úterý 18. února 2014

...koblihy pečené v troubě...



Koblihy z trouby:

kynuté těsto

500g hladké mouky
250 ml mléka
1 žlotutek
50g rozpuštěného másla
40g cukru
sůl
1 kostka droždí

Vše dám do pekárny, tam těsto vykyne a poté rozválím na 4 mm placku a skleničkou vykrajuji kolečka.
Na polovinu dám marmeládu a druhou polovinou koleček zaklopím a vidličkou upevním.
Kobližky nechám ještě 50 minut kynout, potřu mlékem a peču při 190°C 20 minut.
Hned po vyndání potřít rozpuštěným máslem (pro dospělé s trochou rumu)a posypat moučkovým cukrem.
Za 10 minut nebyla už na tácu ani jedna kobližka:o)







Krásný večer a dobrou chuť.
Monča

25 komentářů:

  1. Dobrý den Moniko, nedá mi to a musím Vám napsat, že Vaše recepty jsou úžasné, zkoušíme každý volný den něco z Vašich receptů a musím říci, že je to mńam. Už mám složku, kde si všechny Vaše recepty ukládám a těším se na léto, protože cukety nejím, ale recept z cuketami vypadá moc dobře.
    Děkuji Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Martinko,
      moc děkuji za milá slova, jsem ráda, že mohu inspirovat a že se ráda vracíte.
      Mějte krásný den,
      Monča

      Vymazat
  2. Ahoj Moni,
    koblížky vypadají fakt lákavě, ale když já mám ráda ty smažené.☺
    Což ale samozřejmě neznamená, že ty tvoje nevyzkouším ☺,
    pa pa Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No vidíš, Martinko, a já koblihy vůbec nejím, už jako dítě jsem je nikdy nemusela. ale Terezka I Tom je mají rádi. Tak podle jejich reakcí a rychlostí, jak zmizely můžu soudit:o)
      pa a hezký den, Monča

      Vymazat
  3. Moni, ty mi ale děláš chutě .... vypadají úžasně .... Marki

    OdpovědětVymazat
  4. Moni, samé dobrotky sú na Tvojom blogu. Dnes som práve piekla mliečny rez. No poviem Ti to je jedna báseň. Krásne fotky a skvelé pečenia. Andrea

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Mončo,koblížky vypadají luxusně a určitě i tak chutnají . O víkendu vyzkoušíme. Koukám že u Vás se pořád peče a vaří a něco tvoří a to je super. Mějte se krásně Petra ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Péťo,
      to je pravda. Stále se něco peče, kyne, hněte, sýří, roste:o))) Holt domácí výroba vyžaduje stálou péči:o)))
      Krásný den a a´t se povedou a chutnají.
      monča

      Vymazat
  6. Hm,Moni....lákavé....hned bych jednu ke kávičce zakousla:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahojky Jíťo.
      Ráda bych Ti jednu dala, ale už nejsou:o)
      S pomocí pekárny, která uhněte a nechá vykynout, to není skoro žádná práce:o
      pa a hezký den, M

      Vymazat
  7. Ahooooj, koblížky s domácí meruňkovou marmeládou jsem dělala v neděli, také v troubě, jen se po nich zaprášilo, i manžel, který sladké moc nemusí, si liboval. Také jsem dle receptu z Novy, dělala langoše v troubě a ty tedy, též neměly chybu.
    Pa pa Zuzka morkusovic
    PS: zítra už mi sundají ortézu, sice budu ještě nějakou dobu k ničemuž, ale už budu vypadat jako člověk...chi chi chi a konečně se snad i pořádně vyspím, páááá

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Zuzí,
      já jsem na tom se sladkým jako Tvůj muž. Ale ani jsem neochutnala. jen peču.
      Já ujíždím na slaném.
      To jsem za Tebe ráda, že bude utrpení s rukou konec.
      Ať jsi brzy fit a můžeš tvořit Tvá krásná díla.
      Měj se moc hezky a díky za návštěvu:o)
      Monča

      Vymazat
  8. Jejda Moni, proč já chodím nakukovat tak pozdě, vždycky tu slintám:-)))
    Zpevnit je vidličkou je prima nápad a ještě pěkně vypadají:-)
    Ajka

    OdpovědětVymazat
  9. Milá Moni, ty koblížky vypadají nádherně. To by se člověk zakousnul rovnou do té fotky, jak vypadají lákavě :-) Recept si ukládám a určitě vyzkouším. Měj se krásně, KatkaB

    OdpovědětVymazat
  10. Pěkný den Moniko, ráda čtu váš blog, jste moc šikovná, máte to doma moc pěkné a krásně fotíte. Posílám vám nápad na usnadnění práce s koblížkama - koukněte se v domácích potřebách po tomhle http://www.kuchynskepotreby.cz/cz-detail-89442-tvoritko-na-koblihy.html , v těch menších obrázkách je i návod - půlka práce odpadne :-)) Třeba se vám to bude hodit...Mějte se pěkně, Katka

    OdpovědětVymazat
  11. Dokonalé koblihy, hned bych si dala, ale snažím se zhubnout, takže nic. Nemáte nějaké recepty na jídla pro hubnoucí? :)

    Natka

    OdpovědětVymazat
  12. Tak u nás dnes boli šišky, ale tieto koblihy vyskúšam určite. Ďakujem pekne Monika za receptík aj milé čítanie....zbieranie kešiek má začína lákať :-)
    Pekný deň,
    Hela

    OdpovědětVymazat
  13. Vypadají krásně! Tak jako zdravěji :-D ;-)

    OdpovědětVymazat
  14. Moni vypadají úžasně-jestli chcete radu jak na to aby nevytékaly- mám ji z netu a funguje- na vyválení těsto sklenicí nebo vykrajovátkem jen naznačte kolečko- pak dejte marmeládu a pak přikryjte druhou vrstvou těsta. Pak jen vykrojte koblihy i se spodní vrstvou. Nebudou vytékat a fakt to funguje. Mějte se krásně...Martina ze severu

    OdpovědětVymazat
  15. Mony , skvělé jako vždy - dneska jsem je upekla a moooooooooc chutnají ...a s těstem se moc pěkně pracuje.
    Vůbec nevytékají, zdálo se že bude marmelády moc, ale vůbec mi netekly krásně se upekly , kdyby to šlo, vložím fotku hihihihi jsou těm tvým mooooc podobné- pa Hanka

    OdpovědětVymazat
  16. Určitě vyzkouším! Můj syn má koblihy moc rád, ale od domácích mě vždy odrazovalo to smažení. O pečených jsem dosud neslyšela, takže moc děkuji za inspiraci a recept. Přeji hezký večer, Jana

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥