čtvrtek 16. ledna 2014

...večer na kopečku...



Krásný večer, mé milé.
Večer mám ráda sklenku vína, v letních měsících bílé a v zimním období dávám přednost červenému.
Teď je číslem jedna suchý Merlot.
A k vínečku dobrá večeře při svíčkách...a energie ztracená přes den se rychle navrací.
Tento recept na rozmarýnovou cuketu najdete v červencových receptech.
Domácí bagetka je tam popsaná také. Je to už hodně dlouho co jsem nekoupila pečivo. Chléb děláme kváskový a tato bageta nemá chybičku a práce s ní je minimální, pokud jste šťastné majitelky domácí pekárny, která vám těsto uhněte a nechá vykynout.





Opět jsem narazila na nádherný zamyšlení hodný citát.
Sice je v originále poetičtější, ale ta jeho moudrost je nádherná.


DŘÍVE NEŽ :
něco uděláš..... poslouchej.
budeš reagovat.........přemýšlej.
budeš utrácet.......vydělej si.
budeš kritizovat....... posečkej.
se budeš modlit........odpouštěj.
to vzdáš.......zkus to znovu.
zemřeš......... žij.



Škoda, že se většina světa neumí radovat jen z takové "maličkosti" mít střechu nad hlavou a mít kolem sebe své blízké.
Bylo by nám všem lépe, kdybychom si uvědomili, jak bohatí jsme a uměli najít své štěstí uvnitř sebe.
Mějte krásný večer a ať vás obklopuje co nejvíce milých a upřímných lidí.
Mám vás ráda, Monča

28 komentářů:

  1. Jééé, nakoukla jsem a čerstvý voňavý článek.
    Moni, hezký večer. Já z legrace říkám, že od té doby, co jsem poprvé ochutnala červený Tramín, piju bílé:-)))))) Bez legrace, od té doby jen bílé.
    Recept je zajímavý. Domácí pečivo miluji, vzpomínám, jak jsem tři dny pátrala, která pekárna zvítězí. Mám ECG a jsem spokojená, včera jsem dělala kefírový chlebík.
    Kvásku se pořád bojím, ale co jsem včera narazila na krásně srozumitelný postup na kvásek u Maryny, zkusím to. Kvůli teplu zkusím nechat kvásek v koupelně, uvidím...
    Já si teď koupila nové číslo Chvilky v kuchyni, je to miničasopis a tohle je speciíl o poctivých polévkách a už mám nakoupeno na KUKUŘIČNOU POLÉVKU S KARI, kukuřici miluji!
    Časopis stojí 7,90 a jeden recept lepší než druhý!!!
    Hezký večer, Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám od rodičů Velkou encyklopedii citátů. Nejraději ale mám knížku s citáty od Wericha a když je mi nějak všelijak, vzpomenu si na jeho větu, že ŽIVOT MÁ PLNÉ KAPSY PŘEKVAPENÍ.
      Ten citát, co jsi napsala, je hezký. Bohužel ta věta, abych přemýšlela, než zareaguji, to jsem neuměl a asi umět nebudu, zvlášť, když synek zkouší, co vydržím.... Magda

      Vymazat
    2. Milá Magdí, moc díky. Citátů je mraky a některé jsou opravdu tak hluboké a trefné...sama je ale vymyslet nedokážu, na to jsou jiní borci a pan Werich...to ani nemusím nic dodávat. Byl úžasný, pokorný a moudrý.
      papa, M

      Vymazat
  2. Krásný to večer a krásný to citát, my jsme si teď v pondělí vzali fenku z útulku a tak je u nás teď o mnohem veseleji, chodíme díky ní hodně ven a s láskou opečováváme tu moc křehkou dušičku, která si prožila své a teď doufá, že bude vše krásné. Věříme, že tu minulost brzy vypustí z hlavy a bude nám přinášet radost do života.

    Krásné dny! :D
    Andy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je krásný počin, určitě se u vás bude mít jako v bavlnce.
      Mějte se krásně i s novým přírůstkem do rodiny:o)
      Monča

      Vymazat
  3. Moniko, Váš blog patří k těm, které nesmím vynechat, když sednu k počítači. Dnešní příspěvek, mi zchladil horkou hlavu a myšlenky si začínají sedat mírumilovně jako holubičky, takže, díky. Samosebou i za gurmánskou inspiraci.martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, to jsem moc ráda, že jste mou pravidelnou čtenářkou.
      děkuji moc za krásná slůvka♥
      Monča

      Vymazat
  4. nádherný příspěvek, a s vínem je to u nás podobné....

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ve víně je pravda:o)
      Mějte se krásně, M

      Vymazat
  5. Moni, zaver prispevku uplne super a ztotoznujem sa s nim. Vecery s poharom vina mam tiez rada. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pozvedám sklenku na zdraví:o)
      krásný večer, Monča

      Vymazat
  6. Dobrý večer,omlouvám se,ale nedá mi to a musím Vám vyseknout poklonu:).Chodím sem k Vám na každodenní pohlazení po duši již delší dobu.Tak krásný,úžasný blog a ty nápady....Jste moc šikovná a já se díky Vám stále zdokonaluju.Děkuji a pište,tvořte...atd.
    Mějte se moc fajn čtenářka Lada.
    P.S.:můžu se zeptat odkud máte ty krásný misky,takové sháním již delší dobu...znáte to:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Laduško,
      to mám radost, že se Vám tu líbí♥ A moc děkuji za povzbudivá slova a slibuji, že dokud budu mít co říci, budu psát a fotit:o)
      Misky jsou z hrnčířských trhů v Berouně, které se konají každý květen a září.
      Mám je moc ráda a mrzí mě, když se tyto krásy z trhů rozbijí.
      Krásné dny, MOnča

      Vymazat
    2. Děkuji moc za odpověď i za info o mističkách. I já se těžko loučím s každým otlučeným kouskem který nám asi doma otloukají nějací skřitci páč se k tomu nikdo nikdy nepřizná:).Jó a já dělám cuketu dosti podobně jen tam přidávám na malé kousíčky nakrájený čerstvý zázvor a je to děsná mňamka.L.

      Vymazat
  7. Tááák , zadělala jsem na bagetu, podusila cuketu, ochutnala, ochutnala, ochutnala! Bagety stále kynou a cuketu už mám skro snědenou. Můj dnešní příspěvek měl být" Večeře podle Monči" a já tu cuketu snad sním, než se dokynou bagety. Moničko díky, cuketa je úžasná, vidím ji i s kuřetem a třeba rýží.Já si navrh ještě strouhla parmesán.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko,
      to jsi to stihla takhle narychlo! Také máme tuto cuketu moc rádi, vznikla náhodou, že nic než cuketa a cibule nebylo v lednici, protlak a rajčata v plechu mám ve spíži stále a zase jedna zdravá mňamka na světě...jsem moc ráda, že se u vás zabydlí také. S masíčkem super, ale já ji jím jen tak samotnou.
      Tak ať se bageta povede a nebudete mít potřebu pečivo kupovat:o) nemá chybu, je vláčná díky těm bramborám.
      moc díky za skvělý pocit z předávání receptů:o)
      Monča

      Vymazat
  8. Milá Moni, svatá pravda, radost k vám nakouknout, inspirace, zamyšlení.
    Na trhy do Berouna se musíme s dcerou někdy vypravit, my navštěvujeme pravidelně v srpnu v Kohoutově, také jsou známé, ale už ne jen keramické, jako ze začátku.
    Andílci jsou krásní - ach, ale kam je stále dávat.
    Dana od Dvora Králové

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Danuško, děkuji za milá slova....na ty krásné andílky se místo vždy najde:o)
      Krásný víkend, Monča

      Vymazat
  9. Citat me tedy dostal a to nejsem citatova,ale mam nejake premyslive obdobi,takze presne pro mne,dekuji.Mnamka vypada bajecne a pekarnu mam,jen pecivo nejim,..hm,,vim,trochu divna kombinace,tak treba detem,umis si Moni pekne vychutnat vecery,tak to ma byt..
    Katka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Káťo, děkuji.
      Jojo, když je čas, proč si nevychutnat příjemný večer... moc díky.
      Krásný víkend, Monča

      Vymazat
  10. Moni,
    voní to až k nám domů :o) ... hned bych si dala, určitě i výborně chutná. Tvé recepty sbírám a pečlivě ukládám, protože jsou bezkonkurenční! Bagetku máme také rádi...
    Citát je nádherný a pravdivý... Moc ráda k Tobě chodím na návštěvu.
    Měj pěkný večer
    L.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucí, moc děkuji. je hezké vidět, že chutná podle našich receptů i jinde.
      Jsem ráda, že se ráda vracíš, děkuju,
      Krásný den,
      Monča

      Vymazat
  11. Moniko, moc díky za receptík, vypadá výborně a moc nám hodí do současného zdravého jídelníčku :-)...vínko bych si taky dala, ale v současné době to bude ještě nějaký ten pátek nealko :-) Krásné dny!

    OdpovědětVymazat
  12. Tak to jsem ráda, Lucí, že jsem se Ti trefila do chutí♥
    papa a díky, Monča

    OdpovědětVymazat
  13. Milá Moni, moc Tě zdravím na kopeček a upřímně závidím, že si i přes týden dokážete s manželem najít chvilku a vychutnat si vínečko a dobrou večeři. Já jsem teď v jednom kole a domů se většinou dostáváme až kolem 20h večer, ale vím, že je to teď přechodné a že za 2 měsíce se ta hektičnost zklidní, když se přestěhujeme. Ale musím říct, je to teď opravdu záhul...ale asi mi rozumíš, co tím myslím. Citát je úžasný a je v něm hodně moudra a když ho čteš, opravdu se musíš nad ním zamyslet a člověk si opět uvědomí některé věci...kéž by bylo více lidí, kteří by se občas zastavili a zamysleli a možná by ani nedělali tolik blbostí, které činí ve zbrklosti, když se pořád za něčím ženou....Moni přeji pohodový víkend, měj se krásně. KatkaB

    OdpovědětVymazat
  14. Moni, ten citát je moc pravdivý, už ho mám přilepený na pc. Jsou to tak veliké maličkosti.
    přeji na kopeček krásný večer a taky víkend, my budeme mít pracovní, vymyslela jsem malovat schodiště, tak jsem zvědavá jak nám to půjde od ruky.
    Pa Majka

    OdpovědětVymazat
  15. Nádherný citát Moni, a opět skvělé fotečky delikates, nepatřím bohužel mezi ty šťastlivce co vlastní pekárničku, ale v plánu je a pak vyzkouším vaše bagetky a nejen je. Martina♥

    OdpovědětVymazat
  16. Zdravím na kopeček, s tím vínkem mi děláš náramné chutě, bohužel jsem na druhých antibiotikách, tak nesmím, alééé teď jsem zobla poslední kousek a zítra už můůůůžu. Jupííí.
    Mějte krásný víkend papa Marcela

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥