středa 15. ledna 2014

...učebnice pro Betynku...




...Krásný den, mé milé....
Včera opět navečer utichly hádky a pranice, tak jdu opět nakouknout a Terezka vytvářela pro Bety "učebnici".  Zmizela moje sešívačka a Terka jí sešívala pracovní listy, kde musí ten náš malý špunt vymotávat cestičky, přiřazovat stejné tvary, dokreslovat krmení pro daná zvířátka, dokreslovat okna podle vzoru, opisovat předepsané tvary....
Terezka mě zase překvapila, kolik rozmanitých úkolů použila.
Je pravda, že když nebyl Terezce ani rok, nalepila jsem na podlahu veliký kus papíru, zafixovala rohy izolepou a začaly jsme výtvarničit. Papír tam ležel i týden, dokud nebyl plný a pak jsme nalepily nový.
Dokreslovala kolečka u kočárků, mašinek, vláčků. malovaly jsme i vodovkami, prstovými barvami, moukou, inkoustem, klovatinou, křídami.... nikdy jsem se nebála nepořádku, vše se dá umýt, ale dětem se umožní nenahraditelná kreativita a rozhled.

Teď si vynaloženou energii užívám, u druhého dítěte mám více času pro své záliby, když to Terezka vzala do svých rukou a připravuje sestřičku na školu.








Mějte pěkný den s co nejmenšími starostmi
Monča

23 komentářů:

  1. Máš šikovné holky, Moni - však taky mají být po kom!!! Hezký den! L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucinko, jsi milá. Přečtu jim to, budou rády.
      papa a hezký večer, Monča

      Vymazat
  2. Souhlasím s Lucinkou, máš opravdu šikovné dcérenky a mají být po kom!:-) je to úžasné!
    měj krásný den má milá papa Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Andrejko zlatá, děkuju moc. Dcérenkám vyřídím. Ale svaté rozhodně nejsou. Jako všechny děti mají světlé okamžiky, ale i ty druhé:o)
      papa a děkuju, monča

      Vymazat
  3. Moni to je úplně super. Je fajn jak to Terezce jde. Určitě z ní bude asi pančelka.
    pěkný den přeju. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, na to jsem také zvědavá, co z ní jednou bude...říká, že chce mít tvořící dílničku pro děti s maminkami:o)
      Majko, moc díky a krásný večer, M

      Vymazat
    2. tak to je krásné přání. Tohle jsem si taky přála, mít tvořící dílničku pro děti. Moni, splnilo se mi to předloni (ani nebudu psát v kolika letech), jen s tím rozdílem, že tvořím s dospělkama. A ne v dílničce, ale u nás. A jsem nadšená.
      Krásný den Majka

      Vymazat
  4. Mončo, ty máš doma ale šikulky :-) My teď pořád vystřihujeme vločky z papíru. Už je nemáme kam dávat :-) Ale musíme stříhat pořád dál a dál :-) Mladšího syna to strašně chytlo a vždycky se těšíme na to překvápko, jak bude vločka po rozbalení vypadat... Budeme teď balit dárky pro babičku k narozeninám, tak polepíme vločkama i zabalené dárky ....
    Přeji hezký den!!!
    Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To bude mít babička radost.
      Díky moc Šárko, holkám ráda vyřídím.
      pa, Monča

      Vymazat
  5. A my stále rozkladáme a skladáme papiere....takže beriem izolepu a šup, lepím. Ďakujem Monika za tip:-)
    Krásny deň.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, rádo se stalo,
      krásný večer,
      m

      Vymazat
  6. Zdravím vás holky zlatý, jste tam u vás na kopečku nesmírně šikovný. Myslím, že inspirujete šílenou spoustu lidiček. Pokračujte! Děkujeme!
    Papa Marcela

    OdpovědětVymazat
  7. Jak už se dětičky od mala "utváří" a dere se ven, co v nich je. Je to radost sledovat.
    Pěkný večer Moni.
    Dana

    OdpovědětVymazat
  8. A zase wau...jsou to holky opravdu šikovný...jak už jsi mi odpovídala v minulém příspěvku...každé to naše děťátko je jiný...ikdyž jsou z jednoho hnízda...♡♥♡♥ale zase jeden přklad za všechny...dnes u nás ve škole při zapise.... dva sourozenci...chlapec přeškolák a o rok mladší sestřička..." ty nevíš, jak se kreslí táta, ukaž a už mu ho tam ta mladší kreslila...maminka chtěla zasahovat,ale proč vlastně, že?Tak jsme se tomu pak jen všichni od srdce zasmáli....pozdravy Jana z Brna♡♡♡

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janičko, holkám vyřídím. Historka je vtipná:o)))
      papa a krásný den, mOnča

      Vymazat
  9. Moni, přidám jeden můj oblíbený citát , který se hodí k Tvému psaní. " bordél v bytě = zdravé a šťastné dítě ". tím je myšleno zdravý nepořádek, rozházené hračky, odstřižky, pastelky, drobky. Myslím, že jsme zdravá rodina :-) Přeji hafo nápadů celé vaší rodině na kopeček .Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško moje, chápeme to zkrátka stejně, tak selsky normálně.
      papa a díky, Monča

      Vymazat
    2. Moni moje, napsala jsi to trefně - selsky. Cítíme se tak celá naše rodina. Dnes jsme byli s Honzíkem na dni otevřených dveří na VŠ technické a ptáme se na vhodnost oborů. Paní si nás změřila ( byli jsme všichni vyfešákovaní) a říká:" myslím, že byl by nejlepší obor pro hocha management techniky". Všichni jsme okamžitě vykřikli " jen to ne!" Paní otevřela ústa. Vážíme si práce a proto chceme pro hocha to, co ho bude bavit, bude tvořit, bude za ním vidět. Bude používat svůj rozum, úsudek, mozek a ruce. Vychovali jsme ho k tomu. Paní se podívala znovu, usmála se a řekla" to mě těší, že jsou tady ještě normální lidi." Nějak jsem si odpovídal až domů na otázky o selském rozumu. O tom rozumu, co v naší zemi tolik chybí... Krásný den♥ Věrka

      Vymazat
  10. Milá Moniko, s nadšením otvírám každý Váš nový příspěvek, jste mi velmi blízká, ač se vůbec neznáme, zabývám se podobnými záležitostmi a občas mě ta podobnost až překvapí :o).
    Jen taková šikovná sestřička Terinka nám schází, náš předškolák Jonáš miluje jakékoliv výtvarničení a trénink do školy a naše čtrnáctiletí dcerka, nejstarší z pěti dětí, pro to nemá pochopení. Já se velmi snažím, připravit mu každý den nějaké to kreativní vybití, ale ne vždy zbývá čas a síla. Terinka je opravdu poklad! Šikulka!
    A skvělý základ od Vás umí nádherně zužitkovat. Díky, že jste a díky inspirativní blog! Šárka
    PS. Výtvarnici Lucku Čapkovou znám osobně, je to skvělá ženská, líbila by se Vám. :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, strašně moc Vám děkuji za slova, která opravdu hřejí.
      To že Lucie Čapková musí být úžasný člověk je vidět na jejích pracích. Závidím Vám, že ji znáte. Myslím, že díky blogu se vyprodaly všechny zásoby Koloběhu:o))))))
      Moc ji pozdravujte od její obdivovatelky.
      Děkuji moc a přeji celé vaší rodině krásné dny, Monča

      Vymazat
  11. Dobrý den Mončo, opravdu máte úžasný blog plný inspirace, dělala jsem podle Vás andílci za okno mamce k Ježíšku, to byla taková radost, všichni z nich byli nadšeni. Na polínku byla navíc větvička, využila jsem ji jako ručičku a k tomu udělala druhou a dala mu do nich lucerničku ze zavařovačky:-) Máte opravdu úžasné nápady. Měla bych na Vás prosbu, jak vylévate na Štědrý den olovo nebo co to je :-) Holčiny to hřejí nad svíčkou a nakonec z toho jsou andílci, jak se to dělá? Děkuji moc za radu.
    Přeji Vám i Vaší rodince krásný den a šťastný nový rok plný lásky, štěstí a hlavně zdravíčka :-)
    Vaše věrná čtenářka Terka :-)

    OdpovědětVymazat
  12. Terezko,
    předem moc děkuji.
    Jak jsme odlévali, tak na začátku to byly andílci, takové mince z olova...a ty jsme roztavili. Ale představte si, mě se ten anděl neroztavil, jen změnil barvu a nešel ani po 10minutách roztavit. Beru to jako znamení, miluji anděly a tak u mě zůstal, aby mi dělal radost i další rok♥
    Krásný den,
    M

    OdpovědětVymazat
  13. Hezky jsem si u vás Moni zavzpomínala - když byl Adamovi asi rok, naučila ho Terka (8 let) ve vaně pomocí žínky koloběh vody v přírodě :o)
    Moc ráda na takové chvíle vzpomínám,budeš taky!
    Hezký podvečer na kopeček!
    Helena

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥