čtvrtek 1. srpna 2013

Symbol naší vesnice...... 100 letý dub



Krásný den milé virtuální přítelkyně...... moc děkuju za vaše nádherná slova v komentářích. Někdy mám slzy na krajíčku. Jste skvělé a moc si vážím vaší přízně, že vám stojí za to tento blog navštěvovat........
Dnes vás vezmu na malou procházku po naší vesnici, 
která má ve znaku tento 118 ti letý dub.
Roste na stejném místě, kde blesk ukončil životní pouť jeho také stoletému předchůdci v roce 1894 a o rok později místní dobří lidé vysadili doubek nový. 
Tento statný jura vévodí celému okolí a je vidět na míle daleko, protože i naše vesnička je spíše na návrší. Miluji vycházky do okolí a ta krásná panoramata:o)... z jedné strany se majestátně tyčí vrcholky Brd a z druhé strany nás lemují křivoklátské hvozdy.... ten pohled je k nezaplacení a občas jen tak s manželem vyjdeme a kocháme se. 
Hned nás to nabije a jsme plni energie.
.... a já cítím nesmírnou pokoru a vděk, že nás sem ti shora zavedli. 


Do 35 let jsem byla městský člověk a ani jsme neuvažovali o vesnici, ale osud tomu tak chtěl, opravdu jsme sem byli nějak zaváti bez dlouhého přemýšlení, hledání a spekulací.
 Chytili jsme se šance intuitivně ( já ani jinak nic neřeším než intuicí) 
a vyšlo to ........ děkuju.
A myslím, že by člověk měl každé ráno poděkovat za to, co mu bylo dáno.
 A nehledejte v tom nějaké hmotné statky, drahá auta, šperky..... Je taková spousta věcí, za co bychom měli být vděční..... máme zdravé děti, dvě zdravé ruce, práci, skvělé kamarády  ..... nebo jen slunný den před sebou s kafíčkem třeba někde v městské kavárničce....

Věřím na zákon přitažlivosti. 
Pokud jsme vděčni a dokážeme vše přijmout s pokorou i ty ošklivé věci a říci  si, že tak to zkrátka má být, že vše má svůj smysl, aby nás to někam posunulo ...
Pokud se naučíme  šířit kolem sebe pozitivní energii...
tak se vám i pozitivní věci vrátí.


... jeden krásný pravdivý životní citát ...

Nikdy nelituj.
Pokud je to dobré,
je to BÁJEČNÉ.
Pokud je to špatné, 
je to ZKUŠENOST






Tady je praktická ukázka a možná návod pro originální PFku. 
Takto vznikala naše  PFka na rok 2012, kdy náš domeček teprve vyrůstal.
Vzali jsme si prskavky a každý jsme měl zadanou jednu číslici, kterou musel psát zrcadlově tam a zpět. Pětiletá Terezka s hravostí zvládla 0 a teprve dvouletá Bety v pohodě zvládla mávat prskavkou nahoru a dolů a tím vytvořila 1...... Jak je to ale bavilo! 
Pak lítaly holky ještě dlouho po poli a svítily jak světlušky. 



Ale ta zrcadlová představivost , že? 
Na poprvé jsme to pěkně zkonili a vytvořili PF 2102 :o))))))))))
.... ale co, schováme ji a ještě přijde doba, kdy se bude hodit:o)))))))



Jestli jsem vás ještě neunudila stále podobnými fotkami a mým " filosofováním".... zde je ještě náš fešák v zimním kabátku





... ač tu bydlíme jen jeden rok, milujeme to tady celým naším srdcem....
Zdravím vás z naší vesničky a přeji vám, abyste také měly své místečko, malý kousek ráje na zemi, mé milé....... Monča

38 komentářů:

  1. opět krásné až dojemně napsané - nějak mě to sem zase hnalo a je tu opět nový příspěvek i když jsem u tebe byla před 5 minutami.... ať se Vám tam krásně žije Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, strašně děkuju za Tvá krásná slova, jsou pro mě pohonem k další práci, děkuji:o)
      pa, M.

      Vymazat
  2. Krásný příspěvek...marné platné, v Česku je tolik krásných míst !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je...... a to člověk viděl nepatrnou část:o)

      Vymazat
  3. Ten dub je opravdu nádherný, Moni, a okolí máte překrásné! Radost bydlet!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Lucí, až tam půjdu vyřídím mu, jaká je z něj mediální hvězda:o)

      Vymazat
  4. Moni, ta pozitivní energie z tebe přímo srší :-) A na intuici nedám dopustit. Taky jinak věci řešit neumím :-D Ten nápad s PF je super. Zase budu mít co kopírovat :-D :-D
    Je tady u tebe hezky.
    Pa
    Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, jsem ráda, že se líbí. Byl to nápad mého Toma:o) ..... abych si vše nepřivlastňovala:o))))
      Moc děkuji za milá slova, jsem nějak na měkko z takových krásných řádků, díky,
      Monča

      Vymazat
  5. Jsem opet unesena tvoji dobrotou,laskavosti-jsi cista duse,co nabiji ostatni,aby byli lepsimi,nezli jsou*Mame te radi*Klara

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko, Ty jsi takové zlato! U Tvých řádků jsem to nevydržela a oči se mi zalily slzami a projela mnou neuvěřitelná pozitivní energie. Moc Ti děkuji za Tvá nádherná slova, opravdu moc:o)
      Krásný večer, Monča

      Vymazat
    2. Monco,Ty jsi zlato-zlaticko!Dekuji,ze jsi!Dekuji,ze nam venujes svuj cas.Dekuji,za tvoji pozitivni energii,kterou nam predavas!Klara

      Vymazat
    3. Klárko, taková nádherná slova jsem ještě neměla tu poctu slyšet. Tobě děkuji, opravdu ze srdce:o)Říkám si, že je škoda, že člověk nemůže mít ve své blízkosti všechny milé duše, se kterými se virtuálně setká. Krásný večer, dušinko:o)

      Vymazat
    4. Ukapla mi slzicka...

      Vymazat
  6. Moni,
    opět krásné fotky a dojemné a pravdivé řádky:-)
    Moc ráda k Vám každý den zajdu, je vidět, že jste spolu na onom místě šťastni!
    Já naopak skoro polovinu života toužila po domečku, lásce , štěstí,...nějak mě vše stále míjelo,...
    Až když jsem si celý život před pár lety převrátila úplně naruby, najednou mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, že sny i ty nejtajnější se plní!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To Ti moc přeju, Ilonko. O to více si těch splněných snů umíme vážit, viď? Přeji Ti, aby se Tě Tvé sny držely a užívej života:o) pa,Monča

      Vymazat
  7. Moni, ten stoletý dub je opravdu nádherný ... v létě i v zimě .... a o krajině okolo ani nemluvím ... vůbec se nedivím, že to tady miluješ.

    PS: ty PF jsou úžasné, super nápad.

    PPS: Děkuji ti za návštěvu na mém blogu i za moc za krásný a milý komentář který mi tam po tobě zůstal, jsem za každý moc vděčná, nabíjí mě a žene dál ... ale tohle ty máš myslím stejně, pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Markétko, jojo, máme to stejné. Jsem citově založený člověk a potřebuji zpětnou vazbu, že to co dělám, má nějaký smysl a někomu pomůžu, i když jen s dekoracemi či s večeří:o)
      Měj se moc hezky a pa, Monča

      Vymazat
  8. nádhera, Moni. Máte nádherné nejen bydlení, okolí, ale hlavně duši, jste moje každodenní vzpruha a na Váš blog chodím snad 10x denně, jestli náhodou nepřibylo něco nového. Krásné slunečné odpoledne. Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, Vy jste zlatíčko, moc moc díky:o)

      Vymazat
  9. Moni, tak teď zase vyhrkly slzy mě. Kdyby to tahle cítilo víc lidí...
    Tvoje kuchaření je opravdu paráda a nejen to - třeba tvoje galerie obrázků od holčiček, to je prostě nádhera! Mimochodem - máme Terezku a kdyby byl Adam holčička, byl by Betynka :o)
    Krásné odpoledne, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to snad není ani možné s těmi jmény:o))))
      Tady se těch milých duší ale shromažďuje dost kolem podobných blogů, viď? Kolikrát si říkám, že udělat nějaký slet by neuškodilo. V tomto virtuálním světě se opravdu najdou lidičky, které vnímáš i na dálku, že bychom si "sedly". Moc Ti děkuji. Já dnes u vašich komentářů opravdu brečela a nestydím se za to, nechávám průtok emocím:o) Strašně děkuju a jsem tu ráda, Monča

      Vymazat
  10. Milá Moni,jsi prostě úžasná :-). Všechno děláš s takovou láskou... Jsi pro mě velkou ispirací a díky za to. Není den, abych k tobě nenakoukla :-). Vždy večer když usnou ty moje 3 malá srdíčka a je doma ticho :-)a já mám čas pro sebe, tak se kochám fotkama.
    A když jsem začala číst příspěvek Srdíčka, kam se podíváš.... jen jsem se usmívala a říkala to není možné - celá já :-) :-).
    Krásný večer
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačko, dnes jste mě tedy komentáři dostaly! Zase došlo na kapesník.... Strašně moc si vážím toho, co píšeš. A děkuju za Tvá slůvka, měj se moc krásně a užívej si krásné léto, M.

      Vymazat
  11. Zdravím Mončo, dnes jsem opět k Tobě hned z rána v práci nakoukla a musím se přiznat, že Tvé dnešní komentáře k fotkám mi vehnaly až slzy do očí. Je v nich totiž velký kus pravdy, akorát že spousta lidí si některé věci často neuvědomují a neustále se za něčím honí a jsou pořád nespokojení. Jsi velmi citlivý, vnímavý a laskavý člověk, kéž by takových bylo mezi námi mnohdy více...Donutilo mně to se nad některými Tvými větami zamyslet. Máš pravdu, člověk by měl věci přijímat s pokorou a radovat se i z maličkostí, které každodenní život přináší. Myslím si, že takový ten respekt k životu a pokora přichází až s věkem a také zkušenostmi, které člověk v průběhu života získává. A asi je to tak dobře :-) Ale dost filosofování...už se těším na zítřek s čím nás zase překvapíš, ať se můžeme pokochat :-) Jinak dnes jsem k večeři udělala podle Tebe focacciu a česnekový dip a syn i manžel mlaskali :-), takže tímto děkuji za další skvělý receptík a Tobě velkou pochvalu za Tvé kuchařské umění! Hezký večer přeje Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Kačko, než jsem začala s odpovědědí, musela jsem najít kapesník:o) Tvá slova jsou tak krásná a já za ně moc děkuju. Je nádherné potkat v tomto virtuálním světě tak krásné lidi jako jsi Ty. Moc si toho vážím.
      Krásný den i ty další..... Monča

      Vymazat
    2. Pěkné dobré ranko Moni. Já Tobě také děkuji za krásná slova, ale mým úmyslem opravdu nebylo vehnat Ti slzy do očí, spíše vyslovit pochvalu, že i v dnešní uspěchané a nevděčné době se najdou lidé jako jsi ty - se srdcem na dlani. Ty slova šly ze mně tak nějak samy, prostě jsem měla potřebu Ti je napsat :-) Mějte hezký den na kopečku a přeji pohodový nadcházející víkend, Katka

      Vymazat
    3. Kačko, ty slzy byly od štěstí, že mám tu čest poznat lidi, kteří jsou na stejné vlně. Já jsem buď nezaujatá a nebo mnou prostupuje to, co mne osloví, ať je to hudba, kniha, milé slovo a potom mne projíždí emoce, vyhrknou mi slzy, buší mi srdce... v sobotu jsme byli na koncertě Hradišťanu v kostele.... no to byla taková nádhera a slzy mi stékaly asi 3x:o)
      krásný den, Kačí

      Vymazat
    4. Mončo, čím více čtu Tvé příspěvky a naše komentíky, tím více mně to utvrzuje v tom, že jsi člověk, který by byl opravdu blízký mému srdci a je naladěn na stejné vlnové délce nejen tady v tom virtuálním světě :-))... jsem moc ráda, že jsem Tvůj blog objevila, já už jsem i na mimibazaru dříve pokukovala po Vašem bydleníčku a již tehdy na mně Tvé fotky působily hrozně vřele a že z toho číší teplo domova a spokojenost a hned jsem si říkala, že tam určitě budou bydlet hrozně hodní a milí lidé...Jak se zmiňuješ o tom koncertě, nedávno jsem prožila něco podobného, byli jsme na koncertě v klášteře sice až ve Švýcarsku, byla jsem tam služebně s manželem a objevili jsme to úplně náhodně při večerní procházce, kterou jsme si vyšetřili. To Ti byla taková nádhera...celou dobu jsem měla šílený knedlík v krku a stažené hrdlo a slzy na krajíčku. Ale když jsem se podívala kolem sebe, tak si myslím, že nás takových bylo více :-) To jsou takové ty okamžiky, které stojí za to, které Tě dostanou a nabíjí dál...:-)Tak se měj krásně a těším se na další krásné příspěvky. Katka

      Vymazat
    5. Kačko, jestli jsi někde z okolí, klidně se stav. Namelu kávičku a někde sedneme do stínu:o)
      Moc díky za Tvou krásnou přízeň a slova, která hladí. Mám z dnešních a včerejších komentářů energie na hodně dlouho......
      pa

      Vymazat
    6. Moničko to asi nebude tak jednoduché víš s tou zastávkou na kávičku...ale Tvé pozvání mně hrozně moc potěšilo :-) Snad někdy jednou...já jsem totiž z Českého Těšína (severomoravský kraj) a ty pokud se nepletu tak na mmb byl uvedený Beroun...:-( Ale představa je to moc hezká :-)

      Vymazat
    7. A abych nezapomněla kecálka a některé cedulky do svého domečku 100% uplatním...je to skvělý nápad...nejsi ty nějaká výtvarnice povoláním nebo designerka :-) Jsou to opravdu takové miloučké a jednoduché věcičky, který nadělají spoustu radosti :-)

      Vymazat
    8. Kačko, určitě využij, budu jen ráda. Asi mi ta tvořivost byla dána shůry. Jsem obyčejná učitelka a design a ani výtvarné školy jsem bohužel nestudovala:o)Opravdu se řídím svou intuicí a nápady nějak chodí samy, což jsem moc ráda. Nerada čtu manuály a knihy, jak co udělat, naštěstí je nepotřebuji a moc děkuji, Krásné léto.

      Vymazat
  12. Milá Moniko, Váš blog pročítám již delší dobu. Stejně jako Vy vnímám spoustu věcí kolem sebe, mám podobné názory na život. Když čtu vaše slova, jako byste mi z duše mluvila. Jsem moc ráda, že někdo takový jako Vy existuje.A za to Vám děkuji. Lea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Leo, moc moc děkuji. Vaše slova mě nabíjí k další činnosti a jsem za ně strašně ráda. Ať se Vám v životě daří a máme kolem sebe spoustu milých lidí.
      Monča

      Vymazat
    2. Milá Moni, někdy jsem si už připadala, že jsem snad z jiného světa, že už dávno není moderní věnovat se rodině, něco vytvářet, milovat přírodu a úplně obyčejné věci. Proto jsem tak ráda za Váš blog a za všechny spřízněné lidičky kolem něj. Krásné letní dny. Lea

      Vymazat
    3. Leo,
      moc děkuji za spřízněnou duši. Naštěstí máme přátele, kteří to cítí podobně a jsem šťastná za náš klidný život na vesnici.
      mějte krásné léto, Monča

      Vymazat
  13. krásný dub, krásné myšlenky a krásný blog :-)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥