neděle 12. ledna 2014

....šípkové mýdlo s citrónem...




Někdo má rád divočáka se šípkovou, někdo se zelím a my včera uvařili šípkové mýdlo.
Krásnou neděli, mé milé.
♥ 
 Macerovala jsem naše vlastnoručně natrhané a usušené šípky. Barvu dodává opravdu jen čaj ze šípků.
Nejtěžší úkol byl odpeckovat ty malinké potvůrky semínka a zbavit se milionů pichlavých štětiček, které má šípek uvnitř. Toho se statečně ujal Tom.
Esence z citrónů dodá mýdlu vůni.
A oleje došly, takže tímto desátým druhem zase na nějakou dobu končíme:o)






Mě dnes čeká pečící neděle. Peču bagety, skořicové šneky k obědu jsme si vybrali tortilly, ale Tom je asi rodilý Mexikánec, placky mu jdou úžasně, tak ho v tom podporuji a moc si to užívám. Je skvělé, když vám někdo pomáhá a nejsme na vše samy, že?  
Krásnou neděli. Užijte si volna a odpočiňte si.
Monča

25 komentářů:

  1. Hmm,pecici nedele zni dobre,asi zas vytahnu domaci pekarnu a upecu nejaky domaci chlebik se slunecnicovymi seminky.Mydla vypadaji famozne a zrovna tak musi vonet,obdivuji trpelivost pri vyzobavani vsech tech vecicek ze sipku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji, Káťo. ať se chlebík povede♥
      krásnou neděli, Monča

      Vymazat
  2. Mony hezkou neděli - mýdla jsou skvostná , umím si představit jak voní.....
    já měla pečící sobotu - bábovka a škvarkové placky a manžel ten vaří- tak je nám v kuchyni prima - mám skvělého pomocníka - mějte se bájo na kopečku pa Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moni, krásné SLUNEČNÉ ráno:-)
      Já si užívám svou chvíli s Toulavou kamerou (a pravidelně parafrázuju pana Svěráka ze Tří veteránů - Hmmmmmm, tak tam jsem taky ještě nebyla:-))), ale musela jsem se "k vám" podívat.
      No nezklamala jsi. Moni, zeptám se úplně jako laik, ale ta šípková zrníčka, to by nešlo z nich udělat přednost - že by měla peelingový efekt? Nebo jak to napsat...
      MOC Ti přeju tu souhru v životě v lásce ve společném čase - i v té kuchyni...měla jsem moc ráda okamžiky, kdy jsme si třeba k vaření dali víno, pustili muziku a sem tam mezi linkou a plotnou jen letmo pohladili...
      A mezi námi děvčaty, na nějaká jídla jsou ti chlapi opravdu lepší.
      Uvědomuješ si, že teď jsi povýšila větu JDI K ŠÍPKU na vyšší úroveň?:-))))))))))
      Magda

      Vymazat
    2. Haničko, moc díky a také se mějte nádherně. Máme v nich poklady v těch našich druhých polovičkách♥
      pa, M

      Vymazat
    3. Milán Magdí, povýšení sloganu mě ani nenapadlo:o)
      Jo, je prima být s tím, koho máme rádi, ať už děláme cokoli. Hlavně to dělat rádi a pak je to pohádka. Vínečko máme na stole také:o)
      papa a děkuji moc,Monča

      Vymazat
  3. Hi Monika, I tried to find translator on your blog that I could understand what you are writing?? You have a nice blog!!
    xx

    OdpovědětVymazat
  4. My dear Paivi,
    I´m so glad to read your words. You are a blog God for me. I´m not able to say what I really feeel when I found your comment here.
    Thank you and have a nice Sunday♥
    Monča

    OdpovědětVymazat
  5. Mýdla jsou úžasná, šípky mám ze všech bylin nejraději a lípu. Minulý týden jsem jela na kole k lesu, bylo jako na jaře, zarazil mě obalený keř šípku, byly sice přemrzlé, ale že jsem měla žízeň, tak jsem ochutnala, byly jako dřeň a jadérka šla lépe dolů, možná byste ještě u vás také našla.
    Skoro mám chuť vás požádat o výměnu za pytlík máku, který jsem na rozdíl od vás stihla na poli uloupit (asi proto, že pozdě sklízeli), makovičky byly sice díky suchu malé, ale docela plné.
    S pozdravem Dana od Dvora Králové

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško,
      zrovna dnes na procházce jsem objevila celý obsypaný šípek, ale na čaj už to nelze, šípky jsou přezrálé a měkké...přemrzlé, jak říkáte.
      My jsme nakonec šly s holkama paběrkovat na pole a našly jsme malý pytlík:o)
      Čaj z pravých šípků nemá chybu a je to jediný čaj, který mi Terka pije. Máme jej neustále na plotně.
      Krásnou neděli,
      Monča

      Vymazat
    2. Mončo, myslela jsem na to vaše mýdlové čarování...
      Mák pošlu i bez výměny, jen adresu nevím. Klidně se bez rozpaků ozvěte - dani.b@centrum.cz

      Vymazat
  6. Dobrý den Moni,
    přidávám se ke všem tady a děkuji Vám za milý a inspirativní blog počínaje recepty, nápadů tvoření s dětmi (mám doma taky 2 malé špunty) až po tato nádherná mýdla. Sleduju od léta jak experimentujete a držím palce. Líbyly se mi, ale říkala jsem si že to není nic pro mě. Před vánocemi měla dcera besídku ve školce s tvořivou dílničkou a tam vyráběli taky mýdla (ne tak vymazlená jako ty vaše) a dcera byla z toho unešená. Ještě včera mi o tom zase básnila, tak mě nahlodala, jestli to s ní tedy neskusit. Myslíte že by jsme to zvládly? Je někde odzkoušený návod s postupem? Jsme obě atopičky, tak třeba by to bylo i užitečné.
    Ještě jednou děkuji za příjemné chvilky u Vás a dodatečně přeju hodně zdraví, spokojenosti a lásky do nového roku.
    Mějte se hezky. Petra
    PS: po prázdninách jde dcera poprvé do školy a kdyby měla takovou PANÍ učitelku, tak bych byla šťastná jak blecha :o)) Ve školce jsme to štěstí měli, tak snad...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Petro,
      jako atopičky byste toto mýdlo určitě uvítaly. Má v sobě glycerin a krásně olejuje pokožku přírodními oleji. Ale dcera Vám moc pomáhat nemůže, je to práce s louhem, což je žíravina...i já holky odháním, je to opravdu nebezpečné. Terezka mi pomáhá mýdla balit a vážit.
      S dětmi jdou dělat ta obyčejná glycerinová odlívaná do formiček, ale to je úplně jiná liga.
      Inspirovat se můžete, pokud je budete dělat sama ( ta přírodní) na stránkách U Třech Lilií.
      Moc děkuji za krásná slova, jste moc milá♥
      Krásné dny,
      Monča

      Vymazat
    2. Děkuji za tip, už jsem se mrkla. Je to vskutku alchymie. S tou pomocí to skutečně jde jen zlehka, ale chystání bylinek, cedulek a balení by šlo využít. No uvidíme. Než se k tomu odhodlám, máte nějaký ceník nebo přehled jaké mýdla máte, že by jsme je nejdřív vyzkoušely? mail: petra.hyzakova@seznam.cz. Děkuju a hezké dny. Petra
      PS:Máte šikovné holky a je paráda že si spolu vyhrají, alespoň na dálku to tak vypadá :o)
      My máme holku a mladšího kluka a mám pocit že se spolu jen mydlí.

      Vymazat
  7. Mýdlo vypadá nádherně. Už vaše první mýdla mě inspirovala, a protože si musím všechno vyzkoušet, mám už za sebou 3 hotové dávky, ale skoro nic mi nezbylo..byly vánoce, tak jsem je hned využila jako dárek pro své blízké a kamarády a měli moc veliký úspěch. Takže moc díky za nápady, nadále je sem budu chodit nasávat. Přeji krásný týden. Helule

    OdpovědětVymazat
  8. Moc děkuji, Helu, jsem ráda, že jsem byla u zrodu další mýdlařky:-)
    Krásný týden,
    Monča

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Moni,
    moc se mi mýdla líbí a chtěla bych se optat zda-li je možnost mýdla zakoupit?Ráda bych si mýdla koupila. Děkuji Hana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, napište mi přes kontaktní formulář nahoře. Moc děkuji.
      M

      Vymazat
  10. Przepiękne zdjęcia.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpovědětVymazat
  11. Paráda, jsem nadšená, a brzy se také pustím do výroby. Kdepak se dají sehnat suroviny na výrobu a kde zakoupit (nebo jak vyrobit) nějaké pěkné razidlo, či něco podobného? Děkuji za odpvěď

    OdpovědětVymazat
  12. Ahoj...moc se mi tvoje stranky libi...akorat ...jsou nekde recepty na ta mydla? chtela bych to zkusit taky:-) diky a hezky den. Pavla

    OdpovědětVymazat
  13. Ahoj, stačí u šípkového mýdla použít základní recept na mýdlo, jen dát hydroxid do "šípkového čaje"? zítra jdu na něj :-) děkuji za info.

    OdpovědětVymazat
  14. Mončo zkoušela jsem podle Vás šípkové mýdlo a nemám ho tak krásně růžové jako vy, ale spíše hnědé. Možná jsem ho louhovala až moc. Je ale hezké vařit a čekat co z toho vlastně bude. Už čekám až mýdla dozrají a pak budu balit. Hrozně mě to baví a vždy se těším z výsledku. Chtěla jsem se Vás zeptat, odkud máte vroubkovaný papír na kterém máte popisky k mýdlům? Nemáte ho z nějaké bonboniéry? :-) Vypadá to krásně ale nevím kde bych ho sehnala. V papírnictví mají jen různé barevné. Děkuji a přeji hezký den, Bára

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vroubkovaný papír je z nějaké skříně, kterou jsme do školy kupovali a byl jí obalen. recykluju:-)

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥