sobota 24. srpna 2013

... už se mydlíme naším domácím mýdlem...


.... krásný večer, milé čtenářky...
nejdřív napíšu, že nebudu vkládat každý den... a dnes podruhé... tak to jsem celá já... žádná koncepce a zase jen ta intuice a čekání na tok myšlenek a nápadů... 


.... v mnoha komentářích jste mne prosily, abych dala vědět, jak se mýdlo povedlo a jak vypadá v praxi...
... sami jsme opravdu mile překvapeni, že už ta první dávka funguje, mýdlo mydlí, zanechává vláčné ruce, myjeme se s ním i ve sprše a kousky levandule dodávají mýdlu peelingový efekt, který je lepší než všechny mořské houbičky....
.... povedlo se a my jsme za to opravdu vděčni...







... mýdla jsou již dárkově zabalena  a připravena potěšit i ostatní...


... a tady je první kousek, který jsme včera s láskou darovali...
... ať dobře mydlí a moc děkujeme za krásný den a noc, Luku a Adélko :o)


...mýdlo se tedy stalo další položkou, kterou přestáváme kupovat v obchodě...
... krásný zbytek víkendu, Monča





19 komentářů:

  1. Moni moc gratuluji k domácímu mýdlu. Vypadá nádherně :-) Jste úžasně šikovní. Můj sen je také zkusit mýdlo,které budu moci na dcerku použít, aniž by se škrábala. Na radu paní doktorky nemydlíme. Zeptám se poněkud drze, to se předem omlouvám, ty poměry jste dělali od oka? Bojím se trochu hydrox. abych to nějak nepoondala... a spíše jí neublížila :-) Krásný večer k vám na kopeček :-) Zdraví Evča z domácího štěstí :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko,
      když se budete držet výpočtových tabulek, tak se hydroxidu bát nemusíte... všechen zreaguje s oleji a přemění se na mýdlo a glycerin.
      Od oka to skutečně nejde, poměry se musí striktně dodržovat.
      Tady máte odkaz, kde najdete odkaz na výpočtovou tabulku a její velmi srozumitelné vysvětlení...
      http://utrililii.blogspot.cz/2013/05/vyroba-mydla-aneb-expresni-navod-na-to.html
      Krásný večer, M.

      Vymazat
    2. Moni velmi děkuji, najednou se sen zhmotňuje :-)Je to velmi zajímavý odkaz! Děkuji opravdu velmi a já pak napíšu - až se k výrobě dostanu- jak to dopadlo!!!! Děkuji moc!

      Vymazat
  2. Dobrý večer Moni, to je skvělá zpráva, že domácí mýdla parádně mydlí, už se moc těším na Váě e-shop, až budu moci taky Vaše mýdlo vyzkoušet. Krásnou neděli Eva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko, bohužel na prodej mýdel je třeba atestace, tak to asi nějakou chvíli potrvá, nebo je budeme nabízet po známých a lidem, kterým nebude vadit, že atest k mýdlu není...
      Ale to medo-mléčné je už dokonalé.
      moc díky a mějte se krásně, M.

      Vymazat
  3. tak to je úžasné, asi taky zkusím, děkuji za krásnou inspiraci a pěkný, i když pro vás, už pracovní týden :-). dana

    OdpovědětVymazat
  4. Ahojky Moni, tedy co vy všechno s manželem nestihnete, klobouk dolů. Mýdlo je úžasné jste šikulky. Přeji ať se vám vše daří a budu sledovat co si pro nás připravíte zase příště. Přeji krásný zbytek víkendu:) Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moní, moc děkuju. Jsi hodná, Tobě také přeji krásné dny, pa M.

      Vymazat
  5. Moni ahoj,
    mýdlo jsem zkoušela vloni, ale nějak se moc nezadařilo, nu soudruzi někde udělali někde chybu, tak zkusím dle Tebe pokus č. 2...chi chi
    Máš to vždy tak krásně zabalené, naaranžované, nafocené....krááása
    Tak máme konec prázdnit, už Ti to vypukne viď, nu o mě ani nemluvě......
    Krááááásnou neděli a zbytek prázdnin pa pa Zuzka morkusovic

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzanko, moc děkuji, od Tebe mě pochvala nadmíru potěší:o) Včera jsme zkoušeli mýdlo z 2. várky... medovo-mléčné... je opravdu úžasné, kam se hrabe na to první. Mydlí nádherně a je strašně jemné a ruce zůstávají dlouho vláčné a takové "miminkovské".
      papa a měj se krásně, ať se Ti vše daří, Monča

      Vymazat
  6. Moni, vypadá to moc dobře. Jsem na tom jak Zuzka, také jsem dělala, ale nebylo to ono. Třeba až zas naju odvahu a chuť, vzpomenu si na tebe.
    Krásnou neděli ... Věra

    OdpovědětVymazat
  7. Zdravím Moni,
    to je fajn, že se mýdlo vydařilo. Máte to vždy tak krásně naaranžované a zabalené, no radost pohledět.
    Také jsem už kdysi zkoušela a nic moc. Velmi mne zaujalo to Vaše medovo-mléčné. Vždy, když jsem hledala, tak jsem našla ty základní s oleji, ale mléčné ne. Mohla bych se drze zeptat, odkud jste čerpala inspiraci?
    Mějte krásný den .... Anet :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Moni,mýdlo vypadá úžasně a jak je krásně zabalené s ceduličkou.Mám hroznou chut to vyzkoušet,ale mám strach,že se to nepovede.Navážu rovnou na příspěvek s cedulkama jsou SUPER,nemáš náhodou šablonu na tvé písmo,moc se mi líbí,popřemýšlej nebudu jediná která si ho objedná.Krásný po dlouhé době pracovní týden.Jsi prostě šikulka!!!!Mikeška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Mikeško, moc si vážím pochvaly, ale žádné šablony nepoužívám a dokonce i má písmenka jsou pokaždé tak trochu jiná. Ale jestli myslíš jen papír, kde napíšu celou abecedu, tak do toho možná půjdu, pokud si to budeš přát... je to výzva. Ale já se vůbec jako odborník na písmo necítím. Vždy jsem obdivovala výtvarníky, jak znají nejrůznější typy písma jak pojmenovat , tak vyšvihnout tuší na papír... já jen poslouchám svou ruku a koncept v tom žádný není:o)
      papa a moc děkuju, Monča

      Vymazat
    2. Moni, Romana má pravdu. I mně Vaše písmo na cedulkách a tabulkách všeho druhu zaujalo. O "šablonku" na celou abecedu bych měla určitě zájem. Vaše povídání o mýdlech i jiných doma vyrobených nezbytnostech se mi moc líbí a moc mne inspiruje. Ta mýdla asi vyzkouším (a možná i ty jogurty). Muž je alergik a po tom, co jsem si přečetla o průmyslově vyráběných mýdlech, jsem bytostně přesvědčena, že není jiné než "domácí" cesty :-) Krásný večer Anička

      Vymazat
  9. Monika mydlá sú úžasné ako aj celý blog plný dobrých nápadov a domácich receptúr čo som už v nejakom komentári písala.Na výrobu si netrúfam,ale minulý víkend sme boli v Rožňove pod Radhoštem v Drevenom mestečku sa konal starodávny jarmark,tak som si domov priniesla lev.mydlá aj soli do kúpeľa.Vôbec nevadí že vkladáte aj viac príspevkov za deň.........Ja sa vždy teším čím novým nás potešíte.Krásny pozdrav k Vám Jana-Slovensko

    OdpovědětVymazat
  10. Zdravím na kopeček!:-)
    Mám radost za vás, že mýdlo funguje jak se patří! Přemýšlela jsem, že bych také vyzkoušela vyrobit si domácí mýdlo, ale asi raději počkám, jestli vám nějaké přece jen nezbude k prodeji. Při mé nešikovnosti je to myslím rozumnější řešení. Fotky jsou krásné, jste úplný "profík":-)
    Mějte se fajn,
    Lucie.

    OdpovědětVymazat
  11. Moni, tak krásné "pomydleníčko" !!!! ..... Marki

    PS: To balení je nádherné !!!!

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥