neděle 1. prosince 2013

...1. adventní neděle♥....





Krásný sváteční den, mé milé....
Dnešní den začal nádherně.
Opět jsem se probudila hodně brzo ( ve 4h), vím, že mnohé z vás by to zabilo, to jste mi už psaly, ale já jsem si to řádně užila.
Tma, svíčky, horký čaj
Jsem asi poslední, kdo si koupil Venkov a styl od Marienne bydlení.
K časopisu jsem nasávala vůně chvojí z jedličky nad stolem, vydatná snídaně....burizónová čokoláda, která zbyla po včerejší návštěvě, plápolající svíčky.....
Díky krásným textům v časopise jsem se ocitla na Šumavě a pan domácí z fary mi úplně mluvil v tu chvíli z duše....
".... Člověk někdy potřebuje být úplně sám. Nejlepší nápady přicházejí při rozednění, když se rodí nový den a začínají zpívat ptáci a celý dům ještě spí  ..."






Včerejší hokus pokus......"odlehčená" čokoláda
2 rozpuštěné čokolády ( milka s oříšky + 70% čokoláda) s trochou smetany
 burizony
 nasekané opražené mandle
Nechat ztuhnout a nakrájet



....ráno přímo přiletěly holky dolů s prvním dárečkem z adventního kalendáře...
Naše nové obyvatelky...Fialka a Betynka.
Naše holky si totiž několik let hrají, že mají imaginární veverky  a prožívají s nimi různá dobrodružství.
Tuto hru si vymyslela Terezka s nejlepší kamarádkou Anežkou už ve školce a ještě je to neopustilo.
Dnes se poprvé veverky zhmotnily



...abychom měli na co z oken v zimě koukat a abychom potěšili ta opeřená bříška,
pověsili jsme krmítko a dosypali dobrotami.
Po ránu je na zahradě krásně



....nevím, jestli za odměnu, že jsme nachystali ptáčkům trochu dobrot.....ale našla jsem pro sebe pod naší jabloní poklad ♥. Nebo mi někdo poslal dárek?

To přeci nemůže být náhoda
Děkuji za tu nádheru














Pod jablůňkou jsem našla ještě poslední letošní sklizeň....na křížaly se budou hodit
Posílám vám poklidnou sváteční neděli
S láskou Monča

15 komentářů:

  1. Milá Monika. Vidieť, že si si Tvoje skoré, prvé adventné ráno poriadne užila. Prajem Ti tak pohodový i celý deň. Viera

    OdpovědětVymazat
  2. Hezkou adventní neděli i Vám všem" Na kopeček" Mony- tak vidím jak věšíte krmítko. Já ho dávám vždy na okno,aby měli ptáčci závětří, ale asi ho taky pověsím- aspoň jedno. Druhé dám zase na okno. Mějte se moc pěkně a užívejte a rozjímejte v tomto pěkném čase. papa Hanka

    OdpovědětVymazat
  3. Jedním slovem-krása.

    OdpovědětVymazat
  4. Moni, krásný den s první svíčkou. A když čtu Tvé krásné řádky, první co se mi vybaví, je písnička od Zuzky Navarové, kde se zpívá A TICHO ŠUMĚLO A VONĚLO...krása.
    Teď se sem vyloženě hodí sice nevánoční ale "svítací" historka. Kdysi, když jsem s otcem svého synka měla domek v j.Čechách, odešli jsme ještě než se opravil, ale já tam často a ráda jezdila "utíkat před světem".
    A tam byla krásná rozhledna. Já si ráno udělala kafe, do baťohu deku a vyrazila, abych stihla svítání.
    Snad mi to potvrdí i jiní, jak je člověk v šoku, reaguje jinak než jindy...ale já s oblibou říkám, že S JISTOTOU VÍM, ŽE JEDEN CHLAP NA MĚ NEZAPOMENE DO KONCE ŽIVOTA:-))
    Vyrazila jsem do lesa, všude to ticho, já v ruce kouřící kafe (žádný termohrnek)...a najednou proti mě myslivec. Asi poslední co čekal, je vyjukaná ženská s hrnkem v ruce:-))
    A já místo pozdravu jen vyhrkla:"Nechcete napít?"
    Vtipný dialog se žel nekonal, chlápek si něco zamrumlal a šel...ALE TO RÁNO JE PŘESNĚ TYP VZPOMÍNKY, KTERÝ NABÍJÍ, KDYŽ JE POTŘEBA...
    My si dnes s Kubíkem zapálili první svíčku a nahlas řekli přání, a´t jsou všichni, které máme rádi, zdraví.
    Moni, s tvým adventním košíčkem jsi mi kápla do inspirace, nemám ráda "vystajlované luxusní" dekorace, kde vítězí luxus nad atmosférou. Také mám jako Ty proutěný, s větvičkami a včera jsem ještě natrhala břečťanové velké listy a nastříkala je úžasnou vychytávkou - takový lesk na kytky. Listy dostaly krásně tmavě zelený odstín.
    Krásné veverky, živě vidím, jak se pyžamové víly ráno běží pochlubit:-))
    Magda

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné a pohodové jako vždy, já si užívám chřipku v posteli - tak se kochám alespoň u Vás a s Vaším voňavým " mýdlíčkem ". Krásný advent Jarka

    OdpovědětVymazat
  6. Moni, sice bych si taky ráda užila klidu, ale obávám se, že ve čtyři bych to nedala, obdivuji. Venkov a styl kupuji už dlouho, je nádherný. Krásný 1. advent. Dana

    OdpovědětVymazat
  7. Moniko, te ujistuji, ze ta posledni, ktera si prohlidne Bydleni a Venkov jsem ja ... je na ceste postovni a vazne moc doufam, ze dorazi a nedorazi me, nebot me mamka do obalky pridala jeste kilo polohrube mouky ... rozdelila ji do nekolika pytliku .... ona je posta docela draha a tak pouzivame pouze obalkovou postu a ne baliky.
    No uvidime, kdo zazvoni pristi tyden u dveri .... :o)
    To ranni vstavani bych mohla nekdy zkusit, ale to musim jit tak v 18 hodin do postele :o)
    Hezkou nedeli.

    OdpovědětVymazat
  8. Nad tím srdíčkem žasnu už po....no několikáté:-))
    A fotka v čb verzi to jen umocňuje. Pan Werich kdysi krásně pronesl, že život má plné kapsy překvapení...a tohle překvapení bylo správně adresováno:-)
    Nemůžu si pomoct, nechci aby to zěnlo jako fráze, ale jsi prostě žena se srdcem na dlani, no ne?
    Magda

    OdpovědětVymazat
  9. Moniko, krásný a klidný advent u vás na kopečku, je u vás moc příjemně,
    Marcela

    OdpovědětVymazat
  10. U vás na kopečku je moc hezky,a máte nádhernou výzdobu,Hezký večer Marťula

    OdpovědětVymazat
  11. Monika, aj u nás sme už dávali búdky pre vtáčiky. Obdivujem ťa, že môžeš vstať ráno tak zavčasu. To ja som nočná sova...
    Želám ti krásne dni v tomto predvianočnom období. Čo najmenej stresu - všetko raz pominie - aj stres - pre mňa je dôležitejšie skôr také "stíšenie" a zamyslenie v tomto čase. Uži si rodinku. Ja vnúčatá.
    Marta♥

    OdpovědětVymazat
  12. ... krásné... a dar, který jsi našla, je Tvé bytosti příznačný...nádhera ...Hezké dny adventní ... Věrka

    OdpovědětVymazat
  13. Moni, adventní svícen máte moc krásný, a celá atmosfére u vás doma je krásně pohodová...přeji klidný advent i Tobě :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Milá Moni, přeji Tobě i celé Tvé rodině krásný adventní čas. Já jsem taky ranní ptáče a miluju ten klid, když všechno spí a já si uvařím čaj nebo kafíčko a mám ten čas jen pro sebe.
    Jo a mám od včera hotových 10 špalíkových andělů a těším se, až s některými udělám radost někomu dalšímu. Děkuji ti moc za inspiraci.
    Majka

    OdpovědětVymazat
  15. Škoda,že to vaše psaní má vždycky konec....,ale to už tak v životě bývá,že něco končí a něco nového zase začíná.Moc hezky se mi to čte,představuji si vše,jako bych to prožívala já.Ne,nestěžuji si,ale děti mám velké,bydlíme ve městě v paneláku,stromeček umělý....ale jsem štastná,že jsem,že mám báječnou a zdravou rodinu a 4 měs.Michalku,to je ten letošní nejkrásnější dáreček.
    Přeji krásný adventní týden.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥