neděle 1. září 2013

.....New York cheesecake....


... krásnou neděli, děvčata...
...  včera jsem pekla svůj první pravý cheese cake. Je to nejdražší dort, který jsem kdy tvořila a strašně jsem se bála, aby se povedl, když už stál tolik  korunek. Tento pravý cheese cake jsem našla na blogu u Vandy a nechala se inspirovat. A dodržela jsem všechny předepsané suroviny. Sýr je koupený v Bille a jmenuje se Philadelphia... a tento sýr dělá největší finanční položku dortu. Ale stojí to za to, ta chuť je božská....   Vanda říká, že pokud použijete lučinu či tavený český, nikdy nedocílíte té pravé chuti a konzistence. Ale příště chci zkusit mascarpone, které je trochu levnější.

Na dno dortové formy napěchovat 240g rozmačkaných BeBe sušenek cereálních ( ty klasické obdelníčkové) spojené s rozpuštěným máslem 120g

Sýrová hmota:
7 a půl balení Philadelphie (896g)
230g zakysané smetany
300 g moučkového cukru
1 vanilkový lusk ( semínka)
180 ml mléka 
4 vejce
30g mouky
špetka soli

Všechny ingredience nechte 2 hodiny stát v pokojové teplotě, potom rozmixujte sýr, mléko a cukr a všlehejte ostaní ingrediece. Snažte se na pomalý výkon, aby se nedostalo do hmoty moc bublinek. Nechala jsem hmotu několik minut v míse stát a občas jsem mísu sklepla, abych bublinkám pomohla. A nožem vpisujte velké písmeno S, tím bublinkám také pomůžete. Mezitím si dortovou formu, kde už jsou na dně sušenky, obalte zespodu pořádně alobalem.... dort se bude 7 hodin koupat ve vodě! Tady jsem se nejvíc bála, že po 24h zjistím, že je v dortu voda a veškeré těšení přijde v niveč.
Předehřejte troubu na 175 stupňů.
Do pekáčku nalijte 1 cm horké vody a postavte doprostřed dortovou formu řádně utěsněnou alobalem.
Pečte 60 minut a nesmíte otevřít troubu, jen po hodině vypněte a nechte vše, jak je ještě dalších 6 hodin! A jediné, co v tuto chvíli zbývá je pomodlit se :-) Pokud byste otevřely, dort se zdrcne a propadne.
Po těchto dlouhých 7 hodinách dejte ještě na nejméně 15 hodin do ledničky.... to je ten nejtěžší úkol, že?
A potom je dílo dokonáno a je to famózní zážitek.


... než jde dort do trouby...


... po 7 hodinách v troubě...







... nejlepší je cheesecake s jahodovým přelivem, ale kde je nyní v babím létě vzít...
.... topik švestkový také postačí:o)))))


.... mějte se prima a nezapomeňte...
"Život je příliš krátký na to jíst špatná jídla"







24 komentářů:

  1. Tak věřím, že se dortík podařil- mockrát jsem si říkala, že bych ho udělala, ale zatím na něj nedosšlo- ale když jsi to Mony tak pěkně popsala, třeba se odhodlám ...a udělám ho při nějaké příležitosti- zkusit se má vše ,že ano. Tak si pochutnejte ...přeji krásnou neděli .Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zkus, Haní:o) Já jsem jen bála té vody a i když mám chatrnou formu, která mi protéká i s řidším těstem, alobal pomohl 100%
      papa, Monča

      Vymazat
  2. Mončo, ten vypadá přímo božsky.
    Krásný den
    Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Šárko, ještě ty pravé jahody by to vylepšily:o)

      Vymazat
  3. Moni, vypadá nádherně .... taky už jsem po něm u Vandy pokukovala .... jen na něj prozatím nikdy nedošlo .... ale když tak koukám na ten tvůj, budu to muset rychle napravit .... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale Vanda ho měla tedy mnohem kompatnější, byla asi důsledná ve vyhnání bublinek:-)
      pa, M

      Vymazat
  4. Zdravím Moniko,
    napadlo mě nahradit Philadelphii jiným čerstvým sýrem třeba z Lidlu. Myslím, že se jmenuje Pic frisch. Stojí pár korun a věřím, že je to to samé, tak jako je tomu s jinými výrobky, asi víte. :-)Nebo Kaufland čerstvý sýr....
    Mějte se fajn, Lucie.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Příště zkusím levnější variatu, dort vyšel na 400,- Kč. Ale kvůli dobrým lidem, kteří to ocení to člověk jednou za čas přežije:o)
      krásnou neděli, M.

      Vymazat
  5. Milá Moni, super!!! Tento dort jsem dostala od své Kristýnky asi před dvěma lety a když jsem se dozvěděla, že se peče skoro "čtvrt století" nevěřila jsem. Ale konstatuji, že je božský a dnes i chápu tu jeho cenu. Tolik práce a drahých surovin...Dovětek je skvělý a mě napadá v momentech, kdy mě z kraje jara popadne záchvat diety, že život je příliš krátký a krásný na to, abychom nejedli...Krásnou neděli.Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. Věrko, nějakým nedopatřením jsem komentář vymazala, měla jsem u sebe řádící Bety a nechtěně jsem to asi odklikla, tak promiň :o)

      Vymazat
  6. Moni, vyzerá božsky ... ja som tiež robila cheesecake, ale v inom prevedení :
    http://vonadomova-recepty.blogspot.sk/2013/05/tvarohovy-cheesecake-zo-spaldovej-muky.html

    OdpovědětVymazat
  7. Včera jsem dostala tip na tento blog a dnes už se chystám na včerejší švestkový koláč! Ještě že jsem najezená, protože bych se i vrhla na cheesecake a strávila bych v kuchyni hodiny a hodiny! Vypadá božsky! Alespoň mám inspiraci na zítřek! A pozítří dělám skvělé skořicové šneky, ty dělala včera švagrová a naštěstí si nechala i něco pro sebe bokem, jinak bychom ji to všechno snědli :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bety, moc děkuju, jsem moc ráda, že můžu inspirovat:o)

      Vymazat
  8. Moničko, jestli je fakt první, tak ho máš na jedničku! Z Philadephie jsem ho dělala jen jednou, přivezla jsem ji z Německa, tak je trochu levnější, jinak ho dělám z čerstvého sýra z Lidlu.
    Tedy, tvůj švestkový šnek vypadá rovněž úžasně a andělobraní, to je akce hodná následování!
    Krásnou neděli, pa Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, moc děkuju, opravdu byl první, ale příští musím z něčeho levnějšího... asi mascarpone:-)

      Vymazat
  9. Ahoj Moničko, u Tebe není radno nějaký den vynechat!!! Dort je parádní také ho peču jen sýr si dělám sama,někdy dám do svého blogísku recept.Anděla jsem viděla na nějakém cizím blogu je tak krásný svou jednoduchostí...pouštím ho v zimě ven:-) Šneka tak velikého jsem ještě naviděla ,je fantastický ! Máš nádhernou třídu , jsi doopravdy skvělá!!!!Daja

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dajo, jsi zlatá, moc si vážím Tvých slov:o)

      Vymazat
  10. Ahojky Monco,po delsi dobe se zase hlasim o slovo-tento moucnik miluju-vypada dobre!Jsi moc sikovna,blog je radost procitat,plno inspirace,receptu,napadu na vylet.Pani ucitelko,hezky skolni rok-preje Klara*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko, děkuji, začátek mám za sebou a musím říct, že jsem děti opravdu ráda viděla:o)

      Vymazat
  11. Ahoj, jsem tady poprvé a hned tady slintám:D Vypadá to úúúchvatně, pro sladkožrouta jako já by to byly hotové orgie:D Moc hezký blog, líbí se mi tu!
    Hezké pondělí! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem moc ráda, že můžou mé stránky potěšit...

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥