neděle 26. ledna 2014

...domácí rohlíky...





...krásný večer...
Dnes jsem se poprvé pustila do pečení domácích rohlíků. Holky se strašně těšily a naštěstí to vyšlo. Opravdu doporučuji, jsou úžasné.
Večeře byla jasná, každá princezna snědla tři kousky:o)
Recept mi přišel do mailu už někdy v říjnu a teprve dnes na ně došla řada.
Opět jsme prožili pečicí den...kváskový chléb, kefírovku podle Helenky, rohlíky a Tom dnes zkoušel poprvé sýry, ale chtěli jsme moc velký zázrak....korbáčiky a bohužel  jsme nasadili laťku moc vysoko a dnes jsme ji nepřeskočili, ale snaha a zkušenosti se také počítají:o)
Ještě nás čekají jogurty, až budeme pasterovat mléko.


Domácí rohlíky

1kg hladké mouky
0,5 litru vlažného mléka
250ml vlažné vody 
100ml olivového oleje
1/2 kostky droždí
2 lžíce octa
3 lžičky soli  
2 lžičky cukru 
0,5 lžičky mletého kmínu

Vše jsem dala do pekárny a po vykynutí jsem se snažila o rohlíkotvary. 
Těsto jsem rozválela na 4 mm, nakrájela trojúhelníky, potřela mlékem a rolovala jsem a snažila se co síly stačily o něco rohlíku podobnému.  Nechala jsem je ještě 20 minut vykynout a před pečením jsem rohlíky ještě potřela mlékem a posypala mákem. 
Můžete posypat čím libo.
Pečte při 200°C asi 20 minut.

Ptáte se, jestli vydrží čerstvé i další den.....holky, já všechno pečivo dávám do mrazáku a vyndám, když máme chuť a je stále čerstvé. Rohlíky i bagetky rozpékám po povolení na teflonové pánvi nebo u krbu a nemají chybu i po několika dnech v mrazáku.











Mějte se moc hezky, ať ten pracovní týden s klidem zahájíme. 
Mě zítra čekají nemilé návštěvy po finančním a katastrálním úřadě, klidně bych si tyto obchůzky odpustila, ale není zbytí.

Moc děkuji za vaše návštěvy, za to, že mě čtete a necháváte milá slůvka, která jsou tím pohonem, proč si vše nenechávat jen pro sebe.
Děkuji za vaši náklonnost.
Monča



25 komentářů:

  1. juuj Monika, vyzeraju moc skvelo :), urcite aj tak chutili..., pa Zuzana

    OdpovědětVymazat
  2. Moni...super! Určitě recept vyzkouším, protože rohlíčky jsou u nás velmi oblíbené.
    Pa a hezký večer, Martina

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Moniko,
    mmmm, to musí být voňavá dobrota, domácí rohlíček ještě teplý....tak ten bych si dala.:-) Tvoje rodinka dnes pilně pracovala, my jsme dopoledne i odpoledne strávili na našem kopečku a bobovali jsme. Bylo to moc fajn, ale nikdo nenapekl a teď vám tady tiše závidím. Ráda bych věděla, zda budou dobré i zítra. Pokud vám tedy na zítřek nějaké zůstanou.:-) Děkuji ti Mončo za recept, určitě vyzkouším. Vlastně jsem už vyzkoušela všechny tvé recepty, kromě kynutých koláčků, na ty mám moc dobrý recept. Děkuji ti, že tě tu mám.....:-)
    Měj se, Lucie.:-)

    OdpovědětVymazat
  4. ...vypadají přesně jako ty co pekla moje babičky a tu chuť si pořád pamatuju. díky moc Moni, určitě ty tvoje vyzkouším. mějte se krásně Věrka

    OdpovědětVymazat
  5. Mončo, tvoje rohlíky vypadají úžasně, určitě je také vyzkouším. Hezký večer Anny

    OdpovědětVymazat
  6. Jé je tady rohlíky mňam a u Helenky čokoládky,No to jsou chutě.Vy jste se snad
    spolu domluvily ne?Hezký večer a dobrou chuť Marťula

    OdpovědětVymazat
  7. Mony teda to je dobrot ....ó vy se máte...Hanka

    OdpovědětVymazat
  8. Moni, fakt snědly holky každá tři? to nechápu, do té naší malé princezny bych nedostala ani jeden. musí to u vás krásně vonět. já dnes nepekla, měla jsem den šicí.
    hezký večer Majka

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Moni,chválím a děkuji za rozhodnutí se s námi poděliš o dobroty a nápady...Některé jsem vyzkoušela a vše se mi zdařilo! Tak doufám ,že to tak bude i nadále:-) Dája

    OdpovědětVymazat
  10. Moni, koukám na ty fotky tam a zpět a vidím, že u vás si u tak obyčejnou činnost, jako pečení umíte parádně užít. Ke všemu bereš holky a neodháníš je, i když se pak uklízí, viď...Dobře to znám! Rohlíky ráda vyzkouším, mám radost, že vám kefírovka chutnala a ty sýry, ty se povedou určitě už příště :o)
    Pohodový večer, pa Helena

    OdpovědětVymazat
  11. Moni, prosím, jak jste spokojení s tím vaším kávovarem?| můžeš mi třeba napsat do meilu
    majka.urb@seznam.cz
    děkuji Majka

    OdpovědětVymazat
  12. Jako v dobrém pekařství jsou dnešní fotky.....za kolik jsou rohlíky, milostivá paní......hezký večer M.

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné, jako z pekárny Na kopečku. Recept si uložím, díky. Slávka

    OdpovědětVymazat
  14. Moni, rohlíčky vypadají úžasně! Recept si ukládám!!!

    OdpovědětVymazat
  15. Moniko moc děkuji za další skvělý receptík. Určitě brzy vyzkouším. A až vychytáte sýry, tak se těším na reportáž. Mám na ně spadeno již dlouho, ale ještě jsem nenašla odvahu. :-) Lenka

    OdpovědětVymazat
  16. Páni, ty rohlíky vypadají úžasně!!! Rohlíky jsem teda ještě nepekla, ale tohle mě motivovalo, vyzkouším, děkuju...

    OdpovědětVymazat
  17. Moni, ty vypadají úžasně. Voní až sem. Peču housky, ale rohlíky jsem ještě nevyzkoušela, ale napravím to :0) pa a krásný týden Marcela

    OdpovědětVymazat
  18. Moni,a chodí ti sem i chlap (teda jeden, o kterém vím já, tak prosím změň to y.
    pa a hezký večer Majka

    OdpovědětVymazat
  19. Milá Moniko,
    moc ráda pročítám vaše stránky, na které jsem dostala tip od mojí kamarádky. moc mne inspirují a už pravidelně dělám jogurt a včera jsem pekla rohlíky a byla jsem pochválena. Díky Vám.
    Moc Vám fandím a přeji krásné dny!!!

    Lenka

    OdpovědětVymazat
  20. Moničko,rohlíky vypadají opravdu luxusně,děkuji za receptík,určitě vyzkouším.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  21. Ahoj Monika, veľmi sa mi páči tvoj blog a už som vyskúšala veľa receptov, ktorú tu máš. Sú veľmi dobré a všetkým chutili. Tiež som začala piecť domáce rohlíky, ale z celozrnnej ražnej /u vás žitnej/ múky. Dám ti recept a akc chceš vyskúšaj : 300ml vlažnej vody, 30g kvasníc, 1PL medu, 1PL morskej soli,4PL olivov.oleja, 1PL citr.štavy, 1 vajco, 200g celozrnnej múky, 200g hladkej a 100g polohrubej. Zamiesiš, necháš vykysnúť a pečieš. Sú super a vždy sa zjedia. Robím ich aj plnené. Ešte sa mi veľmi páčia tvoje mydlá ak začneš predávať tak som prvý zákazník ...Ahoj Dana

    OdpovědětVymazat
  22. Milá Moniko,
    rohlíky jsme vyzkoušeli a posílám velkou pochvalu a obrovské díky za recept, byly opravdu výborné a určitě budeme péct podle Vás znovu :-)
    Přeji krásné dny plné sluníčka a úsměvů.
    Michala

    OdpovědětVymazat
  23. Milá Moniko,
    dnes jsem vstala už ve 4.30 (ano, čtete dobře), abych zkusila rohlíky upéct ke snídani. Výsledek stál za to, jsou naprosto FANTASTICKÉ. Synek (Tomáš, 5,5 roků) označil snídani za královskou, o manželovi ani nemluvě. Ještě jednou díky za inspiraci, dávám si tvou stránku mezi oblíbené.
    Posílám ti krásné sluníčko které u nás svítí a přeji moc hezké dny
    Věra

    OdpovědětVymazat
  24. přeji krásný den :) včera mě nutnost toho, že není žádné pečivo k večeři a lenost jít do obchodu donutila, že jsem konečně rohlíky vyzkoušela. Musím říci, že jsou úžasné a vzhledem k tomu, jaký měli úspěch se obávám, že u nich zůstaneme. Díky pekárně je práce opravdu minimální :) Večer zůstaly v ošatce dva a tak jsem si řekla, že vyzkouším jak budou chutnat druhý den... a nemusíte mít žádné obavy, dají se jíst i druhý den a stále chutnají ;)
    Takže díky moc ;)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥