neděle 15. prosince 2013

...domácí tortilly...


Ráda se s vámi podělím o naší stálici, které nikdo neodolá.....
.....domácí tortilly .....

Těsto na placky :
na cca 12 kusů
500-600g hladké mouky
120g sádla
2 lžička soli
500ml vlažné vody

Vše spracujete a přiléváte vodu a podle potřeby ještě dosypáváte mouku. Vzniklý bochánek nechte alespoň hodinku odležet v lednici a potom vyválejte tenounké placky a nasucho pečte na teflonové pánvi.

Co srolovat do tortill je čistě na vaší fantazii a vaší chuti.
Já vždy dělám dresink z jogurtu, majolky a tatarky s trochou soli a olivového oleje.
Máme rádi ledový salát na nudličky, rajčata a kapii .
A vždy orestuji kuřecí prsa na malé kousky kam přidám:
provensálské koření
kurkumu
sladkou papriku
římský kmín
sůl
Maso by mělo mít výraznější chuť.
A potom vše dejte do misek a nechte strávníky, ať si vytvoří svůj oběd.
My toto jídlo milujeme.




Dobrou chuť
Monča






11 komentářů:

  1. Miluji tortily,vzdy jsem je kupovala,ale ne moc rada,vzhledem ke slozeni,tak ted uz vim,,,,

    OdpovědětVymazat
  2. Moni, děkuju za recept .... hned si ho jdu opsat !!!! Marki

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam, hned bych si dala:) moc děkuji za recept, určitě ho brzy vyzkouším..
    Petra

    OdpovědětVymazat
  4. Tak tohle určitě vyzkouším. Tortilly občas kupuji, ale domácí budou určitě lepší. :-) Lenka

    OdpovědětVymazat
  5. Mňam vyzerajú úžasne a určite aj tak chutia.Vyskúšam.
    Rena

    OdpovědětVymazat
  6. Jééé! Moni ,děkuji za recept a nakopnutí si tortilly udělat. děti si je moc přejí ,ale mně se je nechce kupovat, když si přečtu jejich složení.
    pěkný zbytek adventu
    pavla

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý den či večer Monči, tortilky jsem dělala , ale nějak se mi lámala, musejí se nějak zaležet, nebo jsem někde udělala chybu, jinak vše super, sblajznuli jsme to i tak když se nám to přelamovalo, dělala jsem od vás i tu domácí nugetu a ta taky nemá chybičku, díky moc a přeji vám pěkný večer. Andrea.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko, my je máme krásně vláčné. Dávám je i do mrazáku a potom je rychlá večeře a jsou vláčné i po zamrazení. Zkuste přidat více vody a chce to nechat těsto alespoň hodinu odležet, aby se lepek hezky spojil, jinak nevím. Záleží i na druhu mouky.
      krásný den, Monča

      Vymazat
    2. Děkuji Moni, za rady, teď si říkám,že jsme to určitě nenechali celou hodinu odležet, začali jsme je dělat rozhodně dřív, tak to bude asi ono, tak příště se polepším, pěkný večer a moc děkuji, Andrea.

      Vymazat
  8. Moniko. Dnes byly u nás k obědu tortilly podle Tvého receptíku. Moc jsme si pochutnali. Dělala jsem je poprvé a když jsem při obídku sdělila, že je to recept od jedné úžasné blogerky, tak mi náš 16-tiletý syn povídá, že Ti nesmím zapomenout napsat, že byly úžasné a že moc děkuje za to, že jsem je u Tebe objevila. Prý mu je můžu vždycky nadělat v neděli ve velkém množství na intr. :-)
    Měj se moc krásně a děkuji za to, že jsi pro mě skvělý zdroj receptíků a inspirací. Lenka

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥