pondělí 3. února 2014

...náš první domácí sýr...


Krásné pondělí, mé milé.
Doufám, že nenastaly se startem nového týdne žádné karamboly a máte se přiměřeně k pondělku.

My slavíme velký úspěch....máme náš první domácí sýr.
Tom opět načetl spousty informací a spustil další domácí výrobu. Jako s mýdly, vždy je na začátku.
Rozpočte, propočte, vypočítá, vytvoří tabulky na naše množství a potom nastane práce pro mě. Naučím se a převezmu štafetu.
Další příčka žebříčku budou naše milované korbáčiky, ale né ty šíleně přesolené, po kterých mám krustu soli kolem úst:o)




Co vše je potřeba doma na výrobu sýra míti?
Není toho moc:
mléko, teploměr, sýřidlo a sýrařská kultura, které zakoupíte na internetu a jeden sáček vydrží na stovky litrů mléka.
Ještě je zapotřebí nejdůležitější složka a to....chuť k práci a potom to jde samo.
Tome, jsi naše zlato. Díky za tu mňamku.


Sýry, které vidíte jsme dělali ze 3 litrů farmářského mléka.
 Syrovátky odkape hodně a hodně, ale my ji zužitkujeme při koupeli. Jako se královna Kleopatra koupala v mléce, my se koupeme v syrovátce. Je výborná na všechny druhy ekzémů i lupenku.





Krásný večer a zvládněte pracovní týden bez starostí a s lehkostí.
S láskou, Monča






42 komentářů:

  1. Ahoj Moni...tak to je super!!!
    Martina

    OdpovědětVymazat
  2. Moni a budou recepty? Přesný postup a tak? Moc se těším....a obdivuji ♥ Martina ze Severu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, budou:o)
      Ono to vyžaduje jen čas na čekání. Včera jsme v mezi čase řezali dřevio, čtípali dřevo, uvařili mýdlo a nanosili dřevo:-)
      Práce dohromady na 60minut, ale čas čekání 9hodin:o)
      pa a děkujeme, Monča

      Vymazat
  3. Monikaaa mnamky ... nie je nad domacou vyrobou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš svatou pravdu♥
      Krásný večer, MOnča

      Vymazat
  4. Moni, žasnu, jste tak šikovní, celá rodina! Ten sýr vypadá báječně. Já si tady takhle kupuji naložený v oleji s bylinkami a česnekem kozí sýr. Tak hodně zdaru při další várce domácích sýrů! Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, moc díky.
      Ale jdeme jen cestou pokus omyl. Minulý týden jsme 4 litry mléka vylili,. Mysleli jsme si, že sýrařskou kulturu nahradíme jogurtem, ale neé.
      Šikovní úplně nejsme, ale snažíme se a baví nás to. Teď v zimě není tolik práce venku, tak to jde:o)
      Díky za návštěvu a krásný večer, Monča

      Vymazat
  5. Teda Monča, ja ťa obdivujem:)
    m.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moní, razíme cestu zpět ke kořenům:o) Děkuji moc.
      zdravíme Slovensko♥
      pa, MOnča

      Vymazat
  6. U vás rádi chodíte věcem až na dřeň, viď Moni. A to se mi moc líbí!
    Hodně zdaru a pohodový večer, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. Moniko sýry vypadají super. Já se snad konečně taky dokopu je vyzkoušet. Materiálů z netu jsem sečetla spousty, jenom ten moment rozhodnutí začít mi nějak chybí. :-) Měj se krásně. Lenka
    Ps: Dneska jsem udělala ke svačince klukům podle Tvého receptíku "kinder řezy" a slavily veliký úspěch. Luky povídal, že jsou lepší, než ty z krámu. :-) Moc děkuji, že jsi pro mě skvělou inspirací.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lení,
      to mě moc těší, že jsi slavila úspěch. to je od dětí nejvyšší ocenění, že domácí je lepší než kupované i přes absenci barevných kýčových obalů:o)
      Super a já mockrát děkuji za zpětnou vazbu:o)
      Krásný večer,
      Monča

      Vymazat
  8. To je nádhera! Určitě musí být lahodný.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ali, je a vůbec jsme to nečekali:o) O to větší překvápko to bylo.
      M.

      Vymazat
  9. PS: Lenka mi připomněla, že ti musím napsat, že i já jsem pekla tvé řezy a že i náš mlsný chlapeček prohlásil, že lepší než kupované :o)
    Díky!
    Pa, H.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, to jsem moc ráda, že jsi slavila úspěch a moc děkujeme, Tomovi vyřídím.
      papa, Monča

      Vymazat
  10. jedním slovem pohádka Moní, jste oba úžasní !!!!
    oparrujte se papa Ajka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Andrejko, moc děkujeme. Ani nevíš, jak se Tom při čtení komentů usmívá. Oni mají ti mužští rádi rádi pochvalu všeobecně, a když to vidí černé na bílém:o)
      Ale zaslouží si to, je super, já bych se do toho sama nepustila.
      Měj se moc krásně a ať tě tvůrčí nápady neopouštějí♥
      pa, Monča

      Vymazat
  11. Teda Mončo .... to snad ani není možný,že je někdo tak šikovný .... já ti snad toho Tvého chlapa začnu i závidět :-) .... ne,neboj .... stačí mi ten,co ho mám doma,ale Tomovi vyřiď,že má můj veliký obdiv :-) Ale jestli myslíš,že by se doma pak moc chlubil,tak si to nech jenom pro sebe :-)
    Jste moc šikovný .... a tím myslím všechny - tebe,Toma i holčičky - je mi jasné,že bez ženské pomoci by to ani Tvůj šikovný manžel nezvládl :-)
    Krásný večer na kopeček přeje Gabča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Gabčo, moc Ti děkuji i za mou drahou polovičku:o)
      To víš, že jsem vše vyřídila a on si to i přečetl:o)
      Měj se s rodinou moc hezky, buďte zdraví a papa, Monča

      Vymazat
  12. Jste úžasní.
    Dana

    OdpovědětVymazat
  13. moc krásné..gratuluji k dalšímu úspěchu... ještě by mě zajímalo jak děláte takové krásné fotografie :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Věruško, moc díky.
      Fotím na zrcadlovku Canon a 50mm objektiv:o) Ale nejdůležitější je světlo a cit. A světla je stále málo:o(
      Krásný den, Monča

      Vymazat
  14. Odpovědi
    1. Milá Šárko, moc děkujeme♥
      Měj se krásně, M

      Vymazat
  15. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  16. Teda Moniko vy ste tak obaja šikovní...veľmi rada sem chodím a stále niečo nove objavím. Ste našej dvojici veeeľmi podobní :-)) Syr z domáceho mlieka robim aj ja ale pomenej. Aby sa nam neprejedol a po druhe, je to aj dosť finančne náročne...aj keď samozrejme lacnejšie ako z obchodu a "domáci " Tiež mi to všetko manžel nameria rozráta atď...a potom nastupujem ja :-)) A čo ešte robím zo syrovatky veeeľa veci, napr...polievočku na kyslo, domáci chlebík syrovatkový aj tekvicový prívarok na syrovatke atď... Som presvedčená že tie korbáčiky na ktore sa chystaš budú super, lebo vidím že asi niet veľa veci ktoré by ste vy dvaja nezvládli, fandím Vam. A už sa tešííím na ďalšie tvoje príspevky. Pozdravujem teba aj nie menej šikovného Toma a prajem krásny týždeň.
    PS: drevo sa míňa už aj nam, tak budeme musieť aj my štiepať teraz v zime :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Maruško, moc děkujeme za tak milá slůvka a rady.
      Posílám srdečné pozdravy do dalekého Slovenska:o)
      krásný den, Moča

      Vymazat
  17. Moni máte můj velký obdiv:) vaše domácí výrobky jsou super, a sýr bude určitě dobrota:). Mějte se krásně Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, moc děkujeme♥ Jo, na ten nakládaný se moc těším, vydržet. Trpělivost je má slabá stránka:o)
      Krásný den, Monča

      Vymazat
  18. Milá Moni zdravím Tě na kopeček a jen žasnu, jak je Tom šikovný. Má můj velký obdiv. Určitě pak pisni, jak Vám sýry chutnaly. A hlavně se budu těšit na přesný recept - postup a rozhodně to vyzkouším. Jste prostě taková správná nápaditá rodinka, která se nikdy nenudí a která se nebojí vyzkoušet kde co, a to je správné :-) Moni zítra na mně dopoledne mysli, dnes se ještě musím pořádně najíst, pak to pár dní nepůjde. Pohodový týden přeji KatkaB

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Káťo,
      myslím na Tebe, neboj, zrovna dnes ráno jsem si vzpomněla, že 5. musím držet pěsti. Vydrž, najez se a ať to tolik nebolí. Vím, že to nebude procházka růžovou zahradou, ale Ty jsi holka statečná.
      Moc děkuji za milá slova, Tomovi vyřídím a Ty pozdravuj svého Toma .o)
      papa a drž se, M

      Vymazat
    2. Moni díky za podporu, jsi zlatá, zítra napíšu, jak jsem dopadla...Opatrujte se na kopečku. KatkaB

      Vymazat
  19. Radosť, spokojnosť, šťastie a všetko ide ľahúčko, akoby samo, keď rodina drží za jeden povraz ... dobre sa o tom všetkom číta, príjemne to hladí na duši aj človeka, ktorý Vás osobne nepozná ... gratulujem k prvému syru, tečú mi slinky.
    Silvia

    S.

    OdpovědětVymazat
  20. Pliskova23@seznam.cz4. února 2014 9:06

    Každý den kouknu k Vám na blog a začínáte mi připomínat učitele Igora Hnízda z Obecné školy:
    Tatínek - Svěrák :,,Až se člověk ptá, jak to můžete všechno zvládnout?" Učitel - Tříska: ,,Chci aby měli vzor." :-)
    Já ale budu muset návštěvy u Vás omezit. Začínám mít z Vaší neutuchající energie deprese.

    OdpovědětVymazat
  21. Vypadá senzačně a určitě tak i chutná.

    OdpovědětVymazat
  22. Moni, takový krásný soulad, to je fajn. Přeji vám na kopeček hodně zdaru při natahování korbáčků.
    Krásný slunečný den Majka

    OdpovědětVymazat
  23. Dobrý den,
    Váš blog jsem objevila nedávno a moc se mi u Vás líbí. Máte to krásně napsané a o fotografiích už ani nemluvím. Nejdřív jsem obdivovalala mýdla a o sýrech ani nemluvím
    Moc Vám fandím
    Chtěla bych se zeptat zda mýdla někde prodáváte?
    Potom bych měla takový troufalý dotaz - šiji dětské deky a polštářky, chtěla bych Vás poprosit zda by bylo možné Vás požádat opřepis loga k těmto výrobkům. text bych Vám dodala a cenu zaplatím jakou si řeknete.

    Děkuji moc předem a nezlobte se Petra
    úplně nejkrásnější jsou jmenovky na vánoce

    OdpovědětVymazat
  24. Mončo, stárnky máte perfektní, ráda se k Vám chodím dívat.
    Domácí sýr také dělá můj manžel. Mohla bych vědět, jak děláte nakládáný sýr? Děkuji. Karin

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Karin,
      moc děkuji.
      Sýr nakrájím na kostičky a zaliji olivovým olejem a přidám bylinky. Milujeme směs asado od Salvátora.
      Hezký večer, Monča

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥