pátek 31. ledna 2014

...hnědé mňam s mandlemi....



Krásný pátek
Dnes opět z kuchyně.
Tento dezert máme strašně rádi a peču jej už několik let. Je rychlý a chuť úžasná.
Zase skoro bez práce budete pochváleny.
Krájím jej na malinké kousky a chuť připomíná vánoční cukroví.
Mám pocit, že autorem či propagátorem je Zdeněk Troška. Ač všechny jeho filmové počiny nemusím, tento sladký zážitek se mu povedl.


Hnědé mňam:

1 máslo
200g kvalitní čokolády
100g oloupaných a nasekaných mandlí
4 vejce
2/3 hrnku cukru
1 hrnek polohrubé mouky
panák rumu

V menším hrnci rozpustím máslo s čokoládou.
Přidám mandle, cukr, vejce, rum a pomalu mouku. Vyšlehám.
Potom naliji do vymazaného a vysypaného plechu a peču při 190°C asi 20 minut.







...Tak ať i vy jste za tu dobrotu pochváleny.
Užijte si krásný víkend v poklidu a nakonec ještě jeden citát ( jak jinak), když už tedy pořád pečeme a ujídáme. 
Někam mezi citáty připište ještě jeden dost vtipný.


Snažím se
udržet si
lehkou nadváhu,
protože by to bylo jednoduše nefér
vůči ostatním,
kdybych byla
tak atraktivní, inteligentní a zábavná
 a ještě k tomu
štíhlá.



Mějte se moc hezky a děkuji za vaši přízeň
Monča



13 komentářů:

  1. Moni, tak Simonka právě vyvaluje těsto na skořicové šneky a ty už s hnědou mňamkou? to nebude jen lehká nadváha.
    přeji hezký prázdninový pátek. Majka

    OdpovědětVymazat
  2. Moni ,vše je paráda ,citát i dobrůtka :-) Dája

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj Mončo,dneska děkuji nejen za recept,ale hlavně za citát ... já si pořád dělala hlavu s poporodními kg,ale ty jsi mi teď vysvětlila,proč je vlastně mám :-)
    Krásný den na kopeček přeje Gabča

    OdpovědětVymazat
  4. Má milá... citát přesně pro mne... i když u mne už jde spíš o jasnou nadváhu. Bohužel jakmile jsem po mateřské nastoupila do práce, navalilo se to na mne a pořád se potýkám se stresem... no a výsledkem jsou ta kila navíc a že jich je ;-)
    Přeji krásný den a děkuju za další milé řádky.... pa Venda ♥

    OdpovědětVymazat
  5. Moni, zákuseček vypadá pěkně!!! ale nejúžasnější je citát!!!!!!
    Pělný zbatek prázdninového dne :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Jééé,to je hezkej citát.To my zvedlo náladu,uz našel své místo na lednici.Mončo,jsi báječná.!pa Klára

    OdpovědětVymazat
  7. Moni, ten citát mě opravdu moc pobavil .... asi jej začnu používat ....a tvé hnědé mňam bylo dnes sladkou tečkou na závěr ....Marki

    OdpovědětVymazat
  8. To tvoje hnědé mnam, mnam je podobné našemu brownies. Je to fakt dobrutka a ještě lepší kdy se uplně nedopeče je to potom takové mokré a čokoládové. Ten citát je super! Máš to moc hezky nafocené. Přeji hezký den.

    OdpovědětVymazat
  9. Monči .. šlahať metličkou vo vodnom kúpeli, alebo šlahať šlahačom mimo ohňa? inak, tiež mi to pripomína brownies - ja mám taký francúzsky .. krásny víkend aj Vám .. Vicky

    OdpovědětVymazat
  10. Vicky, já ani vodní lázeň nemám:o) na mírném ohni vše rozpustím a pak vypnu. A v tomto hrnci vyšlehám šlehačem, ale plotna je už dávno vypnutá:o)
    Monča

    OdpovědětVymazat
  11. Tak ten citát mě dostal.....chechtám se tu u klávesnice :o))) už vím co si napíšu na ceduli....Martina ze severu

    OdpovědětVymazat
  12. Moni, to 1 maslo je 125 gramové alebo 250 gramové. Vďaka. Andrea

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥