sobota 24. srpna 2013

domácí pivo..... aneb kluci v akci





Krásný den, mé milé.....
.... po romantických chvílích strávených u vínečka přichází čas na pivečko.... zrovinka se nám ta alkoholická okénka sešla v jednom týdnu:o)
... náš kamarád Lukáš je kutil a vynálezce každým coulem. Sám sestavil varnu na pivo. Naši kluci vařili poctivé nepasterované kvasnicové pivo....
... na výrobu piva vařeného infuzní metodou bylo zapotřebí chmele, sladu a vody... a hodně a hodně a hooodně času a k tomu čekání něco moku na přilepšenou:o)

... ještě mi kluci prozradili, že vaří svrchně kvašené pivo...
Přiznám se, že nejsem vůbec odborník ani milovník zlatavého moku.
Ale malým kvalitním pivovarům, kde se vaří z kvalitních surovin a nepasterizuje... nezabíjí se to cenné, co v pivě je, začínám pomalu přicházet na chuť i já absolutní nepivař...



.... a aby nám čas příjemně ubíhal a my měli co mlsat, tak se naše trouba od rána nezastavila... 
...šneci přišly vhod a focaccia také nezklamala,pizzy také potěšily a dobré masíčko a poctivé klobásky od místního řezníka a omáčky, do kterých si namočíte, na co máte zrovna chuť...
... v celku povedený den, užívat léta se zkrátka musí:o))))








Jak na samotnou výrobu dobrého pivečka?
.... jako první při výrobě piva je nutné našrotovat slad... to je naklíčený ječmen, a chutná dobře už sám o sobě...




... umletý slad se nasype do vody a zahřívá se při různých teplotách a musí se řádně promíchávat...






... jojo, co je v mládí naučíš... 



... a potom se se zlatavým mokem dělá další spousta věcí, které už jsem ani nestíhala pozorovat...
... ale naši tatínkové se zabavili, popíjeli a moc si to užili a my s nimi...




....práce to byla zdlouhavá a končilo se až pozdě v noci, výsledek bude ale určitě stát za to...


... čtyři dny bude pivečko kvasit ve spižírně při pokojové teplotě ...


... a lahvinky už čekají na stočení....




.... mějte se moc hezky, užívejte obyčejných dnů, v kterých se dá najít mnoho pozitivních a krásných věcí...

Přeji vašim dětem úspěšné vkročení do nového školního roku a ať ten frmol běžných pracovních povinností zvládáme, milé dámy, s lehkostí, grácií a úsměvem na tváři..... stejně vše nutné udělat musíme a s úsměvem jde všechno lépe a snadněji.

Krásný víkend, Monča...
... jsem ráda, že tu jste se mnou (s námi)...

13 komentářů:

  1. Ahoj Moni...
    ...no to je supééér!
    Takové pivečko bych si dala i já.
    A kluci se při činnosti bavili, to je vidět a to je také to hlavní.
    Krásnou sobotu, pa Martina ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, moc díky, jsi zlatá.
      Včera jsem slévala šalvějový sirup dle Tvého návodu, tak se těšíme, jak bude zabírat na afty, na které trpí Tom i Terka.... díky za inspiraci:-)
      papa a v pondělí úspěšné zahájení :-)
      Monča

      Vymazat
  2. Teda Moni, klobouk dolů a smekám... nominace na muže roku... myslela jsem, že podnikavý, kreativní chlapi už vymřeli... mýlila jsem se. Pozdravuj doma i souseda a že chválím, chválím, chválím...Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, moc moc děkujeme, vše jsem vyřídila... a umíš si určitě představit, jak to chlapi potěšilo, viď? Ale oni si to fakt zaslouží:-)
      Měj se moc hezky, M

      Vymazat
  3. Moni, tvůj příspěvek si dneska s chutí přečetl i můj muž - šikovní chlapi, pravil :o)
    A já ti moc děkuji za krásná slova a přeji tobě, aby ti práce přinášela radost a uspokojení.
    Měj se moc hezky, Pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc Ti děkuju, Tobě také přeji jen to dobré a mužovi poděkuj... Tom se tady tetelil:o) Oni to mají rádi, tu chválu... ostatně my též, viď? papa, M.

      Vymazat
  4. Paráda Mony ....u vás se dělá fakt všechno podomácku ....moc se mi to líbí Zdravím Hanka

    OdpovědětVymazat
  5. Tak pivo jsem ještě nevařila.... muselo to být bezva:-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akce byla bezva a pivo bude parádní... stárek Lukáš má už velké zkušenosti:-)

      Vymazat
  6. Moni,
    já jen žasnu. A slivovici si ještě nepálíte? Můj muž je pivař,
    občas rád vaří, ale pivčo si ještě neuvařil!! Asi to nemá zapotřebí, když jsme z Plzně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slivovici ještě ne :-) Vařili jsme z vašeho plzeňského sladu:-)

      Vymazat
  7. Tééééda, Moni ..... kluci jsou "koumáci" .... super příspěvek ... hned bych si s chutí jedno domácí, poctivé, nepasterované, kvasnicové dala ..... Marki

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥