neděle 8. prosince 2013

...domácí prášek do myčky...




Když se nám blíží ty Vánoce, mám pro vás jeden dárek ve formě rady, jak ušetřit za předražené gely a tablety do myčky. Já se je snažím kupovat vždy v akci, ale i přesto je to velmi drahá položka na účtence. Domácí výroba je přitom tak levná a ekologická.


Domácí prášek do myčky
200g jedlé sody
200g sody na praní
100g kuchyňské soli
100g kyseliny citrónové

Všechny ingredience smíchejte a uzavřete ve sklenici s víčkem, aby se do prášku nedostala vlhkost. Stačí dát 2 lžičky směsi do otvoru na tablety a přidejte 1-2 kapky obyčejného Jaru.
Né více, moc by vám to pěnilo
Pokud chcete mít skleničky lesklé jak z reklamy, nalijte 1dcl octa na dno myčky, než ji spustíte.
Jsem překvapená, jak nádherně a dočista je nádobí umyto.
A když si spočítáte, že 600g toto nezávadného prášku stojí zhruba 20,- Kč....jsme blázni, že jsme tak slouho kupovali ta drahá svinstva, která jen ubližují přírodě i naší peněžence.
Jen prosím šiřte dál, budu vděčná.





Mějte pokojnou neděli

Monča



39 komentářů:

  1. Moniko, i Vám krásnou adventní neděli. Děkuji za návod, došly mi tablety, takže návod přišel jako na zavolanou...hned ho vyzkouším :-) mějte hezký den ....p.s. krásný blogg
    Lucie

    OdpovědětVymazat
  2. ahoj Moni, to je prima nápad s tím práškem do myčky. Určitě to vyzkouším, jen s tím jarem musím opatrně, jednou jsem dala pár kapek a pěnila mi myčka až ven.
    Jo a místo leštidla dávám pouze ocet už dlouho a jsem spokojená. Já vůbec doma používám hodně ocet, k aviváži, k čištění a podobně.
    přeji na kopeček krásnou druhou adventní neděli.Majka

    OdpovědětVymazat
  3. Nemám myčku, ale tvoje domáce recepty sú všetky úžasné:)
    Peknú adventnú nedeľu.
    m.

    OdpovědětVymazat
  4. Škoda. že nemáme myčku :D
    A.

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Mončo, taky děkuji za tip... Já mám pořád problém, že skleničky nejsou právě lesklé jako z reklamy, ale zamlžené... Tak určitě vyzkouším, jestli to bude lepší :-)
    Děkuji a pěkný zbytek víkendu celé tvé rodině...
    Šárka

    OdpovědětVymazat
  6. Moni krásnou Adventní neděli i k vám domů :-) Děkuji za parádní návod - recept. Sama s cenou za prášek bojuji a pak třeba nejsem extra spokojená... Tohle moc ráda zkusím, děkuji :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Moniko ďakujem za tip, stale som rozmýšlala čím by sa dali nahradiť tablety, lebo ta cena je fakt na zamyslenie, ale to je dobrý nápad, idem to vyskúšať a dám vedieť...Inak s octom mám dobré skusenosti, napr. dám si do flaše s rozprašovačm octový roztok a otvorenú pračku zvrchu natriekam a nechám posobiť, ked ju opláchnem je ako nová...všetko dobré prajem Elena

    OdpovědětVymazat
  8. To vypadá parádně! Díky za tip na Vánoce pro rodiče:) Ti mají myčku, já ne. Mějte krásný advent! Vendula

    OdpovědětVymazat
  9. Návod na Domácí prášek do myčky budu určitě šířit dál! Není to nic zdlouhavého na výrobu, takže taky přemýšlím, koho jím podaruji.
    Dárky ráda vyrábím. Tady jsou zase moje tipy: Kreativně s Ladybird

    OdpovědětVymazat
  10. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  11. Moc pěkný blog. Pořád tady okukuji ten košík na adventní svíčky, až padlo rozhodnutí ... jdu sehnat něco na oplétání a zkusím něco podobného z papírových ruliček. Ingredience na prášek mám poznačené, snad se brzy pro ně vypravím, ať prášek vyzkouším :) Hezký den

    OdpovědětVymazat
  12. Moniku, máte môj obdiv, s úžasom prezerám Váš blog, ktorý je plný inšpirácii, prášok do myčky som už odskúšala a je to super, ďakujem za nápady, všetko dobré, krásne vianoce Elena

    OdpovědětVymazat
  13. Dnes jsem narazila na váš blog a tento super recept, ocet i hydroxid používám od té doby se se syn narodil, ale tohle jsem neznala, už je namícháno, prozatím z poloviční dávky a mrzí mě, že myčka právě domyla a já budu moci vyzkoušet nejdřív ve čtvrtek. :-)
    Umyje nádobí i během 30min programu ?
    Děkuji, hezký den, Iveta

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivetko, mě jej umyl. Byly tam převážně skleničky a keramika.
      Ale čas od času se mi stane, že je nádobí "zakalené". Vyzkoušela jsem, že každé 4. mytí zatím dělám klasicky s gelem a pak zase tuto směs, nemá chybu a je za hubičku.
      Krásný večer, Monča

      Vymazat
    2. Mončo, díky, vyzkoušeno, myje dobře! Gelu se nevzdáme, manžel když myje tak jedině gelem, takže se to skvěle prostřídá.
      Akorát mi to ve sklenici od kafe zvlhlo a ztvrdlo, ale lžící jsem pomerně bez problémů rozsekala. :-)

      Vymazat
  14. Dobrý den,
    chápu to dobře, že už do myčky nebude třeba dávat zvlášť sůl ani leštidlo?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. sůl nedávám, ale leštidlo si přidejte, pokud máte ráda lesk.
      Já poslední dobou dávám dvě lžičky tohoto prášku +pár kapek klasického gelu do myčky.
      M

      Vymazat
    2. Sůl dávejte, tedy na místo k tomu určené, ne do přihrádky na tablety. Nesmí to být kuchyňská sůl s jódem atd., ale čistý NaCl bez příměsi, pokud možno v tabletách (kvůli rozpouštění, které je potom jiné než u práškové soli). Sůl se dává kvůli regeneraci katexu (řekněme úpravna vody pro myčku, aby dlouho vydržela, proto se taky dává do zvláštního oddělení), přítomnost soli v mycím prostředku to nenahradí!
      Jinak domácím prostředkům fandím, díky,

      Vymazat
  15. zdravím, ráda bych se zeptala když už tam tedy sůl mám a v programu je nastaven její odběr při mytí zda je možné těch 100G kuchyňské soli co máte v receptu vypustit díky za info :-) i za návod

    OdpovědětVymazat
  16. Tak nevím, kde soudruzi udělali chybu - smíchala jsem sypké ingredience, a ve sklenici mi to začalo vše pěnit. Nádoba je z venku ledová.... Jsem zvědavá, jak to vše dopadne, ale asi nic moc:-(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janí a neměla jsi vlhko nebo pár kapek vody? Pěnit by to určitě nemělo:o)
      M

      Vymazat
    2. Moni, vlhko je všude - však už kolikátý den leje jako z konve... No, uvidíme. Ve sklenici to přestalo postupně pěnit, tuhne to jak beton, tak to občas promíchám a rozbiji nožem, nějak se s tím popasuji. To víš, já a chemie:-)) Na škole mi bouchací kuličky nebouchaly, zato mýdlo jsem škrábala ze stropu laboratoře:-))

      Vymazat
    3. podle mě to pění kvůli určitému typu prací sody- u nás prodávají jen krystalickou a stou mi to taky pění ( je to nějký dekahydrát, tedy asi obsahuje vodu) pokud jsem udělala směs jen s jedlou sodou výsledek mytí byl perfektní a nepěnilo nic.
      proč vlastně tam má být soda na praní? soda jako soda ne? pominu-li ten dekahydrát, který je k ničemu...

      Vymazat
    4. A jaký používáte recept?

      Vymazat
  17. Jinde jsem četla "na dno nasypat 2 lžíce kys.citronové", tak jsem nasypala, ovšem zrovna když jsem do božky vrzla i litinový hrnec z tesca, kdysi za body, kdysi krásně leskle červený...po umytí flekatý,červená potažená jakoby bílým povlakem,zlikvidovat ho už nejde...no vynadala jsem si,vyrvala pár šedin a ... v hrnci vařím vesele dál,do boženy ho šoupu pravidelně, jenom bez té kyseliny :-),liji ocet místo leštidla,jestli je také agresivní jako kyselina už nezjistím,ale mám ho radši než tu bestii :-)

    OdpovědětVymazat
  18. Dobrý večer,

    děkuji moc za Váš blog. Ráda se kochám tím, jak nás necháte nahlížet k Vám. Děkuji také za inspirativní návody a nápady.

    Směs do myčky namíchána:-). Jen jsem se chtěla zeptat, zda nevíte, kde lze sehnat větší balení jedlé sody.

    Pěkný večer a už se těším na novou inspiraci:-).
    Eliška

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Eliško, moc děkuji. Já sodu sehnala v 500g balení v obyčejné venkovské drogerii:o)
      M

      Vymazat
  19. Dobrý den Moniko, chtěla jsem se zeptat, kdy a kam dáváte ocet. Děkuji za váš blog. Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jen ho vliji na dno do myčky.
      jsem ráda, že se Vám u nás líbí.
      M

      Vymazat
  20. Dobrý den Moniko! Chtěla bych se zeptat, zda můžu místo doporučených dvou kapek obyčejného jaru použít dvě kapky tekutého prostředku na mytí nádobí "Ecover", který již mám doma. Děkuji a přeji hezký zbytek dne! Roo

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, Roo. Také to tak dělám. Dávám nyní půl na půl. Můj prášek a tekutý kupovaný, nádobí je čistší:o)
      M

      Vymazat
  21. Dobry den, chtela bych se zeptat, jestli praci sodou myslite uhlicitan sodny a jestli pouzivate praskovou nebo krystalickou. Dekuji.

    OdpovědětVymazat
  22. Dobrý den, k poslednímu dotazu...kristalický uhlicitan s kys.citr. Vám vypění jak popisovala paní výše...takže určo práškový a bude to ok

    OdpovědětVymazat
  23. dobrý den, namiešané, umytý riad a krásne čistý! používam domácky vyrobený prášok do pračky, aviváž, krémy, voňavky.. už len prášok do myčky mi chýbal... a nesklamal.... ďakujem......

    OdpovědětVymazat
  24. Ani mňa tento čistič nesklamal. Včera som vyskúšala a paráda !! DAKUJEM !!

    OdpovědětVymazat
  25. dobrý večer, paní Moniko, Váš příspěvek jste publikovala před téměř 2 lety. Ráda bych se zeptala, zda jste s přípravkem nadále spokojena a nikterak např. nezkrátil životnost Vaší myčky:-) ? Pořídili jsme myčku a Váš doma vyrobený přípravek chci používat místo kupovaného... děkuji, s pozdravem Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Petro, používám domácí prášek půl na půl s kupovaným mycím gelem kvůli nablýskanému nádobí:o)
      Myčce nijak nevadí:o)

      Vymazat
    2. děkuji za radu, milá paní Mončo! ...a propos: znáte též domací prací gel na praní prádla ? zdraví P.

      Vymazat
  26. vyzkoušejte prasek ze stranyk www.ze-zahranici.cz

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥