,tak si dovolím Vám nabídnout blogerské tykání i přátelství.Tak jestli neva tak se měj pěkně a moc se těším na příště!Daja-duha

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dajinko, moc moc děkuji a rodiny se zeptám, jestli to cítí jako Ty. Manžel ano, ale znáte děti, ty jsou kolikrát raději za obyčejnou Tatranku:o)))))) Děkuji za tykání a nádherná slova, moc zdravím a užívej léta, MOnča

      Vymazat
  3. mňaam, keby nebolo vonku tak teplo tak sa dám hneď do pečenia :)

    OdpovědětVymazat
  4. NO MONY,CO MI TO DĚLÁŠ-TAKOVÁ DOBROTA!!!!TY SNAD ANI NESPÍŠ,JAK JSI AKTIVNÍ!!!JÁ JSEM V TOM VEDRU TAK LÍNÁ!!TEN KOMPOT JE CELÝ?A KOLIK TOHO VANILKOVÝHO PRÁŠKU?NÉ KAŽDÝ JE ŠIKULKA JAKO TY-JÁ TO MUSÍM MÍT NAPSANÝ,JAK PRO BLBÝ.JSI OPRAVDU SKVĚLÁ!PA KLÁRA

    OdpovědětVymazat
  5. Klárko, neboj trochu spím, ale zvonce kraviček mě budí opravdu s kuropěním:o) Na 500g lískového těsta jsem použila asi 6 půlek meruněk, jde o to, abys cítila vláčnou hmotu- ne sypké oříšky. a asi 2 hrsti nahrubo namletých ořechů- melu je v mixéru. A cukru dej opravdu podle chuti, ochutnej směs, až se ti bude zdát sladká:o)
    Moc děkuji za milá slova, M.

    OdpovědětVymazat
  6. MONY,MOC DĚKUJI-JEŠTĚ JEDEN PROBLÉM-KOLIK TOHO PUDINKU-PRÁŠKU?JSI ZLATÍČKO.JSI STRAŠNĚ SYMPATICKÁ-JE VIDĚT,ŽE SI V ŽIVOTĚ SPOKOJENÁ,ŠTASTNÁ.MOC TI TO PŘEJU-TY SI TO ZASLOUŽÍŠ!!!!STRAŠNĚ MĚ NABÍJÍŠ POZITIVNÍ ENERGIÍ-A ZA TO TI DĚKUJU.DOBROU NOC-KLÁRA RÁNO MI ZVONÍ BUDÍK V 04.30HOD.BLÉÉÉÉÉÉÉÉ

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko, na toto množství asi půlku sáčku pudinku. Ono ho tam vůbec neucítíš, ale zpevní se hmota- je to finta fň:o) A pudink takto přidávám i di marmeládových taštiček, aby nevytekly:o) A ještě jednou děkuju, ať to v práci odsejpá, krásný den. Monča

      Vymazat
  7. JAK TAK KOUKÁM,TAK S KOPEČKEM VÍTÁM DEN-V PRÁCI S KAFÍČKEM V RUCE,NEŽ SE ROZKOUKÁM- A VEČER USÍNÁM,NEŽ VYPNU POČÍTAČ,TAK JEŠTĚ JEDNOU JUKNU-CO JE NA KOPEČKU NOVÉHO-MOC DĚKUJI,JSTE TAKOVÉ MOJE POHLAZENÍ PO DUŠI

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A vy jste pohlazení pro mě, moc moc děkuji:o) Krásný den, M.

      Vymazat
  8. Hmm, těmi bych si u rodiny určitě šplhla:-)))
    Ajka

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥