pondělí 5. srpna 2013

pravé holašovické koláčky.....




Jak jsem slíbila, tady je recept na ty pravé holašovické.......

Těsto:
500g polohrubé mouky
3 žloutky
250 ml mléka
1/2 lžičky soli
2 lžíce sádla
100g másla
3 lžíce vanilkového cukru ( 1kg cukru krystal rozmixovaný s 1 celým luskem vanilky)
1/2 kostky droždí
kůra z 1 bio citrónu
rum

....všechny ingredience dám do domácí pekárny, tam těsto i nakyne. Máslo a sádlo předem rozehřeji.
....po vykynutí uválíte malé kuličky maximálně 2 cm a položíte na plech, kde budou pod utěrkou a igelitem kynout ještě jednu hodinu. 
.....dnem skleničky vytvoříte místečko na náplň
.... naplněné koláčky pomažte ještě 1 vejcem
.....pečte na 230 stupňů asi 5 minut, ale každý máme jinou troubu, tak si délku přizpůsobte.
.... z této dávky uděláte asi 60 koláčků








Tvarohová náplň z Holašovic:
500g tvarohu ( tučného)
3 žloutky
pravý vanilkový cukr dle chuti, nebo moučkový cukr
rum
citrónová kůra z jednoho bio citrónu
1-2 dětské piškoty, pokud je směs tekutá






... peču nyní koláčky často, naše malé princezny je milují a na rozdíl od ostatních dobrot, nepohrdnou koláčky ani druhý den:o)))) 
.... a pokud jich nesníte tolik, dají se zamrazit, dělá to i paní Milča, jak po sobě nazvala svou domácí pekárnu v Holašovicích:o))))








24 komentářů:

  1. Moniko co pak delate s temi bilky, kdyz takhle pecu vzdycky zbydou a pusinky stale dokola .... u nas se ani moc neji pusinky... tak jestli tam mate v zasobe nejaky pekny recept tak sem s nim :-) budu moc rada
    Dekuju Radana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dnes jsou bílky ještě v lednici, ale minule jsem dělala naložené maso na čínu a do hotového orestovaného masa přimíchám bílky a do toho ještě smíchám uvařenou rýži.Naše Bety je milovník pouze bílků, tak udělám rychlou omeletu k večeři. Pusinky sama nemám ráda, tak jsem je ještě ani nezkoušela:o)

      Vymazat
    2. No vida to me nenapadlo takze zase velky dik :-)

      Vymazat
  2. Milá Mončo, člověk tady jen chvilku nenakoukne a ono je tady zase spousta počteníčka a krásný foteček a inspirací :-) Koláčky vypadají výborně, já jsem koláčová...takže si s dovolením receptík ukládám a brzy vyzkouším. Jen se chci zeptat ta druhá náplň - to je povidlová?
    Moni můžu se zeptat, kde se dá koupit takový krásný andílek, kterého máš v předchozích fotečkách? A s tím mýdlem to je výborný nápad :-) Když jsi psala, že jsi jen "obyčejná" učitelka, tak bych spíš řekla, že učitelka s velkým "U" a hlavně se srdcem na dlani a je moc dobře, že pánbůh Ti dal do vínku tak šikovné ruce a tolik tvořivých nápadů :-). Těším se na další inspiraci...Krásné letní dny přeje Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko, Ty jsi tak hodná, díky moc za chválu, ale jsem obyčejná ženská a někdy to mají se mnou také těžké:o)
      Andílek z terasy je dílo mé kamarádky sestry, vyrábí je v Rakovníku. Jestli chceš domluvit koupi, pokusím se, ale vím, že to máš daleko. Nebo si udělat výlet do okolí Berouna a přijet i na kávičku:o)
      Měj se moc krásně, pa Monča

      Vymazat
    2. Moni s každou ženskou je to v něčem těžké a i my bohužel nejsme bez chyb :-)), ale zase na druhou stranu si myslím, že pro Ty naše drahé polovičky a ratolesti se snažíme dělat co jim na očích vidíme. Takže i oni musí sem tam u nás něco přehlídnout :-). I o tom ten život vlastně je...
      Mončo tu sochu opravdu zvážím, já na takových věcech ulítávám kromě spousty dalších :-), ale samozřejmě bych Tě s tím nechtěla obtěžovat. Nemá ta paní třeba nějaké stránky, kde to prodává nebo to vše vždy dělá na zakázku? Já jsem akorát takové sošvy viděla na Fleru, ale ty ceny...:-((
      Určitě by se mi v okolí Berouna moc líbilo, já občas jezdím do Prahy pracovně, tak si jednou do budoucna naplánuji cestu trochu dál...:-))Hrozně si vážím toho pozvání na kávičku, tak snad jednou nám bude osud přát :-))Pohodový večer Katka

      Vymazat
    3. Kačko,
      právě že slečna, která tuto keramiku dělá ji neprodává. Já si o ni vyloženě řekla,že ji chci koupit... a tento anděl stál 200Kč!!!!!!!! A ještě mám od ní ježka, najdeš ho ve starších příspěvcích v zahradě. pa:o)

      Vymazat
    4. Dobré ranko Mončo tak s tou cenou jsi mně tedy úplně dostala! Toho ježečka jsem si již dříve taky všimla, moc hezky se u Vás na zahrádce zabydlel :-)Slečna má opravdu zlaté ruce. Moni pokud to není moc odvážné, mohla bych Tě poprosit o mailovou adresu a já bych Ti do mailu poslala obrázek sošky, kterou už mám dlouho vybranou a jestli bys někdy příležitostně to neukázala té slečně, zda by to zvládla. Vůbec to nespěchá až bys prostě s ní někdy byla. Už i tak si připadám trapně, že Tě s tím obtěžuji...ale tady u nás v okolí bohužel neznám nikoho, kdo by tak krásně tvořil...snad se za mou troufalost nebudeš na mně zlobit. Přeji pohodový den na kopeček. Katka

      Vymazat
    5. Kačko, vůbec se neostýchej, pokud to bude možné, vždy ráda pomůžu:o)
      jsem ve styku jen s její sestrou, zrovna za ní jedu příští týden, tak se pokusím. Já jsem si andílka a ježka zadala v létě a byli hotovy až na jaře. Ona se tím opravdu neživí, jen chodí tvořit do dílny:o) A to mám v záloze ještě mou kamarádku, jejíž maminka dělá nááádherné věci. Někdy je nafotím. Klidně pošli fotku:o)
      monika.kindlova@gmail.com
      pa a krásný den

      Vymazat
    6. Mončo mockrát děkuji za mailika, určitě napíšu a pošlu fotku v nejbližších dnech. Jak jsem psala vůbec mi to nespěchá až by bylo tak by bylo, člověk se má aspoň na co těšit. A určitě někdy nafoť věci, co dělá maminka Tvé kamarádky... to se zase budeme mít čím kochat :-)) Jinak Tvé osvědčené recepty s octem určitě využiji a to s tou mikrovlnkou zkusím hned dneska :-))Koukala jsem, že na jedné fotečce v kuchyni máš stejného andělíčka jako já :-)Je na něm napsáno Schutzangel :-) Měj se krásně. Katka

      Vymazat
  3. Moni, vypadají skvěle, hned si jdu opsat recept ...pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opiš, Markét, všichni je milují, tak jsou snad i dobré. Já jsem raději na slané:o) Krásný večer. Monča

      Vymazat
  4. Moni, to je opět nádhera. Úplně jsi mě potěšila jak na duchu, tak na chuti.Opět motivace jako Brno:-) Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, zlatíčko, moc děkuju:o)

      Vymazat
  5. Mooc hezké - máslíčko, sádlíčko, rumíček...ale bez toho by to nebyla taková dobrota, viď, Moni :o)
    Jo, a že se na vaší příjemné terase usadil i pan Werich, tomu se nedivím...
    Pohodový večer, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Helenko, to víš, každá dobrota něco stojí:o))))) Ale úplně v pohodě jsem koláčky dělala z těsta na skořicové šneky a byly také výborné.... ale Tom tvrdí, tě tuty jsou nej nej:o)
      Krásný den, Monča

      Vymazat
  6. Jen co se trošku ochladí (i bez zapnuté trouby v kuchyni umíráme), běžím pro tvaroh a peču. Vypadají úžasně!

    OdpovědětVymazat
  7. Koláčky jsem měla u Radany a jsou opravdu výborné. Naše Bětka, která jídlu moc nedá, jich snědla snad 6, takže je budu muset taky udělat :-)
    Jen jsem se chtěla, Moniko, zeptat, jestli můžu těsto udělat i normálně, protože pekárnu nemám. Tak jestli mám klasicky udělat kvásek a pak udělat těsto růčo? Nebo jestli je to recept vyloženě jen do pekárny?

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Katko, jasně, udělejte klasické těsto, jak jste zvyklá. Já vše dávám k uhnětení a na vykynutí do mé pomocnice, ale je to vždy samozřejmě i pro ruční zpracování.
    Ať se povedou♥
    Monča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak hlásím, že koláčky se povedly :-) I při ručním zpracování. Jen nevím, jestli jsem je neměla dělat z kila mouky. Nějak rychle ubývají :-) Děkuji za recept.

      Vymazat
  9. Moni, včera jsem dělala koláčky podle Vašeho receptu a naprosto luxusní, začaly miznout hned, co jsem je vyndala z trouby, na plechu po nich zůstaly jen mastná kolečka :D Zařazuji tento recept do našich oblíbených, určitě je budu dělat často. Moc děkuji za recept i za inspiraci z Vašeho blogu a z domečku, máte to moc hezky zařízené a sladěné a kápla jste mi úplně do noty, fotky lákají se u vás usádlit a už nikdy nezmizet :D Rodinná pohoda a láska, jen tak dále. :-) Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lení, moc moc děkuji♥
      Hezký den,
      M

      Vymazat
  10. Dobrý den pí Moniko,tak jsem dnes poprvé zkoušela ty vaše koláčky. Chuťově jsou výborné,ale nějak mi v troubě hodně vykynulo to těsto a koláčky vypadají spíše jako zplacatělé koule potřené povidlama. Tak nevím,kde jsem udělala chybu. Děkuji za radu a přeji hezký den. Lucka

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥