pondělí 7. října 2013

....užívejte barev podzimu...


Krásný podzimní večer, mé milé čtenářky.....
Po dnešním náročném dni ve škole jsem potřebovala zapojit ruce a tvořit a hrabat a nosit dřevo a natírat.... zkrátka opak mé práce, které se valí moc a moc a poslední dobou mám pocit, že se více věnuji práci sekretářky, než samotnému "učitelkování".
Kdo tu zbytečnou birokracii jednou zastaví a nechá nám více prostoru na tu nejdůležitější činnost.... vštěpovat dětem důležité životní hodnoty a předávat jim poznatky a vědomosti, které jim otevřou obzory a naučí je, jak se poprat s životem a lehce v něm proplouvat?

Dobíjet ony pomyslné baterky mi pomáhá zahrada, venkov, tvoření..... jsem vděčná za poklady, které mám kolem sebe každý den....
Podzim má své neodolatelné kouzlo.... Mám jej moc ráda... 






Betynka navštívila naši milou sousedku, hrabaly spolu listí, nosily je do bio popelnice a nakonec si přinesla i výslužku:o)


Zlatí lidé na vesnici:o)

  Děti pracují a pomáhají se zazimováním zahrad a netráví odpoledne u počítačů.... Štípou dřevo, nosí je a ví, kde se teplo bere a kolik je za ním práce... Za plotem vidí dojení krav a koz v akci a ví, kde se mléko bere a jak chutná teple nadojené....
Chodí sbírat šípky a vidí, jak se suší na čaj, který je v zimě zahřeje a dodá vitamíny...

Bože, děkuju za ten dar... bydlet na vesnici.....























... doufám, že také máte své únikové cestičky, kde dobíjíte baterky a je vám lehčeji u srdce....
Krásný večer,
s láskou Monča














22 komentářů:

  1. Ahoj Moni...
    také máš pocit, že vždy při pondělku je ve škole nejhůře?
    Děti rozjivené, spousta nové "sekretářské" práce...ach jo. Byla jsem dnes tak vyšťavená, že jsem si musela dát odpoledne hodinku šlofíčka, ale pak...jak říkáš...šla jsem běhat, sbírat mini pláňata a zkrátka užívat každodenních maličkostí.
    Měj se prima, pa pa Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko,
      naprosto souhlasím. Kolegyně říká..."zase jsme je půjčili rodičům:-)" A k tomu papírování nemám slov. My čekáme za týden hloubkovou inspekci, kontrolujeme třídnice 4 roky zpět a ještě jsme zapojeni do projektu Pomáháme školám k úspěchu, který je financován petrem Kellnerem... a to nese neuvěřitelné nároky na učitele, počínaje neustálých vzděláváním, školením, papírováním......
      Hlavně, že jsme tak bohaté, protože umíme vnímat ty každodenní maličkosti a radovat se z nich, viď?
      Krásné dny a hodné děti♥ Monča

      Vymazat
  2. Moni, máte ve svých slovech obrovskou pravdu... :-) My se vracíme na vesnici, do přírody, příští rok, jen co bude domeček hotový...a Praha nám opravdu chybět nebude :-)
    Krásný večer přejeme!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lení,
      to vám moc přeji. Užijte si i tu dobu těšení a ať jste v domečku šťastni... a s prahou vám rozumím... já v ní cítím úzkost.
      Krásnou dobrou noc
      Monča♥

      Vymazat
  3. Vesnička má ♥ taky jsem tu ráda!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi

    1. Chvála bohu za ně:-)
      Krásný večer, monča

      Vymazat
  4. Mony máš pravdu , krásně jsi to napsala- já miluji les, naši krásnou přírodu kolem a kytičky..... u nich si vždy moc odpočinu a dobíjím se prací kolem nich .Moc zdravím - krásné podzimní dny tam u vás Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko,
      děkuji. Jsme opravdu bohatí, pokud tuto krásu umíme vnímat a ocenit♥
      Monča

      Vymazat
  5. Vzpomínám, ze jsem v panelaku kdysi nemel rad listopad....byl pro mne mic depresivní. ... v domku u lesa je vse jinak, i v desti a zime se na chvilku da vybehnout ven. Denne taky dekuju za dar zivota na venkove. Za zahradku, za drevo v krbu....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, vnímám to stejně....venkov vám otevře nějaký šestý smysl a otevře oči dokořán♥
      Krásný večer, M.

      Vymazat
  6. Milá Moni, říkám to pořád, že příklady táhnou.... a mohu to potvrdit z vlastní zkušenosti, kdy náš Honzík je celý táta, nevlastní. Je to proto, že vyrůstá den co den po jeho boku, učí se skrze jeho činnosti, práci, gest, slov... příklady táhnou. Naše děti jsou obrazem zrcadla a my jsme tím zrcadlem. Dnes se lidé bojí práce, skoro mám pocit, že je to jako by nemoc.Na vsi to bez práce nejde. Jsem tak šťastná, že naše děti se práce nebojí, ba co víc mají ji rády. Šok jsme prožila minulý týden, kdy jsem byla s Carolinkou v kroužku keramiky, kde bylo 5 dětí. Myslela jsem si, že je zbytek nemocný. Ne, nebyl. Skvělá paní učitelka, mne uklidnila slovy, že tady se pracuje, tvoří rukama a to dne nefrčí. V ten moment jsem věděla, že jsem v prvý čas na pravém místě. Hodně krásných chvil.Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Věrko,
      my to vnímáme stejně, to já vím už dávno♥
      Také jsem zažila šok ve školce. Kroužek na angličtinu je naplněný 3-6 letými dětmi. Rodiče jsou ochotni platit ohromné tisícové částky za tento dnešní trend, s kterým, ač jsem sama učitelka AJ, nesouhlasím. A kroužek tanečků a pohybových her, který je mnohem méně finančně nákladný, se z důvodů nezájmu zrušil. Tolik jsme se s Bety těšily a nic.
      No, tak si budeme muset zatančit doma při muzice:-)
      Keramiku naštěstí máme, byl o ni zájem a Bety začíná tento ČT a moc se těším, co nám upatlá. Miluji dětské výrobky.
      Věruško, měj se moc krásně, buďte všichni zdraví a papa♥

      Vymazat
  7. Moniko,
    už jse tu jednou psala, že jsem si před 2 roky splnila životní sen náš domeček za městem :-)
    A snažím se užívat těch každodeních maličkostí, i když jak píšeš někdy to jde těžce!
    Tak přeji dneska lepší den v práci !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vím, někdy je to hodně těžké, ale právě v těch chvílích si chce něco krásného přát a prosit za to, aby bylo líp a i v těch chvílích si uvědomit, jak moc toho máme. Zdravé ruce, nohy a rodinu, která se večer sejde.... a ráno bude určitě líp♥
      Krásný den, Monča

      Vymazat
  8. Milá Moni moc krásně jsi to napsala a s tvými řádky můžu jen souhlasit...já sice nejsem učitelka, ale poslední půlrok mám v práci pocit, že už nedělám nic jiného než pořád něco vykazuji různé statistiky a formality, a to čemu se mám v práci věnovat na to mi vybyde jen málo času. Občas se bohužel stane, že si musím práci vzít i sebou domů. A to mám pak hrozné výčitky svědomí, že tím ochuzuji svého syna o chvíle, které bychom mohli trávit spolu tvořením, hraním, prací, prostě čímkoliv. Takže to pak dopadne tak, že když malý v osm usne, sedám k pc a do půlnoci doháním, co musím...protože termín odevzdání přece nepočká že. Začátkem roku se konečně budeme stěhovat na barák na vesnici a už se nesmírně těším, protože už teď, když tam jen přijdu něco dělat, zatopíme v krbu nebo se jdu projít do lesa, tak je to pro mně hotový balzám na duši a úplně vypnu a starosti jdou stranou. Třeba v neděli jsem si krásně vyčistila hlavu při sbírání vlašských ořechů a bezových bobulí, ze kterých jsme pak s malým vařili bezový likér :-) A jak psala paní Věrka o těch kroužcích, tak bohužel to také ve svém okolí sleduji. Hold dneska je trend dát do ruky dítěti pc a dělej si co chceš, hlavně že má rodič na chvíli klid od dětí...tohle se mi šíleně příčí...ale hold některým lidem to nevymluvíš a jsem moc ráda, že vidím Moni tady u tebe na blogu, že je ještě spousta mamin, které jsou "normální" a snažíme se těm našim prďolkům vštěpit a dát do života základní lidské hodnoty, které bohužel u pc nebo televize nezískají. Přeji krásné podzimní dny Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Kačko,
      všemu, co píšeš naprosto rozumím a souhlasím. Díky tomuto světu se odkrývají úžasné ženské, které mají ten hodnotový žebříček na správném místě. Jsem moc ráda, že jsem blog začala psát. Přinesl mi do života nové přátele, spousty rad a moudra, které čerpám i já od vás.
      Krásný den a přeji vám, abyste brzy bydleli v domečku a mohli si naplno užívat venkova a jeho krás. Práce venku v přírodě má opravdový smysl. Nemusíme chodit uměle do fitness center, ale dělat něco smysluplného, co pořádně umí protáhnout celé tělo♥
      MOnča

      Vymazat
  9. Mončo také moc děkuji za milá slova. S tím bydlením už aby to bylo :-) Původně jsme plánovali, že to stihneme do Vánoc, ale některé věci se zkomplikovaly a práce se protáhly. Ještě minulý týden jsem byla z toho špatná, ale teď už to beru tak, jak to je. Někdy si člověk musí třeba déle počkat, ale možná to právě bude o to lepší a bude to stát za to :-). S tou posilovnou máš svatou pravdu, já jsem tomuto hobby nikdy neholdovala. Není nad to být na čerstvém vzduchu v přírodě, kdy ti do tváře pěkně svítí sluníčko a pofoukává vítr a k tomu udělat kus práce na zahradě a večer je člověk sice utahaný, ale tak příjemně a má z toho hlavně dobrý pocit. Katka

    OdpovědětVymazat
  10. Milá Moničo,Tvůj citát vlastně vyjadřuje pojmenování mého blogu.Mohu si jej pro své Všednodennosti vypůjčit?Sice ho nebudu mít takhle krásně prezentovaný, jako Ty,ale moc se mi líbí.A chválím Tvé holčičky,jsou šikovné a pracovité a chápu Tvůj dík bohu za život na vesnici.Vystihla jsi to přesně!Mějte se krásně tam na kopečku!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Sorry zase to moje neštastné "k" Moničko....

      Vymazat
    2. Marcelko,
      moc děkuji ♥
      Samozřejmě si citát půjč, bude mi ctí♥♥♥
      Krásný večer, monča

      Vymazat
  11. Hezký den Moniko,
    pravidelně sleduju Váš blog a moc ráda se k Vám vracím... všechny příspěvky jsou neuvěřitelně pozitivní. Poprvé jsme Vás zaznamenala na MMB a už jsem Vás z hlavy nepustila. Máte můj obdiv... i jako kolegyně! S tou byrokracií máte úplnou pravdu, člověk tráví i hodiny u PC, s příchodem elektronických žákovských je to pro učitele další čas a práce navíc a takových věcí bych mohla jmenovat...no vždyť víte. A tak stejně jako Vy hledám relax a odpočinek u ručních prací, na zahrádce a zkrátka v manuální práci. Učím na druhém stupni a pár hodin na prvním... je to opravdu rozdíl, menší dětičky jsou chtivé, nadšené pro práci, mají radost z maličkostí.... puberťáci někdy spíše jen "přežívají" ... ale i jim je potřeba věnovat pozornost, snažit se je chápat, vnímat jejich trable... jen někdy nevím, kde pořád brát tu energii.
    Moc děkuju tedy za Vaše krásné pozitivní, sluníčkové a voňavé příspěvky... je to balzám a inspirace :-))))
    Přeji Vám samé hodné a vědění chtivé dětičky, pevné nervy a hodně inspirace do každého dne :-)))
    Mončo jste SUPER :- )))))))))))))) Venda Č.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendo,
      moc děkuji za Vaše krásné řádky. Vážím si Vaší náklonosti k mému blogu a každý den jsem překvapena, kolik lidí jej sleduje a stojí vám za to se vracet. Posílám veliké díky. Moc si toho vážím.
      My letos přešli ve škole elektronické třídnice a už několik dní jen sedím po nocích a ránech u počítače a to, co musíme vše vyplňovat, na to bychom uživili několik sekretářek. Když už myslím, že mám vše, chybí matrika, když je matrika chybí zdravotní karta...atd..... stále si říkáme.. zlatá papírová:-(
      Kdo neučí, neumí si představit, kolik toho obyčejný učitel musí za jeden den stihnout. A ještě být milý na děti, tvůrčí, vynalézavý, vstřícný k novým metodám, milý a komunikativní s rodiči, každodenně spravedlivě řešit žabomyší spory.......jsem velmi energická, ale i mě to občas sebere všechnu energii a o to víc si vážím toho kousku ráje, který tady mám.
      Moc děkuji ještě jednou a i Vám krásné dny a milé děti i rodiče.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥