sobota 27. července 2013

Tvarohové a povidlové koláčky


... než začalo vedro upekla jsem s sebou k vodě nějakou dobrotu pro mé tři strávníky. A musím říct, že velmi vděčné strávníky, co se koláčků týče. Jsem jim moc vděčná, že ocenili mou snahu, protože koláčky ani buchty nejsou můj šálek čaje, tak jsem je vlastně nikdy ani nedělala. Také jste na tom podobně??? Že to, co samy nejíte ani nevaříte? Já se v tomto cítím trochu sobecky:o( Tak napravuji.

Koláčky jsem dělala z těsta na skořicové šneky... máte v receptech. 
Chci ještě zkusit ty pravé holašovické, ale dnes jsem měla v plánu buchty a  když bylo těsto nakynuté, přiřítily se holky do kuchyně, že chtějí koláčky..... A proč ne, tvaroh jsem měla už na buchty připravený a povidla také, tak jsem udělala koláčky.

Z nakynutého těsta ( jako na šneky) jsem vytvořila 2 cm kuličky, dala na plech a ten nechala ještě 50 minut na sluníčku pod igelitem a utěrkou. Dnem od skleničky jsem vytvořila hnízdečko pro náplň.



Tvarohová náplň:
250 g tučného tvarohu
1 žloutek
vanilkový cukr dle chuti

Na koláček jsem dala několik rozinek umytých vařící vodou, aby se ztratila siřidla. Poté  byly rozinky namočené v rumu .
Povidla jsem použila kupovaná a nic jsem k nim nepřidávala.
Koláčky jsem před pečením potřela rozpuštěným sádlem.






Vím, že jsem takový blázen, nikdy bych si nepomyslela, že v takovém horku budu toto vytvářet. Ale vstávám brzy a dům krásně chladí přes naše trojskla:o)

Mějte se moc hezky a dobrou chuť........ Monča






12 komentářů:

  1. Ahoj Moni! Vůbec nestíhám tvoje tempo, určitě zapomenu něco pochválit...Nadšená jsem z krámku pro holčičky, kuře a zmrzlinu dělám hodně podobně, jen jsem se musela smát, co stačí vám s malýma holkama, kdyby si viděla ty kastroly pro našeho Adama :o) a koláčky, no právě dopíjím kávu a jeden by se mi fakt hodil!
    Krásnou sobotu, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc moc děkuji, však Tvůj blog to je také jedna nádhera, moc ráda k Tobě chodím. Objevila jsem Tě před pár dny:o) Jo, jsem ráda za holčičky, když slyším od kolegyň, které mají 2 kluky + manžela! Vůbec ta kvanta navařených jídel nezávidím.
      Krásný den, Monča

      Vymazat
  2. Mony ,jsou úžasné - po těch se manžel může utlouct hlavně tvarohové. Já miluji jablkové.Dnes upeču linecký koláč s tvarohem a rozinkama , ale až navečer - nyní mi to tu topí z venku - Přeji prima den u vody.....Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, děkuji. Můj manžel je také koláčový a buchtový:o) Baví mě vidět, jak jim chutná a krásně to umí ocenit. Za koláčky jsem dostala příslib levandulové masáže, mám doma zlato:o) Krásný parný den, M.

      Vymazat
  3. Moni, já jen tiše zírám, žasnu a tleskám. Jsi skvělá !!! Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, jsi milá dušička, děkuji:o)

      Vymazat
  4. Vypadají krásně, já se chystám na tvarohovorybízové, ale až poleví vedra, čili asi o půlnoci:-)))

    OdpovědětVymazat
  5. Hmmmmm..... Musia byt uzasne... Mne v tom teple jysnute neidu na chut.... Ale za chladnejsieho pocasia si veru daaaaam. Krasny zvysok vikendu...

    OdpovědětVymazat
  6. Moni, vypadají úžasně ... s chutí bych si jeden dala ... Marki

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥