sobota 16. listopadu 2013

...přípravy na advent....


...Už je opravdu čas začít přemýšlet a dovytvořit ozdoby na tu 
kouzelnou dobu adventní. Kdy čekáme, přejeme sobě i druhým, odpouštíme, bilancujeme. Advent je dobou zklidnění, tak jako se příroda uložila ke spánku, i my bychom měli zpomalit ...

Advent pochází z latinského slova 
adventus....příchod 
Je to začátek liturgického ( církevního) roku a přípravou na Vánoce.
Adventní liturgie sahají  již do 5. století a od té doby jsou vnímány jako příprava na slavení  Narození Páně
Advent začíná první nedělí adventní , tedy od 27. listopadu do 3. prosince a končí západem slunce na Štědrý den.
Liturgickou barvou adventu je fialová, pouze třetí adventní neděli se používají odstíny barvy růžové...ve znamení radosti, že Vánoce již přicházejí. Třetí adventní neděle se nazývá Gaudete, což přeloženo z latiny znamená  "radujte se" a i v kostele může být použita květinová výzdoba.

Názvy adventních nedělí železná, bronzová, stříbrná a zlatá bohužel s liturgií nemají nic společného a je to jen komerční tah na zákazníky, aby skoupili, co mohou.
Je smutné, že tento čas zastavení se, rozjímání, zamyšlení.... tráví většina nás v poklusu,  s vozíky mezi regály a stresujeme sami sebe mnohdy úplně zbytečně.


K době adventní neodmyslitelně patří adventní věnec.
Rozsvícení svící na adventním věnci nepřímo navazuje na židovskou tradici starou 2000 let ..... na slavení svátků světel zvaných Chanuka.
Některé zdroje ale odkazují i na starý germánský zvyk zapalování uprostřed zimy ohně v zeleném kruhu, který byl symbolem slunce. 
Adventní věnec je vykládán jako symbolika Kristova kříže  ve vztahu ke čtyřem světovým stranám  
jako jeho požehnání na každou světovou stranu.


A tady už je mé tvoření ozdobiček na vánoční stromeček.
Miluji ruční práce, když je za vámi vidět nějaký výsledek a o to větší radost z takových věcí mám, když dokáží potěšit a inspirovat druhé.


Textilní ♥♥♥ vyplněná starými polštáři, které ještě naposledy posloužily, aby jiné krásné věci mohly získat novou duši.






...na našem vánočním stromečku budou již druhým rokem staré zrezavělé pracny na mašličce. Mašličku jsem přilepila tavnou pistolí.
Kovové pracny jsou takovým kontrastem k textilním měkkým srdíčkům
♥♥♥





....origami kytičky z papíru, tedy respektivě ze starého notového záznamu....
Návod najdete ve starších záznamech.
Skládaní zvládnou i 6 leté děti, jen s lepením je trochu práce, ale hodně usnadní p
ráci kolíčky na prádlo.


......psssss.... tady jsou dárečky pro naše holky do adventního kalendáře.
Neodolala jsem v Ikea nové kolekci. Jsou to, jak já říkám nedisneovské postavičky, které probouzí v dětech představivost a jsou velmi milé




... a nádherné pompadúrky.... na malé plyšáčky či drahokamy, kterých malé slečny nemají nikdy dost.....
Miluji tyto přípravy, aby se rozzářila dětská očka.....


Doufám, že jste měli krásný poklidný den.
Přeji vám krásný večer a dobrou noc,
Monča




39 komentářů:

  1. Hezký večer Moniko, nádherné výrobky a ještě hezčí povídání, které člověka donutí trochu se nad sebou zamyslet.Šťastné chvíle při přípravách na advent. Jitky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc díky.
      Říkám, si že v naší zemičce máme hodně rýpalů a notorických stěžovatelů a vůbec nerozumím proč....myslím, že se má většina lidí opravdu velmi dobře, nejsou bez práce, nemocní, nezastihla je žádná katastrofa a budou i tak rýpat...a tu negativní energii na sebe jen obracet:-(
      Je to škoda, bylo by všem hned líp, kdyby se více usmívali a byli pokorní♥
      Krásnou neděli, M

      Vymazat
  2. Milá Mončo, taky přeji pěkný večer a hezké vyprávění... Že ty fotky jsou z loňska a že ještě nemáte vánoční stromeček? :-D :-D Když jsem je tady zahlídla lehce jsem začala panikařit, že ještě nic nemám připraveno :-D
    Měj se hezky!!!
    Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vánoční fotky jsou z loňska:-)
      Takový blázen zase nejsem:-)
      Ale perníky na adventní věnec už pomalu péct budu muset. Moc děkuji za milá slova, Šárko,
      Krásnou neděli, M

      Vymazat
    2. A Moniko, budou receptíky na Vaše cukroví? Zatím nám vše velmi chutnalo, tak ať mám inspiraci, co upéci....jinak jste skvělá....♥ Martina ze severu

      Vymazat
  3. Moni, kráááása, dýchly na mě díky Tobě tak příjemně vánoce, dnes jsem umyla parapety, prstíky mě už svědily, jak bych zdobila, ale ještě je čas. Ozdoby máš nádherné, my měly po 3 roky stromeček s šitými ozdobami, letos bude změna, ale budou všechny ručně dělané, těším se. Dětem zase vyrobím adventní kalendáře, to bude zase radosti....
    Krásné přípravy pa pa Zuzka morkusovic
    PS: jdu k Tobě dohledat ty skládané ozdoby, ty by se mi též na stromek hodily pááá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzanko,
      to jsem ráda, že i Tebe, pro mě ikonu ve tvoření, můžu něčím inspirovat.
      Moc děkuji za krásná slova.
      také mě svrbí ruce s výzdobou a to neustále tvořím věci pro děti na vánoční trhy. Jsme takoví šití dekorativní blázni, viď?
      Miluju tuto dobu a ten, kdo má děti....je to opravdu kouzelný čas♥
      Zuzí, měj se i s celou rodinou krásně, opartruj se a užívej tvoření,
      papa, Monča

      Vymazat
  4. Hezký večer Moni, moc hezké povídání o adventní době a krásné a inspirativní fotky a vlastně celý příspěvek. Zdravím na kopeček KatkaB

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kačenko, moc díky, však ty to potom uvidíš na vlastní oči:-)
      Moc se těším
      papa, M

      Vymazat
    2. Ani nevíš jak se už moc na Tebe těším Moni! :-), krásnou a pohodovou neděli :-) KatkaB

      Vymazat
  5. Krásný večer Moničko,
    nádherný příspěvek krásně jsi to napsala cítím Vánoce o to víc a to díky tobě.nádherné fotky i ozdůbky na stromeček a holčičky budou mít jistě radost u nás budou také postavičky z ikea.Krásný večer zdraví Adéla B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Adélko , moc Ti děkuju♥
      krásnou neděli, M

      Vymazat
  6. Moni,milé povídání a moc hezké ozdůbky..:-)
    S pozdravem Jitka

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Mončo... krásně ten adventní čas na mne dýchl z tvých příspěvků. Srdíčka máš překrásnááááááá. Červenou moc nemusím, například v mém šatníku ji nenajdeš, ale k vánocům tak nějak patří a je to jediné období v roce, kdy po ní sáhnu i já... alespoň co se týče dekorací.
    Musím Ti ještě poděkovat za odkazy na DJECO, možná i něco vyberu pod stromeček. Druhé poděkování patří za isnpiraci a receptíky, které jsem dnes využila na oslavě naší dcerky. Pomopóny prý musí v dětském pokoji zůstat na trvalo, kuličky Rafaleo mi mizely pod rukama a ozdůbky na cap cakes si děti odnášeli domů. Takže i díky Tobě se nám dnešní oslava velmi vydařila... děkuju, jsi báječnáááááá :- ))) Krásnou neděli, V.
    PS:Ladíš vánoce do červené každoročně?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vendi,
      to jsem moc ráda, že se oslava takto povedla:-)
      Vánoce máme klasické červeno- zelené ve vesnickém stylu. Ale také jsem si prošla obdobím modrým, zlatým, bronzovo-hnědým, ale klasika mi nejvíce voní a jiné asi už nebudou:-)
      Odstíny jiných barev jsem už rozdala:-)
      papa a moc děkuju za pochvalu, jsi zlatá♥

      Vymazat
  8. Milá moje Moni, tak dnes opět naladěny na stejnou notu:-) To je tak dobře. Příspěvek je víc než nádherný a ty formičky alá ozdoby - nádhera. Děkuji za skvělý nápad. Krásný večer a víkend...Věrka ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Věruško,
      já si myslela, že něco tvoříš a kutíš. To jsem ráda, že je vše v pořádku.
      Papa a krásnou neděli, Monča

      Vymazat
  9. Dobry vecer Moniko,
    sice jsem mela v planu tvorit vanocni ozdoby z vlasskych orechu, ale pri hledani navodu jsem narazila na vas blog .... uz tu u nej sedim radnou chvilku a cely jsem ho procetla. Nasla jsem nove recepty, dostala chut vyzkouset uz ty co znam z drivejska . Blog plny napadu, krasnych dusi a bajecne pohody.
    Asi pretru nasi drevem oblozenou lednici .... kazdopadne cerna tabulova barva bude !!!
    Krasnou nedeli preje Misa z Francie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo,
      moc děkuji do Francii. Děkuji za tak hezká slova a koukám, jak z hledání na návod na ořechy se vyklube natírání lednice:-))))
      Jsem ráda, že se Vám u nás líbí a že mohu inspirovat dalekou Francii.
      Barva není tabulová, jen obyčejná černá. Tabulová je zbytečně drahá. Tato barva Eternal, udělá krásný povrch, na které se dá psát a je 5x levnější:-)
      Krásnou neděli, MOnča

      Vymazat
  10. Moničko, váš blog nie je iba inšpiratívny, ale i poučný a to je super. Prajem ešte veľa krásnych nápadov. Viera

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viera,
      ďakujem veľmi pekně. Jste zlatá,
      Krásnou neděli, Monča

      Vymazat
  11. Milá Moni, pár týdnů k Vám chodím denně, nádherné stránky plné lásky, citu a šikovnosti. Až člověka neskutečně zaráží, že ještě v dnešní době exituje taková dušička jako Vy - naplníte človíčka tím, co potřebuje..Od receptů, tvoření a takového toho tepla domova a lídského štěstíčka.
    Přeji Vám nejen v tomto předadvendtním období hodně síly, pohody, lásky. Kéž by bylo takových lidiček více, bylo by pak na světě hned líp. Srdečné díky, Libuš

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Libuško,
      přiznám se bez obalu.....ukáply mi na klávesnici slzy po přečtení Vašich řádek.
      Moc moc děkuji, moc to pro mě znamená. Jste milá duše.
      Ať se Vám daří a máte kolem sebe milé lidi♥
      Krásnou neděli, Monča

      Vymazat
  12. Ahoj Moniko,
    tvoje srdíčka jsou moc milá, stejně jako tvoje vánoční dózy, jako tvůj obývák, tvoje pečení, prostě jako všechno, co ti projde rukama. :-)
    Srdečně tě zdravím a přeji jen to dobré.
    Pa, Lucie.
    A měj se! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucinko, jsi zlatá, moc děkuji.
      Tobě také jen a jen krásné dny♥
      monča

      Vymazat
  13. Milá Moni,chtěla bych moc poděkovat za váš blog,který je pro mě v dnešní uspěchané,komerční době jakousi záchranou lodí plnou lásky,štěstí a radosti ..Moc ráda k vám nakukuji..Přeji vám i celé rodince krásný předvánoční čas a budu se těšit na další příspěvky:-)) a myslím,že nejenom já..Mějte se krásně Bohumila

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohunko, strašně děkuji, jsem tomu moc ráda, že se těšíte, díky vaším návštěvám má blog svůj smysl♥

      Vymazat
  14. Milá Moniko,
    na Váš blog mě nasměrovala má dcera, která k Vám ráda nakukuje...
    Mezi poklízením, honěním psů po vytřené podlaze a vařením jsem si k Vám zaskočila na "návštěvu", a četla a četla. S Vaším, doufám, svolením si půjčím nápad na krásné využití babiččiných formiček a vykrajovátek.
    Přeji Vám i celé rodině pohodové dny. Eliška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliško,
      jsem ráda, že jste našla nějakou inspiraci a jsem ráda, že se Vám u nás líbí. Budu se těšit na další návštěvy.
      mějte se moc hezky a děkuju, Monča♥

      Vymazat
  15. Milá paní Moniko, vy jste studnice nápadů nezedná! A přesně podle mého gusta - nápaditá jednoduchost s dokonalostí přírody! Já přílišnou nápaditostí neoplývám, ale jistě ji poznám, tudíž mi nad Vaším blogem srdce plesá a moc děkuji, že si s ním dáváte takovou práci a dělíte se se svými nápady a výtvory s námi. Já tedy nakukuji každodenně a v mnohém od Vás čerpám. Když jsem poprvé uviděla na mmb Vaši kuchyň a obývací pokoj, nemohla jsem uvěřit, že někdo realizoval můj sen! Přesně takhle si představuji dokonalou pohodu domova a pomalými kroky (a v mnohém i díky inspiraci od Vás) se k ní už blížím. A také Vám děkuji za vlídná slova plná dobra, měli by Vás citovat v novinách, aby si je přečetlo co nejvíce lidí, a možná by ta naše "česká realita" vypadala jinak. Já ale "blbé"náladě nepodléhám, jsem potřetí (a naposled) na mateřské, moc si to užívám, vážím si těchto chvil a vyhledávám jen inspiraci, která mně pohladí po duši. A ta je k nalezení Na Kopečku! Mějte se krásně a je tak dál!! Eva D., Zlín

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Evičko,
      nenacházím slov, abych adekvátně poděkovala.Jste zlatý člověk, moc si Vašich řádků vážím, moc♥
      Mějte se nádherně, Monča

      Vymazat
  16. Úplne súhlasím s pani Evou z predošlého komentára. Veľmi krásna inšpirácia, jednoduchá, typická vidiecka. Aj darčeky sú dokonalé, určite sa budú páčiť. Pekný zvyšok nedele:)
    m.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Monika, veľmi ďakujem.
      Krásný večer, Monča

      Vymazat
  17. \moni, to je krásný i ta inspirace na dárečky, zvířátka jsou moc roztomilá.
    k)


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, díky. Ikea je u mě číslo 1. Ještě, že ji máme tak blízko.
      papa

      Vymazat
  18. Moni, náááádhera .... ani nevíš, jak já už se na ty vánoce těším .... Marki

    OdpovědětVymazat
  19. Milá Moniko, moc ráda k Vám chodím na virtuální návštěvu. Máte to doma nádherné a ráda od Vás čerpám inspiraci, stromeček, ozdoby, i balení dárků. Vše super. Těším se na další nádherné fotky z vašeho domova. Ilona

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥