sobota 7. září 2013

... miluji atmosféru keramických trhů...



.... krásný slunečný den, mé milé...
.... dnes si dovolím malou ochutnávku a vezmu vás na virtuální procházku do mého rodného Berouna, kde se dnes a zítra do 17h konají hrnčířské trhy....


V mém rodném městě Berouně se už mnoho let pořádají hrnčířské trhy. A to každoročně v  květnu a září. A já si nenechala ujít ani jeden. Miluji tu úžasnou atmosféru keramických trhů. Nabíjí mě ta až zhmotnělá energie  tvořivých a kreativních lidí, kteří zde prodávají výsledky své práce. Moc ráda se kochám a procházím kolem stánků, nasávám vůni pečených selátek, bramboráků, klobásek, sušené levandule.... z dáli hraje  příjemná kapela... dnes jsme zastihli náš oblíbený big band s jazzovou a swingovou hudbou ... a všude kolem  samé krásné věci vyrobené šikovnýma rukama hrnčířů a keramiků.... ach, pro mě ráj na zemi....







V září Beroun pořádá trhy vždy ve spojení s Evropské dny kulturního dědictví... všechny památky (i ty, kam se normálně obyčejný smrtelník nedostane) jsou zpřístupněné a vstupy jsou zdarma. A tak si vždy najdeme čas i na kulturu. 
A když vyjde tak krásné počasí jako letos.... co více si přát...
... snad jen nějakého milionářského sponzora:-)))))))















... ale ani žaludek nemusí být ochuzen...






... až tady budete a dostanete chuť na  opravdu dobrou kávu... zajděte přímo na náměstí do Bio krámku  a kavárničky "Štastná koza" .....  tady vás kávička určitě nezklame....





... náš úlovek a nový poklad na dobrou brazilskou kávičku od Soni Malinové...
... a chutná z takové jemné krásy úplně jinak:-)


.... kdo jste poblíž, určitě přijeďte nasát něco z té příjemné atmosféry a dovézt si domů krásné ručně vyrobené poklady:-)
...moc vás zdravím a užívejme si tak božské počasí....
Monča





12 komentářů:

  1. Ahoj Moni...
    hrnečky se stříbrnými oušky jsou úchvatné !!!
    Ty by se mi určitě hodily ☺
    Měj se prima, Martina ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Moni,
    o trzích už jsem četla na blogu Soni a podle foteček soudím, že měla plno .... ty hrníčky jsou moc krásné a to kafíčko ti z nich bude určitě moc chutnat ..... pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tam by se mi také líbilo, keramiku miluju. U nás v Č. Krumlově budou teď v září Svatováclavské slavnosti, tak už se také těším, ještě aby vyšlo pěkné počasí. Eva

    OdpovědětVymazat
  4. Moniko, nádhera. Ten andílek na svíčku je boží. A za co se utrácelo z kopečku :-)?

    OdpovědětVymazat
  5. Moni, to je krása. To musím vidět "naživo" doufám že mi to příště vyjde. A jinak se ani nedivím, že si pořídila hrníčky od Soni. Její kousky se mi moc líbí.
    ahoj Věrka

    p.s. nakonec jsem pekla tvoje "Holašovické koláče" - už nejsou :-)

    OdpovědětVymazat
  6. MONČO,DNEŠNÍ POČASÍ OPRAVDU ZVALO K VÝLETU..I JÁ BYLA NA BURZE-VETEŠÁRNĚ,ULOVILA JSEM NĚJAKÉ POKLADY-ZBYTEČNOSTI,BEZ KTERÝCH BY TO ANI NEŠLO.ALE PROČ SI NEUDĚLAT RADOST.A JÁ TY STARÉ VĚCI,CO MAJÍ DUŠI,TAK MILUJI.DNESKA BYLO NÁÁDHERNĚ A JÁ PROSÍM TOHO NAHOŘE,AT NÁM JEŠTĚ DOPŘEJE VÍCE TAKOVÝCH DNŮ.KDYŽ PODZIM,TAK SLUNÍČKO....PA-PA KLÁRA

    OdpovědětVymazat
  7. Aj ta krajta, já to propásla. Hrnek nebude :(. Před dvěma lety jsem tam, teď už s mužem, koupila dva půlitrový hrnky. Můj bohužel pukl takže jsem bez hrnku a zrovna včera jsem s mužem o Berouně mluvila že musíme... a to to máme jen cca15 km jenže... není čas :(

    Podle fotek tam bylo opět krásně a ta andělka s andělskou tváří je naprosto úchvatná.
    Krásné babí léto

    Radana

    OdpovědětVymazat
  8. Moni, to musela být pastva pro oči a velké nebezpeční pro peněženku :-D.
    Už jen z toho co jsem tady viděla bych asi "musela" něco mít.
    Pěknou neděli R.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, pastva to byla:-) Nikdy neodolám a vždy si nějakou tu radost udělám:-)

      Vymazat
  9. Ahoj Moni.Také mám ráda atmosféru trhu ,je to velký zážitek .U nás v Beskydech jsou třeba v Rožnově,bohužel k Vám to mám daleko...ceny za možské příšerky jsou větší než v Itálii.Moni mám prosím tě dotaz na Tvou focaccu a pizzu ohledně droždí ,to musí vykynout zvlášť nebo ho tam jen nadrobíš???Budu vděčna za odpověď.Daja

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dají,
      do pizzy droždí dám a rovnou hnětu těsto a vytvořím hmed bochánky, pizza kyne teprve až v těch 8 bocháncích 50 minut.
      Ingredience na focaccu dám do pekárny a tam kyne asi 60 minut.
      pa a díky za návštěvu, Monča

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥