neděle 19. ledna 2014

...nadýchané nebe....




Krásné nedělní odpoledne.
Opět náš favorit mezi moučníky, ani jsem nevěděla, že jsem vám jej ještě nepředstavila. 
Holky ho minulý rok měly místo dortu na dětské narozeninové oslavě. Je to lehký a lahodný zákusek.
Mnohé jistě znáte a děláte něco podobného.
Je to klasický piškot, vyšlehaná šlehačka, jogurt, či zakysaná smetana s ovocem, které máte rádi a zalito želatinou. My máme nejraději kompotované broskve a mandarinky.
Toto množství je na klasický vyšší plech.

Piškot:
vyšlehat 4 bílky s 20g moučkového cukru
vyšlehat 4 žloutky s 5 lžícemi horké vody a 100g moučkového cukru
Když vše smícháme, přidáme 180g polohrubé mouky a jeden prášek do pečiva

Pečte při 170°C asi  15 minut na vysypaném plechu.


Bílá hmota:
Vyšlehat 2 šlehačky a přidat 200g hustého jogurtu a moučkový cukr dle chuti.
Na bílou peřinku položte ovoce nejlépe kompotované (mandarinky, broskve) a zalijte želatinou.
Nejlepší je tento moučník uleželý alespoň 24h v ledničce.






"Káva musí být horká jako peklo, černá jako ďábel a sladká jako láska."
Charles Maurice de Talleyrand-Périgord
"Dobrá komunikace má stejně povzbuzující 

účinky jako káva ....
.... a stejně obtížně se po ní usíná."
Anne Morrow Lindberhg

Mějte se moc hezky, užívejte si rodinu, návštěvy, nebo jen odpoledne u svíček, u kávy či 
u čaje.....
Zkrátka užijte si volno a usmívejme se na svět...bude nám hned lépe.
mám vás ráda, Monča







21 komentářů:

  1. Stejný moučník upečen v pátek ráno a sněden týž den rodinou a návštěvou. Moni, moooc ráda sleduji Váš blog. Se vším se mazlíte a to je dobře. pa Vokopka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za krásná slova♥
      Také jsem měla problém jej vyfotit, holky jedly, aniž by ztuhnul:o)
      Krásný večer, monča

      Vymazat
  2. Moni , opět lahodná inspirace, vy nás ale zásobujete. Já mám dnes právě spadeno na Váš cibulový quiche (asi sem to napsal blbě, ale vy víte určitě co myslím. Sem na něj zvědavá a moc se těším. Martina

    OdpovědětVymazat
  3. Moni, děkuji za recept,určitě brzy vyzkouším. Vypadá lahodně a máte to krásně naaranžované...
    mějte krásný den,
    Petra

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Moniko,
    moučníček vypadá lákavě, také vyzkouším. Dnes jsme poobědvali tvou kuřecí omeletu a byla moc dobrá. Děkuji za tvé recepty, krásnou neděli - snad u vás také slunečnou, Lucie. A měj se!:-)

    OdpovědětVymazat
  5. Monika, tento koláčik je fantastický aj ja ho robievam, len miesto šľahačky s jogurtom robím práškovú šľahačku od Dr. Oetkera. Vyskúšam túto Tvoju verziu s jogurtom. Peknú sladkú nedeľu prajem. Andrea

    OdpovědětVymazat
  6. Moni,
    kdo by neznal uzo piskot s kysankou,tvarohem a ovocem,mnam,uplne jsi me navnadila.Mamka ho delavala take v dortove forme s cerstvymi jahodami a navrch jeste domaci slehajdu,ale znam ho i takto na plech s kompotovanymi broskvemi,tresnemi,ci cimkoliv jinym a nedam na nej dopustit.

    OdpovědětVymazat
  7. Moni, tenhle zákusek doma milujem. Ale dnes teda ujíždím na té tvé bagetě, je výborná, děkuji tisíckrát.
    Krásnou neděli Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, Majko, taky ji mám strašně ráda:o)
      díky a pa

      Vymazat
  8. Ty Vaše nádherné hrníčky.... Jednou s něžným srdíčkem, podruhé s kytičkou...Prosím, kde nakupujete?

    OdpovědětVymazat
  9. Opět krásný příspěvěk,sliny až za ušima mám,jak slintám - jak nad moučníkem tak nad hrnečkama i já se ptám kde nakupujete tak nádhernou keramiku.Úplně se mi jdete do noty:) Moc zdraví Lada

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Holky zlatý, tyto hrnečky jsou od Soni Malinové, kterou znáte z bydlení a chalupa je hra.
      http://www.malinovasona.com/
      Byla v na hrnčířských trzích v Berouně, to jsem se dočetla na jejím blogu, tak jsem ji tam všude vyhlížela. Má úžasnou keramiku a zasílá i na objednávku:o)
      Krásný večer, monča

      Vymazat
  10. Mončo, zákusek vypadá skvěle, dělám něco podobného a kávička nemám slov .......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bez kávičky není u nás den:o))))
      děkuji za návštěvu♥

      Vymazat
  11. Hezký večer, Monika! Opět krásné, krásné, krásné...:) Vaše recepty také navštěvuji často a čerpám inspiraci. Moni, ještě se chci zeptat na Vaše mýdelka. Už jsem Vám několikrát psala přes kontaktní formulář, ale nevím, jestli nestíháte nebo se to vůbec neodeslalo, ale zatím nemám od vás žádnou zprávu. Prodáváte Vaše mýdelka? Děkuji za info. Hezký večer, Hanka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, nic mi nepřišlo:o(
      monika.kindlova@gmail.com

      Vymazat
  12. HEZKÝ VEČER,MONIČKO.PEČU PODOBNOU,ALE KDYŽ JSOU NA ZAHRÁDCE JAHODY A ČERVENÁ ŽELATINA-TO SE PEČE VE VELKÉM.PA PA KLÁRA

    OdpovědětVymazat
  13. Jejda už zas mi děláš chutě.......

    OdpovědětVymazat
  14. Moni, my jsme spolu nějak naladěny ....já ho o víkendu pekla taky, jenže jako dort ....my mu říkáme "hrk, hrk" ..... proto jak je rychle udělaný i snězený ...pa, pa Marki

    OdpovědětVymazat
  15. Ahoj Moni, tak včera upečen a včera snězen. Ooooooo to byla dobrota!!!!!
    Krásný den vám všem, děvčata!!!!! :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Moni,
    včera jsem upekla / s lesním ovocem/ a musím říct opět úžasný recept od tebe jako ostatně všechny!
    Měli jsme ke kávičce a k odpolední svačině, ale i po večeři a k snídani a právě se chystám dát si další kousek ;-)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥