čtvrtek 8. srpna 2013

veliký dárek ... verbena bonariensis.....


" Přej a bude Ti přáno, dej a bude Ti dáno..... "



Ani někdy netušíte po jak dlouhé době a od koho, ale Ti shora o tom vědí a už to asi sami směřují a zacílí.
Předevčírem někdo zaťukal na naše dveře.... jsem ostuda, ale tu krásnou paní jsem ani nepoznala. Byla to naše sousedka z vesnice jejíž nádhernou zahradu jsme měli možnost projít a obdivovat minulé prázdniny. Celý rok jsem ji nepotkala a najednou stojí u našich dveří a pozvala mě k sobě na zahradu, jestli prý chci květinky, které ji vyrostly, má jich moc a na místě, kde nyní rostou chce založit trávník. Začala jsem okamžitě kývat..... 


A takovouto krásou jsem byla obdarována. Naše dárkyně říká, že se u nás verbena nedá sehnat, přivezla si semínka z anglických zahrad. Jsem tak vděčná. Včera jsem už od 6 hodin ráno krumpáčem tvořila nový záhonek na místě, kde byl jen starý trávník plný drnů. Dnes jsem měla problém  si umlít můj černý životabudič, jak bolí šlachy. Půda byla tvrdá, suchá, ale výsledek je okouzlující.
Verbena je trvalka původem z Jižní Ameriky a kvete od poloviny léta do počátku podzima. Má pevnou lodyhu, která ladně vane ve větru a ač přes výšku kolem jednoho metru.... nezakrývá výhled, jen ho dozdobuje, jakobyste  koukali do zahrady skrze krajku.
Moc moc děkuju....... strašně se mi líbí......








...
... mějte pohodové odpoledne a držím palce Šumavě, ať se jí vyhne požár, který hoří od úterý na německé straně.......







4 komentáře:

  1. Moniko,
    ještě se dobří lidé najdou !
    Já jednou před pár lety byla obdarována sousedkou na chatě plnou náručí levandule.
    Byla jsem z toho zážitku naprosto vedle a ještě teď ty sušené svazečky mám !
    Jinak nás i v domečku sousedi zásobují zahradními přebytky - cukety, rybíz, třešně,... i domácími vajíčky.
    My zahrádku zatím stále budujeme, takže jim nemám co nabídnout, většinou to řeším už skleničkami zpracovaných surovin.

    OdpovědětVymazat
  2. Moni, to je krásné. Jak ta hodná paní sousedka, tak i tvoje fotky. Já znám verbenu jako letničku do truhlíků. Jedno léto jsem ji tady i měla. Květy vypadaly hodně podobně....
    Přeji hezký den
    Šárka

    OdpovědětVymazat
  3. ... a o tom ten život má být... Věrka

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem se takto dostala k rostlince ,,nevěstin závoj,,!! prostě splněné přání :-)) tak ať nám to v tom horku přežije ♥Iva

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥