pondělí 10. března 2014

...dostali jsme poklad...


Miluji staré věci s duší a příběhem
...o to větší radost mi tchán udělal, protože tato truhla patřila do Tomovy rodiny.
S touto truhlou vojančil pradědeček našich holek.
Děda nám tuto krásku o víkendu přivezl. 
Já nejsem trpělivý člověk a když si představím, co práce mu obroušení černé barvy z truhly dalo, klobouk dolů.
 A to ještě náš děda sehnal starý klíček, aby stylově a dobově ladil s funkčním zámkem a pohrál si i s kováním.
Moc si takového dárku vážím....Mirku, moc děkuju ještě jednou.






Teď jen hledáme vhodné místo v domě, kde by to truhle nejvíce slušelo a vymýšlíme, co nám bude ochraňovat.
Užívejte slunečného počasí a mějte se krásně.

PS: Takto hromadně děkuji za vaše nádherné komentáře, věřím, že dědovi Mirkovi, udělaly radost. Takové davy ženských ho ještě asi najednou nechválily. Děkuji moc.

S láskou, Monča




49 komentářů:

  1. Do obýváku místo ratanového koše?

    Tiše zavídím, stále tu svou vysněnou hledám.. Po aukcích, po bazarech..
    Tak snad jednou také budeme s radostí přemýšlet kam s ní.

    Je krásná,
    Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak jsme ji chtěli všichni, ale je daleko menší, než ten koš.
      Moc děkuji, Martinko a ať máte brzy tu svou♥

      Vymazat
  2. je nádherná...žeby mydlá?
    jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janičko, děkuji moc. No, mýdla mě nenapadla:o)

      Vymazat
  3. Aj tým plyšákom sa páči truhlica. Na to, že je taká stará je veľmi zachovalá. Mám z toho obdobia truhlicu aj ja, ale je v omnoho horšom stave.
    m.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takový stav z toho vykouzlil děda. Já mám také ještě jednu z aukra a podle stavu a pachů ji předešlý majitel měl zřejmě v kurníku:o)))
      Díky moc, M

      Vymazat
  4. To je krasavice Mony - myslím, že by slušela u holek jejich plyšovým miláčkům - Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, Terezka ji chtěla hned do pokoje, ale to si ještě rozmyslím:o)))
      Děkuji

      Vymazat
  5. Hihi, aké zvedavé zverstvo tam na kopečku máte. :)
    Ale nedivím sa, ja by som tiež bola zvedavá, či je niečo vnútri.
    Krásna truhlica!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, vypadají jak skuteční zvědavci:o)
      moc děkuji, Monča

      Vymazat
  6. Toto sú tiež tie krásne drobnosti, ktoré robia život krásnym. Nádhera. Andrea

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Andrejka.
      Já takové staré věci miluji a jsou mi milejší než drahé luxusní moderní....ty mě nechávají chladnou, ale "krámy" z půdy...tam bych neodolala.

      Vymazat
  7. Myši a medvědi v něm najdou domeček:-) Moc jim to tam totiž sluší:-) Super dárek a renovace. Gratuluji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děda fakt překvapil♥ Jsem mu vděčná.

      Vymazat
  8. Moni,ani nevíš....jak Ti rozumím,"odžité věci" mám moc ráda....:-)
    Hezké dny,Jitka

    OdpovědětVymazat
  9. Monika, rada chodím na Tvoj blog, z fotiek i slovíčiek, ktorými ich opisuješ, cítiť vôňu domova a radosť zo života. Je to veľmi príjemné a ja mám vždy chuť sa pridať do Vašej partie. Myslím, že si žena plná pozitívnej energie, rozsievaš ju všade naokolo a vieš nakaziť svojím optimizmom všetkých naokolo.

    Silvia

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Silvia,
      moc Ti děkuji za Tvá krásná slova, ale do ideálu mám hodně daleko:o)))
      Krásné dny, Monča

      Vymazat
  10. Moniko,
    opravdu poklad .......Taky jsem takovou dostala , jenže má stále černou barvu a chybí tam klíček.
    Snad během velkých prázdnin se k úpravě dostanu ,neboť takového šikovného tchána nemám!!!
    Hezký den. Jitka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jituško, moc díky♥
      Já to s tou mou druhou vyaukrovanou vzala a nechávám ji větru dešti hezky opršet:o)
      Je to fakt piplačka...a já nejsem trpělivá, tak jsem moc ráda, že mám jednu čistou, použitelnou. A pro mě to bylo úplné překvápko, netušila jsem, že to Mirek pro nás dělá.

      Vymazat
  11. Moničko,krásná truhla :) ať bude mít své místo kdekoliv,všude jí to bude slušet.
    Krásný večer Petra ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Péťo, moc díky. Jojo, takové letité krásce to sluší všude:o)

      Vymazat
  12. Moni, i když se mi nesplnil sen o starém nábytku, v obýváku mám mrézi novými věcmi i tuto starou truhlu také!
    Po babičky bratrovi ještě s originál písmem psaným jménem KAREL ČEJKA. nemám ji obroušenou nijak upravovanou, jak je z půdy vytažená, tak je hýčkaná, je tmavá s těmi "lety" a má duši a příběh, to je přesné.
    Mám v ní obrázky, alba fotek atd... Na ní mám položené různě posbírané velké klíče (jako od hradu:-)) a staré cibule...
    Vaše truhla je překrásná, bude na dobrém místě, na deky? polštářky?.....
    Magda

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Magdí, moc děkuji.
      Jednu na půl černou mám taky (z aukra), když jsem viděla, co to je práce. Silné nánosy snad théru nešly dolů, dala jsem ji na terasu a mám na ní anděly a květiny. O to víc si této považuji.

      Vymazat
  13. Odpovědi
    1. Moc díky, Markét.
      My jste tady stejně skupina holek, co by spíše vykradla smetiště a staré půdy, než luxusní obchody,viď? :o))))

      Vymazat
    2. Moni, přesně tak ..... děda se tentokrát "pochlapil" .... Marki

      Vymazat
  14. Odpovědi
    1. Jojo, děda vytáhl ESO z rukávu:o)
      Děkuji, Janí

      Vymazat
  15. Milá Moni zdravím na kopeček a o moc krásný příspěvek ses s námi dnes podělila. Truhla je opravdu krásná a tchán má teda zlaté ruce a cení se hlavně to, že si s ní dal takovou práci a podařilo se mu ji pěkně zrenovovat. Vůbec se nebojím toho, že byste ji u vás nenašli vhodné místo :-) Asi bych ji také používala na uschování různých dek a polštářků anebo na rodinné fotky, obrázky, alba...ale ať tam dáš cokoliv, určitě bude všechny vaše poklady ochraňovat :-) Měj se krásně KatkaB

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje milá Kačí,
      přesně, také pomýšlím na fotky, kresby holek, útržky s čmáranicemi, kterými nás denně zásobují. Zatím je mám v dřevěné krabičce, ale už přetéká:o)
      Doufám, že jste si na zvuky v novém domečku pomalu zvykly je máte se tam nádherně...moc vám to přeju♥
      opatrujte se a buďte hlavni zdraví,
      pa, Monča

      Vymazat
  16. Mončo, truhla je naprosto úžasná. Mě by se taková hodila na klubíčka :-)
    Měj se hezky Anny

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Anny, moc děkuji, děda se fakt vytáhl, chápe, co se nám líbí♥

      Vymazat
  17. Nádherná truhla, máme doma podobnou, taky jsme si ji před lety s láskou přivezli z půdy od příbuzných a jsou v ní rodinné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem si říkala...fotky a kresby dětí atd...
      Děkuji♥

      Vymazat
  18. To je krásná truhla...a s těmi plyšáčky prima kombinace.

    OdpovědětVymazat
  19. Je moc krásná, plyšáci nemají chybu, fotky úžasné, moc mě pobavily. martina

    OdpovědětVymazat
  20. Moni, to máte ale štěstí. Já jsem ale taky měla, dostala jsem dvě, ale neobroušené, to však vůbec nevadí. Jedna je už krásně čistá, dřevěná a schraňuje časopisy o bydlení a druhá čeká na svoje zkrášlení v garáži.
    měj krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
  21. Moni to je krásný dárek, nádherně očištná truhla:) máš moc hodého tchána:) já myslím, že už je ale zabraná a zabydlená, myslím, že ti jí plyšáci už nevydají na ukládání něčeho:) moc se mi líbí, jak si jí hedka zabrali na domeček, jo plyšáci ti si to umí vždycky zařídit nejlíp:)

    OdpovědětVymazat
  22. Fíííha, epesní truhla čmankózně přetvořená:o)! Na tom sluníčku to tomu pokladu náramně sluší. Páčko Míša

    OdpovědětVymazat
  23. Moniko,už nějakou dobu sleduju Váš blog, mooooc se mi líbí. Dneska musím poprvé komentovat, protože truhal je úžasná. Shodou okolností jsem si včera do ložnice nastěhovala jednu velmi podobnou té vaší - je po mojí prababičce, mám ji taky takhle obroušenou jako vy, jen mi navíc šikovný mužíček mi do ní vytvořil látkovou výplň, tak v ní máme ložní prádlo. Zdraví Ilona

    OdpovědětVymazat
  24. Musela jsem se smát jak zvířátka nakukují do bedny.také jsem jeden takovýto lodní kufr píglovala po manželově dědečkovi.Měl ho sebou když byl totálně nasazený.Ještě v něm byla nálepka s h.křížem.Manžel mi na bednu přidělal zespodu kolečka.

    OdpovědětVymazat
  25. Dobrý večer Moni, musím se k něčemu přiznat, stala jsem se závislou na Vašich příspěvcích, netrpělivě čekám kdy přibyde nový, nejraději mám ty recepty, už jsem toho podle nich hodně zkusila a všechny byly moc dobré a pak ty o mýdlech. Pěkný večer. Barča

    OdpovědětVymazat
  26. Monicko,kde jsi?Moc nam chybis....klara

    OdpovědětVymazat
  27. Hned tu mňamku vyzkouším,dnes dělám tvou skvělou pizzu.

    OdpovědětVymazat
  28. Dobrý den paní Moniko.Prominte,že píšu jako anonym,ale nemám zatím svůj blog ani jiný účet,ale musím na váš příspěvek reagovat :)..."Znám" vás z MMB a vždycky,když mám chvilinku,nezapomenu kouknout na Váš blog plný citu a lásky....Vojenským kufrem jste mi totiž něco připoměla :) Máme ho také u maminky mého přítele na půdě,kde čeká na svůj den "D",AŽ SI HO PŘIVEZU DOMŮ A OPRÁŠÍM JEHO KRÁSU...Proč Vám,ale píšu.Je na něm jméno J.Matějka,což byl pradědeček mého přítele a zárověň velký kamarád pana Haška,který je jak známo autorem vojáka Švejka :) Ano,pradědeček byl předlohou nadstrážmistra Matějky a velice inspiroval svým stylem života i charakter jeho role.Přeji Vám krásné dny plné slunce.Martina (Pokud budete mít chvilenku,mrkněte na mé stránky na FB-White Vanille Angel )

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je krásný příběh....kdo se takovým pokladem může pochlubit?????
      Tak a´t ho máte brzy doma a můžete se pochlubit světu.
      Na MMB bohužel už nesmím, nějakým způsobem mě admini už odstřihli:o)))) Musím se ale smát, všechny mé předchůdkyně, které jsem obdivovala byly takto odejity bez důvodů a já skončila stejně. To bych si nikdy nepomyslela. Ale zjistila jsem, že čím větší návštěvnost, tím jim více ležíme, nevím z jakého důvodu, v žaludku:o)))
      Takže mé foto už jen na blogu.
      krásný den a děkuji, Monča

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥