sobota 19. října 2013

....cupcakes...




Cupcake je tradiční anglická sladká pochoutka, která nechybí na žádném svátečním stole či čaji o páté. 
Vy ji možná spíše znáte jako muffins.
Rozdíl mezi cupcake a muffins :
Muffins jsou větší, vyšší, mají pořádnou "čepici" jak vyběhnou a nemají žádné polevy, krémy a třpytky, ozdoby a do košíčku dáme těsto až po okraj....
Cupcake jsou takové malé dortíčky, spíše s rovnějším hořejškem (toho docílíme, že do košíčků dáme směs jen do 2/3 a nahoře se můžete vyřádit, jak jen vám fantazie dovolí. Barevné krémy, čoko ozdoby, cukrové ozdoby na dorty.....
Já je sice nikdy nemusela, ale čokoládový cupcake se šlehačkou........ ve kterém se ještě rozpouští čokoláda! To jsem neodolala ani já♥



Receptů existuje na tisíce, na netu vám vyskočí nepřeberné množství, od mrkvových přes citrónové až po oreo cupcakes.
Tento recept je hodně upravený, původně  z vanilkového a na množství 12 kousků. Mám speciální plech s 12 jamkami, kam dám papírový košíček. Plním ze 2/3 a peču asi 25 minut při 190 stupních. Zdobila jsem šlehačkou, ale můžete použít jakýkoli krém máte rádi (máslový, tvarohový, pudinkový, pařížskou šlehačku, mascarpone krém....)

Co se mi této dobrotě líbí nejvíce je časová nenáročnost a celková jednoduchost. 
Cupcakes děláme i v podvečer pracovních dnů, kdy se dotrmácíme z práce a z kroužků. I s pečením jsou za 35 minut hotové. Naše holky dávají přednost muffinům, takže netřeba zdobit. To si jen maminka rychle ušlehá smetanu, aby obalila nervstvo ještě větším množstvím tuku a cukru:-)


naše čokoládové cupcakes (12 kousků)

150g polohr. mouky
150g cukru krystal
2 vejce
90ml mléka
80g rozpuštěného másla
1 plná lžička prášku do pečiva
sůl
4 vrchovaté lžíce hořkého kakaa
60g vaší oblíbené čokolády (ne na vaření)

Vše (kromě čokolády) vyšlehám šlehačem do pěny. Naplním papírové košíčky do 2 třetin a  nalámanou čokoládu  zastrkám do těsta. Peču asi 25-30 minutpři 190 stupních. Špejle vám řekne, kdy plech vyndat. Na vychladlé dám šlehačku....to je můj nejoblíbenější krém:-)
Omlouvám se za nekvalitní fota, musela jsem s bleskem:-(





Krásnou sobotu, mé milé čtenářky
Monča




10 komentářů:

  1. Moni,ty se Vám opravdu povedly.
    Podobnou dobrotu/čokoládové bábovičky/ dělala včera na ČT1 Dita P.Tak zkusím o víkendu upéct pro naše mlsouny.
    Krásný den Mirka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Mirko. Ať chutnají.
      pa, Monča

      Vymazat
  2. Moni, to je nádhera s tím kopcem té šlehačky, úplně cítím tu chuť. A právě dnes se chystám upéct cupcakes z červené řepy,tak uvidím.
    \krásnou sobotu Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, tak doufám, že jsi sklidila úspěch...barva musela být krásná:-)
      pa, M

      Vymazat
  3. Tak vidím Moni, že jsme měly dnes stejný nápad, udělat sobě i ostatním členům rodiny radost v podobě sladké dobroty ke kafíčku. Já sice dělala bez šlehačky, ale to nevadí. Vaše vypadají fajnově. Přeji dobrou chuť a krásný sluníčkový víkend. Anet

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anetko, šlehačku si dělám jen pro sebe, nikdo jiný z rodiny pro ni takovou slabost jako já nemá:-) Krásnou neděli, Monča

      Vymazat
  4. Jé, ty voní až sem ......
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  5. Mončo, vypadají nádherně. já dělám, že se pečou jen 10 minut, takže uvnitř jsou ještě tekuté čokoládové. Když jsou ještě teplé a na talířek vedle se dá šlehačka, je to božský pokrm :-). Dana

    OdpovědětVymazat
  6. Moni, ůplně se mi na tu dobrotu sbíhají sliny .... Marki

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Moni, moc ráda chodím na váš blog, není týdne kdy bych nezapomněla. Krásné inspirace jak v kuchyni tak v domácnosti. Dnes pro kamarádky dcerky (5 holek ve věku 5 let) jsem udělala muffiny (dle mého receptu) a s tou šlehačkou prostě luxus.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥