neděle 15. prosince 2013

... vánoční stromeček na kopečku ...



Náš letošní vánoční stromeček máme ze zahradnictví na Tmani. 
Hned u vchodu vám paní majitelka dá ostrou pilku Fiskars a můžete si vybrat a sami uříznout.... je to krásný zážitek spojený s vycházkou mezi voňavými jedličkami, smrčky a borovicemi všeho vzrůstu.
Jezdili jsme sem několik let, ale loni jsme neodolali nádherné i když předražené jedličce......
 ale třetí den byla tak suchá, že začala opadávat! To bych za 1000,- Kč opravdu nečekala...
...a že vůbec nevoněla, to už se stydím i napsat. Zkrátka nikdy více stromeček od prodejců kolem hyper a supermarketů. Jsou řezané několik měsíců dopředu, nevoní, hned opadají, zato jsou na první pohled nádherné a strašně drahé.
Ještě, že máme v blízkosti tak podnikavé zahradníky, kteří mají ohromné plantáže s krásnými vánočními stromky.




... dva smrčky pro babičky...




Dekorace DIY: domácí šitá ♥, pracny na mašličce, perníčky....pro mě čím méně zdobení na perníčku, tím lépe a kusudami kytičky (origami) 


Když jsem byla malá, bydleli jsme přímo pod lesem a náš táta chodil každý den do lesa běhat a celý rok měl dost času na výběr toho nejlepšího stromečku:-)
Mívali jsme každý rok velkou několikapatrovou borovici.
A dodnes smekám před našima. Vykouzlili nám každoročně opravdu nádherné překvapení.
Odpoledne před štědrovečerní večeří jsme já, můj brácha a táta šli do lesa s dobrotami  a ozdobili jsme stromeček pro lesní zvířátka, zapálili prskavku a zazpívali koledy pro ta lesní nebožátka.
Dodnes nechápu, jak to mamča stihla, ale za tu dobu, než jsme se vrátili....donesla ten super velký strom do obýváku, ozdobila jej, naskládala dárky a začala vařit večeři.
My se nastorojili, nadlábli a tehdy nás Ježíšek ke stromečku zavolal andělský zvoněním. Žádné ty dnešní laciné náhražky, pořádné pevné, kde jste se nemuseli bát, že se celé zhroutí a vyhoříte. A já si dodnes vyčítám, že jsem jej v rámci úklidu vyhodila. To odbíhám, ale jsem "vyhazovací " typ. Naučil mě to život na 49metrech s dvěma dětmi....mé heslo bylo nová věc domů, stará vyhodit.

Díky těmto krásným tradicím, které hlavně mamča ve spěchu zvládala, jsem na Ježíška věřila hodně dlouho, byla jsem už jediná "věřící" ze třídy a děti se mi už smály:-)
Koukám, jak jsem se rozepsala a to jsem vám chtěla jen ukázat náš letošní, venkovský stromeček




...a ještě další poklad jsem dnes získala...
 Darované jmelí ze zahradnictví na Tmani.
Víte, že máte mít doma jen darované jmelí, aby si zachovalo svou kouzelnou moc a přinášelo vám po celý následující rok štěstí?
Loni jsem dostala velký trs jmelí od naší sousedky přímo na štědrý den. Byla jsem za něj tak ráda, protože to bylo nečekané a doma nám chybělo.





Krásnou třetí adventní neděli, mé milé.
A buďme rádi za to, co máme...i když nemáte naklizeno, zabaleno a upečeno, to opravdu není důležité.
Dnes mi kamarádka volala, že jejím známým vyhořel dům...to je potom tragédie. 
Tak opravdu děkujme za to, jak krásně se máme. Jen se chce na ty své "problémy" podívat z jiného úhlu.
Mějte poklidný den bez starostí.
S láskou Monča




46 komentářů:

  1. Moni já už mám také svůj živý stromeček. Mám ho z naší zahrady! Naší kupují také v zahradnictví, kde si ho mohou vybrat. Každý rok máme stromeček vysoký přes 2 metry. Z fotek cítím tu krásnou pohodu! Užívejte tyto krásné chvíle. Máte to doma moc pěkné. Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucinko,
      moc děkuji za krásná slova, né nadarmo jste nositelkou světla:-)
      krásné předvánoční dny,
      Monča

      Vymazat
  2. Moni, vy se tak krásně čtete... z těch fotek na mě dýchá takové příjemno, prostě nádhera.. Stromeček máte nádherný . My si pro něj také jezdíme ke kamarádovi na zahradu a ta vůně s koupeným se nedá srovnat. Letos budu zdobit v podobném stylu jako vy, už se moc těším,každý rok míváme jinak nazdobený a mě tostrašně moc baví a moc se těším.
    A jak říkáte.. nedělejme si těžkou hlavu z toho ,že nestíháme,hlavně,že jsme zdravý a všichni pohromadě.
    Krásný zbytek večera, hodně lásky k vám Na kopeček ..
    Petra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, mě se zase tak krásně čte Váš komentář, je to tak moc milé. strašně moc moc děkuji♥
      Monča

      Vymazat
  3. Krásný den dneska, pěkný příspěvek ! U vás je fakt nádherně, musí být úžasné být u vás doma a jíst ty výborné jídla u adventní atmosféry.

    Já mám dneska za sebou premiéru v divadle v představení Jezulátko a taky celkovou premiéru před lidmi na jevišti, vše se nám vydařilo a od září, kdy jsme začali zkoušet a několik dní jsme chyběla ve škole jen k vůli divadlu, tak za to veškeré úsilí to opravdu stálo a bylo to dokonalé, atmosféra, radost, legrace a ten pocit nějaké té výjimečnosti byl naplňující, zvlášť pro mne je to velká událost.

    Škoda, že se takhle super jako já nemají všichni na světě. Snad mi tato radost zůstane ještě dlouho a za týden na poslední adventní neděli máme šťastnou i smutnou derniéru, bude to krásné zahájení Vánoc :D.

    Mějte se všichni nádherně.
    Andy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Andy, moc díky za Tvá slova. Gratuluji k určitě perfektnímu hereckému výkonu a smekám před tebou. Rodiče na tebe musí být pyšní♥
      Přeji ti nádherné a klidné vánoční svátky a spokojené diváky,
      Monča

      Vymazat
    2. :D Děkuji!!! :)
      Vám taky.


      Andy

      Vymazat
  4. Moničko stromeček ja naprosto nádherný. Škoda, že u nás nemáme tu možnost si ho takhle vybrat a uříznout. Ale je pravda, že stromeček od marketů jsme koupili jenom jednou a stál za starou bačkoru přesně jak píšeš. Od té doby kupujeme od místních prodejců. Ceny tedy taky nic moc, ale jsou čerstvé a voní. Manžel se synem ho přivezli včera. Stříbrný nádherný smrček, Pichlák jak blázen, ale třeba ho díky tomu děti a naše 25-kilová psí slečna neschodí. Jenom řeším, jestli letos již budeme zdobit společně s dětmi, nebo jestli ho děti najdou ozdobený 24. ráno a budou čekat až jim pod něj ježíšek nadělí večer dárky. Oboje má své kouzlo a nějak se letos neumím rozhodnout.
    Přeji Ti krásný adventní čas.
    Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Lení,
      jsem vděčná, že tu možnost uříznout si svůj tady máme. Naše holky si krom dárků napsaly Ježíškovi o stromeček, tak u nás je Tvá otázka vyřešená.
      přeji Ti, ať stromeček vydrží a máte s rodinou krásné a požehnané Vánoce, Monča

      Vymazat
  5. Moni, nádherné povídání a nádherný stromeček. My si ten svůj dnes také přivezli domů, ale už byl uříznutý .... moc se mi líbí ta možnost sám si vybrat, sám uříznout. S andělským zvoněním máš pravdu, bojím se ho jen dotknout, aby se nerozsypalo ... a syn mi ho včera trochu zohýbal, takže jsem ho musela opravovat.
    Měj krásný třetí adventní nedělní večer ... Věra

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, tak ať zvonění přežije Vánoce a užívejte si je v klidu♥
      M

      Vymazat
  6. Stromček je nádherný,máte to krásne,útulné. Lásku a pohodu cítiť s každej fotečky.
    Prajem krásny advent.
    Rena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Reno, moc děkujeme♥
      krásné poklidné dny, M

      Vymazat
  7. Monika krasny stromcek, zivy je ovela krajsi ako umely a urcite krasne rozvoniava...Nellie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Nellie,
      ďakujem veľmi pekně a posielam pozdravy na Slovensko♥
      M

      Vymazat
  8. Monika s Tvojimi záverečnými slovami sa na 100 % stotožňujem. Stromček je nádherný, krásne stavaný, taká buchtička a krásne nazdobený. Príjemnú tretiu adventnú nedeľu Ti prajem. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Andrejka,
      ďakujem veľmi pekně,
      krásné Vianoce, Monča

      Vymazat
  9. Ahojky Mončo,
    opět překrásné fotečky, Tvé bydlení je tak čisté a útulné. Stromeček máte nádherný.
    Překrásný adventní čas. Eva

    OdpovědětVymazat
  10. ...na moc darovaného jmelí věřím.... vždy kupuji v květinářství dvoje.... jedno pro Kristýnku a druhé pro paní květinářku :-) ta mi hned s láskou sáhne do krabice pro další a to od ní mě :-) Krásně si to Moni sepsala...nádherně...Krásný týden Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, Tys tedy vymyslela perfektní fígl se jmelím, to mě nikdy nenapadlo:-)
      Moc děkuji za Tvá slůvka, která mě pohladila♥
      papa, má milá. Monča

      Vymazat
  11. Milá Moni, moc krásně napsáno, Tvé řádky jsem četla jedním dechem...stromeček máte nádherný a ze všech fotek na mně dýchá rodinná pohoda a teplo domova. A s Tvými posledními slovy musím jen a jen souhlasit. Nemá cenu se honit, aby měl člověk vše perfektní, hlavně, když budeme zdraví a všichni spolu. Přeji krásnou adventní neděli a pohodový předvánoční týden. KatkaB

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Káťo, moc díky za milou návštěvu, moc si cením Tvých slov.
      papa a mějte se všichni krásně a hlavně buďte zdraví,
      Monča

      Vymazat
  12. Moni,
    krásné počteníčko - klid, pokora, pohoda ..........
    Už chybí jen dárky od Ježíška.
    Hezký advent. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc děkuji za Tvá hřejivá slova...♥ M

      Vymazat
  13. Moc krásné a stromeček je nádherný.Hezký předvánoční čas - Jarka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jarko, moc děkuji za milá slova♥
      M

      Vymazat
  14. Monika, z každého kútika tvojho bytu vyžaruje pokoj a pohoda. Vidieť i na stromčeku, že je robený s láskou, lebo je naozaj nádherný. Tvoje slová sú balzam pre nás všetkých - Vianoce sú o niečom inom...
    Ako hovorievala moja starká " nie o plnom bruchu"...
    Uži si predvianočné dni s rodinkou...
    Marta♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marta,
      ďakujem veľmi pekně. Pre mňa sú balzam Tvoje slová.
      krásné Vianoce a veľa pohody,
      monča

      Vymazat
  15. ... u vas uz voni Vanoce ... krasne a pohodove :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Míšo, děkuji a i Vám poklidné Vánoce,
      monča

      Vymazat
  16. Jé, to je krásné, uříznout si vlastní stromeček:-) A máš ho krásně nazdobený:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  17. Ajko, moc děkuji, je to prima, díky lidem, kteří to umožňují.
    M

    OdpovědětVymazat
  18. Nejmilejší Moniko,

    Vaše příspěvky nikdy nezklamou - človíčka nabijí pohodou, klidem a pocitem štěstí. Nevím, čím to je, ale někdy mám pocit, že bychom si skvěle rozumněly. Jak já bych s Vámi chtěla sedět ve společném kabinetu...!...to by byly kreativní pětiminutovky, desetimutovky a velké přestávky...:D Kolikrát si totiž nosím šití a háčkování i k sobě do školy, abych volné hodiny mezi vyučováním tzv. neprobendila...
    Máte nádherný stromeček - určitě s láskou vybíraný a jak je vydno i s láskou zdobený. Já mám bohužel hypermarketovou jedličku, tak jsem zvědavá, jak dlouho nás bude těšit.
    Přeji Vám krásný vánočně naladěný start do posledního předprázdninového týdne.

    H-ana-H

    OdpovědětVymazat
  19. Milá Haničko, ani nevíte, jakou jste mi udělala radost, to je pohlazení ty Vaše řádky.
    Moc si toho cením, děkuji♥
    Krásné těšení se na Ježíška, MOnča

    OdpovědětVymazat
  20. Moniko, Váš blog je nádherný. Každý den čekám na nové články a moc ráda si je pročítám:-)...Jste moc šikovná a Vaše psaní vždycky člověka potěší a někdy si díky němu i uvědomí, že se zabývá malichernostmi:-)...Máte nádherný venkovský stromeček a vlastně celý domeček:-)...Mějte krásný předvánoční čas. Ať se Vám plní všechna přáníčka a máte se u Vás na kopečku jen báječně:-) Lucka

    OdpovědětVymazat
  21. Milá Lucinko, moc si vážím tak kouzelných slov, moc děkuji♥
    Krásný den a celý předvánoční čas,
    Monča

    OdpovědětVymazat
  22. Moni, stromeček je moc krásný, taky šiju srdíčka na stromeček, ale na ten venkovní, v pokoji budeme mít stromeček se slaměnkama a sušenými pomeranči...taky už bych ten stromeček nejraději nazdobila, ale mám strach, že by nám do štedrého dne opadal, tak ještě čekám a nemůžu se dočkat....:-) měj se hezky, V.

    OdpovědětVymazat
  23. Moni, stromeček je překrásný. A už máte takhle fakt ozdobený teď doma? My máme koupený kontejnerovaný, ale je ještě venku.
    přeji krásný předježíškovský čas. Já se taaaaaaaaak těším.
    Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, ano už je opravdu doma. Nejsem schopna poslední dva roky vydržet a zároveň si ho chci co nejdéle užít.
      Krásné požehnané Vánoce , Monča

      Vymazat
  24. Milá Moniko,každá návštěva Vašeho blogu mě tak potěší,dneska na mě dýchly Vánoce:) děkuji..
    dnes mi kolega přinesl do práce větvičky jedle,voní mi nádherně ruce ,tak jak musí vonět Váš překrásný stromeček
    krásný předvánoční čas,
    Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, to já Vám děkuji♥
      krásné Vánoce, Monča

      Vymazat
  25. Milá Moni,
    tak jsem se těšila na váš vánoční stromeček a věděla jsem proč:-)Je nádherný,s citem ozdobený.
    Taky máme čerstvě uříznutý,skoro 2metrovou jedličku od kamarádky,která je pěstuje na prodej.Vydržel by nám min. do února,ale máme malý byt,tak musíme odstrojovat dříve.
    Jinak s tím vyhazováním jsme na tom stejně,ono to jinak nejde.Věcí přibývá a byt je pořád stejně velký/nebo spíš malý:-)
    Snad nám taky vyjde tak krásný domeček jako máte vy.
    Mějte se na kopečku krásně Mirka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Mirko, moc moc děkuju za slůvka, která hřejí♥
      Přeji Vám, abyste si domeček vymazlili ke své radosti.
      krásné a poklidné Vánoce,
      monča

      Vymazat
  26. MONIČKO,TO JE NÁÁDHERA JE POHÁDKOVEJ.I MY MÁME ŽIVÝ STROMEČEK,JELIKOŽ JE MŮJ TATÍNEK MYSLIVEC,TAK CELÝ ROK VYHLÍŽÍ A PAK S PILKOU V RUCE 20.PROSINCE VYRÁŽÍ.A ANDĚLSKÉ ZVONĚNÍ JE NÁDHERNÉ,JÁ MĚLA TO ŠTĚSTÍ,ŽE HO MÁM PO BABIČCE.TAKOVÉ TO STARÉ-BYLO V PYTLÍČKU SLEPICE,KUCHANÁ BEZ DROBŮ-PRAŽSKÉ DRŮBEŽÁŘSKÉ ZÁVODY LIBUŠ ZA 20.SMC ZA 1KG.VĚŘ TOMU,NEBO NE MÁM SCHOVANÝ I TENTO RETRO PYTLÍČEK-KAM STROMEČEK ZASE SCHOVÁM DO PŘÍŠTÍCH VÁNOC.JE TO TAKOVÁ MILÁ VZPOMÍNKA NA BABIČKU,ALE I SI VŽDYCKY VZPOMENU NA JEJÍ SLEPIČÍ POLÉVKU,CO NÁM VŽDYCKY VAŘILA,KDYŽ SE O NÁS POKOUŠELA CHŘIPKA.NEVIM PROČ,ALE VŽDYCKY V ČASE VÁNOC VZPOMÍNÁM VÍCE...........PA KLÁRA

    OdpovědětVymazat
  27. Mončo, stromeček je nádherný a ta pohoda u Vás je cítit z každého rohu.A to počteníčko moc se těším na každý tvúj příspěvek.Mikečka

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥