pátek 17. ledna 2014

....cibulový QUICHE...


Krásný pátek,
tak se nám to zasloužené volno dostavilo.
Dnes k nám nečekaně, narychlo dorazí vzácná návštěva....náš kamarád a Tomův svědek ze svatby.... Honza.
O tohoto kamaráda jsme "přišli", protože dostal kanadské občanství a je papírový  Kanaďan a žije již léta za oceánem. Tak jsem okamžitě začala péct, sice žije s Francouzkou a quich mu možná leze i ušima, ale v lednici toho moc není, tak musím improvizovat.
Honza je opravdu vzácný člověk a je opravdová "bedna". Již v době studií na VŠ byl ředitelem jednoho úseku v Národní bance a já jej považuji za ztrátu i pro naší ekonomiku, do Kanady jel pracovat také do Národní banky, kde zastává důležitý post.
Škoda, když naši republiku opouští tito chytří lidé, kteří něčemu opravdu rozumí:o(
O to máme větší radost z dnešní návštěvy.

No ale zpět na QUICHE.



Možná existuje jeho opravdová verze, já jsem jej udělala z toho, co lednice dala a je .....mňam.

Těsto:
250 g hladké mouky
3 -4 lžíce studené vody
125g změklého másla
bílý pepř
sůl
Smíchat, natlačit do formy a péct při 200°C 15 minut.

Náplň:
2 veliké cibule nakrájet na měsíčky a orestovat na olivovém oleji do zlata.
100ml mléka
150ml smetany
4 vejce
200g nastrouhaného sýra... gouda, chedar
bylinky dle libosti 
(dnes jsem dala barevný pepř, oregáno, muškátový oříšek)

Až se korpus mírně upeče, nalijte tuto směs na ni a pečte ještě asi 30minut při 180°C.





Život 
je příliš krátký
na to
jíst špatná jídla....




Užijte si poklidný víkend, relaxujte, mějte se rádi a moc děkuji za vaše krásné komenty a maily, které mě hodně hřejí.
Honzí, děkujeme za příjemnou návštěvu a pozdravuj za móřem:o)
Monča

19 komentářů:

  1. Mňam, tečú mi slinky ...

    Silvia

    OdpovědětVymazat
  2. Tak přesně takový citát jsem si včera řekla nahlas a vzpomněla jsem si přitom na Vás, kdy jste ho tu psala už před časem. Hezký víkend!

    OdpovědětVymazat
  3. Hned jsem na něj dostala chuť :-) Cibuli můžu na všechny způsoby a teď se jí obzvlášť nemůžu nabažit, protože až se nám na svě vyloupne miminko, tak si ji asi pěkně dlouho zase nedám...
    Takže opravdu moc děkuju za inspiraci!

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Moniko, už teď mě to tu zavoněla, děkuji za krásnou a voňavou inspiraci, co nevidět se do něj rozhodně pustím. Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, rádo se stalo. Do quiche může přijít vše, co máte rádi. jen dodržet tekutiny a sýry a potom cokoli....šunku, orestované maso, špenát, rajčata......co libo.
      tak ať chutná.
      Monča

      Vymazat
  5. Ahoj Moniko,
    tak, teď jsem ho dopekla a ochutnala.:-) Děkuji za inspiraci, je to bašta!:-)
    Hezký večer, Lucie. Měj se!:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucí, takhle ten samý večer jsi to stihla, jsi dobrá a jsem moc ráda, že hlavně chutná.
      Monča

      Vymazat
  6. Moje rec Moni,
    proto jsem se jiz pred svatky rozhodla radikalne zmenit stravovani,muj den se sklada prevazne z cerstvych surovin,ovoce,zeleniny a vubec vseho lehkeho,vypustila jsem i klasickou mouku,ale zkusim zapatrat po zdravejsi variante kolace treba z celozrne,dekuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ká´to,
      myslím, že celozrnný základ určitě půjde také. Dala bych žitnou a špaldovou, jako mám domácí krekry, to se docela dobře vyvaluje.
      krásný víkend, Monča

      Vymazat
  7. Moni, krásně jste zaimprovizovala. Pánové vypadají stále jako hoši a skromně, což u těch hodně chytrých a vzdělaných bývá, u některých zbohatlíků bohužel ne. Hezké setkání, které si budou oba pamatovat i díky vám. Takové chvíle si člověk uloží a pak vytáhne, když mu je ouvej.
    Dana od DK

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsou to mladíci. A co H. všechno ve svých 30 stihnul, to by jiný nestihl za 2 životy.
      A s tou pokorou a skromností máte 100% pravdu. Nejvíce jsem to pozorovala na fakultě. Čím vzdělanější člověk, tím byl pokornější. Zažila jsem při studiu jen 1 profesora a dodnes obdivuji jeho skromnost, nepovýšenost a laskavost.
      A moc mě mrzel Honzův postřeh z naší vlasti....jako první nám řekl, nezdá se vám, že jsou tady lidé takoví zlí? Nepustí jeden druhého ani do dveří, či s menším nákupem, neusměj se, strčí do vás.... Bohužel, má pravdu a spousta lidí, kteří žijí v zahraničí si té slušnosti a vlídného chování tak cení, že je to jeden z důvodů, proč se nechtějí vrátit. Jiní známí jsou ve Švýcarsku a také nepomýšlí na návrat z těchto důvodů.
      Danuško, krásný víkend, Monča

      Vymazat
    2. Máte pravdu, je to tak, lidé jsou horší, nevraživí, nervóznější, odvíjí se to od špatné doby, mnohým chybí na základní potřeby, nejsou jistoty, je vysoká nezaměstnanost atd., někdy se lidé chovají doslova jako psi, když se rvou o kost. A skoro je i chápu.
      Pěknou vizitku ve světě už nemáme. Váš kamarád jistě sleduje ekonomickou situaci u nás a musí kroutit hlavou. Alespoň, že v rodinách se snažíme k sobě chovat laskavě, mít se rádi, neubližovat, žít, jak by se mělo. Vy se svým povoláním a povahou jste krásný vzor. Mějte se hezky. Dana

      Vymazat
  8. Moni ,super inspirace na víkend až přijdu z práce tak se do toho pustím.Chlapům to moc sluší.Přeji krásný víkend .Mikeška

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadá to všechno skvěle i ti chlapi.Přeji krásný víkend.

    OdpovědětVymazat
  10. Zkusila jsem a je naprosto dokonalý :3
    Klára ; 14 let

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klárko, tleskám:o) Ve 14, jsi borec♥
      maminka musí mít z Tebe velkou radost a má v Tobě velikou pomocnici.
      krásné prázdniny,
      Monča

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥