neděle 6. října 2013

... tvarohový koláč s jablečnými lupínky...


... krásnou podzimní neděli, mé milé....
A co si upéci podzimní  koláč, který provoní dům vanilkou a jablky?


Těsto:
150g hladké mouky
120g měkkého másla
1 lžíce vody
50g cukru
Těsto zpracovat a nechat 30 minut odpočinout v lednici. Potom vyválet do dortové formy a udělat tak 2 cm okraj. A předpéct 15 minut při 180 stupních.

Náplň:
400g měkkého tvarohu
1 vanilka
100 g moučkového cukru ( nebo podle chuti)
2 žloutky
3 lžíce rumu
Náplň dáme do předpečeného koláče, navrch poklademe jemné plátky ze 3 jablek ( dělala jsem je škrabkou) Jablka jsem pokapala citrónovou šťávou, aby nezhnědla. Pečeme ještě 30 minut při 180 stupních.

Dobrou chuť. U nás koláč nevydržel ani do večera:-(




...mějte se rádi a krásnou neděli...
S láskou Monča




13 komentářů:

  1. Ahoj Moni, jablečných receptů není nikdy dost, zvlášť teď na podzim. A ten Tvůj vypadá báječně a je ještě k tomu s tvarohem, to musela být mňamka. Díky za tip. Margita

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Moni, přeji pěknou podzimní neděli. Dnes jsem měla v plánu jablečný štrůdl, ale když jsem viděla ten tvůj tvarohový koláč s jablky, tak neodolám a udělám ještě ten, vypadá naprosto báječně. A já tvaroh miluju, takže pro mně nej kombinace s jablky:-) Pak dám určitě vědět, jak domácím stravníkům chutnal, ale už jen jak vidím ty obrázky, tak se mi sbíhají sliny :-) Manžel mi zítra odjíždí na týden na služebku, tak aspoň bude mít něco dobrého na cestu. Posílám pozdrav na kopeček Katka

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Moni, tak moc jsi mne inspirovala, že jdu péct. Doufám, že se máte dobře, jste zdraví a šťastní. Zde má své dozvuky chřipka a celkové vyčerpání z dob nedávno minulých, ale jinak ok. Přeji nádherný nedělní podvečer....Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, moc Tě zdravím. Se zdravím to bylo tento týden prazvláštní. Ač jsem optimista a stále si říkám, že se Ti vždy vrátí jen to, co opravdu chceš a co kolem sebe šíříš.... nějak se mi také vymklo. A včera jsem měla i horečku a celý den strašně zle, po třídenní migréně. Ale dnes jsme už od rána makali a dělali zásoby dřeva na zimu. Já si holt umím lehnout jen s horečkou. To tělo mě někdy asi nemá rádo:o)
      Mějte se všichni doma moc dobře, opratrujrte se a hlavně posílám hodně zdravíčka a pozitivní energii.
      pa má milá, M.

      Vymazat
  4. Moni, to vypadá nádherně. Fotky jak z Apetitu ;-)

    OdpovědětVymazat
  5. Moni, jeden recept lepší než druhý .... můj diář se díky tobě plní recepty .... jsem moc zvědavá, kdy je všechny stihnu vyzkoušet ...pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat
  6. Moučník je naprosto dokonalý, ta chuť.....ta vůně.....moc děkuji Moniko za recept. Jen se chci zeptat jaký používáte tvaroh, já dala vaničkový a zdálo se mi to dost tekuté...Jinak moc ráda nakukuji k Vám....z vašeho blogu na mě dýchá taková pohoda a optimismus.DĚKUJI

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji♥
      Dávám klasický tučný tvaroh, né vaničkový.
      M

      Vymazat
    2. Moniko, nedá mi to a znovu se zeptám na typ tvarohu. On totiž ve vaničce koupíte nízkotučný, polotučný a tučný, takže který z nich je ten pravý? Děkuji za odpověď! Roo

      Vymazat
    3. Já používám jen tučné tvarohy:-)
      krásný den,
      M

      Vymazat
  7. Výborné. Upečeno a nyní si právě dávám ochutnávku.
    Výborné suroviny (domácí bio tvaroh, vanilka z Německa-nevěřila jsem, ale je to neuvěřitelný rozdíl, domácí bio máslo:-) dělají tento dezert vynikajícím.
    Děkuji za recept, Moniko.

    OdpovědětVymazat
  8. Koláč jsem včera upekla a je moc dobrý, děkuji za recept.

    OdpovědětVymazat
  9. Koláč byl jedoduchý a přitom moc dobrý. Děkuji za recept, nepeču napsoledy. P.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥