pátek 28. března 2014

...krásný den, milé kolegyně ...


Průměrný učitel vypráví.
Dobrý učitel vysvětluje.
Výborný učitel ukazuje.
NEJLEPŠÍ
 učitel inspiruje.
Charles Farrar Browne

Pamatuj si,
že dokud budeme generálům platit více než učitelům,
nebude na světě mír.
Jan Masaryk

Buď příjemný a milý ve tváři, 
vlídný a zdvořilý ve způsobech,
 přívětivý a pravdomluvný ústy, 
vroucí a upřímný srdcem. 
Miluj a tak milován budeš.

Jan Amos Komenský

Naši učitelé nesmějí být podobni sloupům u cest,
jež pouze ukazují,
kam jít,
ale samy nejdou.
Jan Amos Komenský


A poslední citát tak pravdivý do dnešní uspěchané, hektické  doby, kdy se jen stresujeme a stále se za něčím honíme.
Jak moudrý  člověk to byl.

Veškeré lidské kvaltování, 
toliko pro hovada dobré jest.
Což dobytek jsem,
že vše co dělám,
pro břicho dělám
a ještě hůře?

Jan Amos Komenský



Mé milé kolegyně, užijte si náš dnešní svátek.
Přeji vám mnoho inspirací, nápadů, sil a především vědění chtivé žáky a rozumné, komunikující rodiče.
Monča

10 komentářů:

  1. hezký den Moni
    přeji tobě i ostatním učitelkám krásný sváteční den
    Majka
    a díky moc za hezké citáty

    OdpovědětVymazat
  2. Dobré ráno,

    děkuji Moni za hezká a pravdomluvná slova. Ačkoliv již 14 už neučím (holt osud zástupných učitelů), snažím se hlavně dle prvního a třetího citátu řídit i v běžném životě.
    Přeji Vám hodné a spokojené děti :)

    H-ana-H

    OdpovědětVymazat
  3. Mrzí mě to ale na učitele všeobecně nemám nejlepší vzpomínky a momentálně učitelky v mateřských....to je něco :( k více aktivním dětem vyžadují asistenty,stěžují si na živost dítěte ...tak proč učí ??? nezlobte se,ale na dobré učitele jsem neměla to štěstí

    OdpovědětVymazat
  4. Moni, díky :o)....dokonce jsem dnes dostala několik kytiček...což potěší..přeji Ti také prima děti , ale věřím, že jiné ani mít nemůžeš...krásný víkend Tobě i všem Tvým blízkým..Jiřina

    OdpovědětVymazat
  5. Sic nejsem učitelaka ale "jen terapeutka" tento citát je krásný -snažím se klientům jít příkladem.
    Buď příjemný a milý ve tváři,
    vlídný a zdvořilý ve způsobech,
    přívětivý a pravdomluvný ústy,
    vroucí a upřímný srdcem.
    Miluj a tak milován budeš.

    OdpovědětVymazat
  6. Mončo, krásné citáty. Máme ve třídě "dauníka Matěje", namaloval nám přáníčko, je to šídlo, moc nás potěšil. Mějte sváteční den a sluníčkový víkend. Jana

    OdpovědětVymazat
  7. Milá, inspirující Moni...♡♥♡♥ Nejen tobě,ale i ostatním učitelům, kteří v dnešní dobé vydrželi u dětí...přeji hezký zbytek dne.. Dnes je učitelství poslání,kdo by to jinak,kdo by to za ty peníze dělal,že?Dnešní děti jsou trochu složité,musíme k nim hledat cestu...♡♥♡♥Do školy jdou děti takzvaných outdorových rodičů, kteří jim dávají moc volnosti, nechají je sami rozhodovat atd....a na nás , učitelích je naučit se neskonalé toleranci a naučit se s těmito dětmi vyjít...když rodiče jejich zlobení nazývají jen...".vždyť ono je jen trochu živější"...Myslím,a nejen já...že u nás je učitelská práce trochu podceňovaná...já jsem dnes dostala od dětí kytičku a nakreslené srdíčko, do kterého se všichni podepsaly...asi patřim k těm přísnějšim, mám páťáčky,ale na rozdíl od některých kolegyněk si dovolím jít s nimi kamkoliv a rodiče mi dokonce pořídili za 70 tis. interaktivní tabuli..ale i oni i já známe své limitace..a nemám rada, když rodiče mluví špatně o učitelích...J nezaslouží si to...jen se podívejte,kolik času s dětmi trávíte vy a kolik učitelé....dnes ráno jsem koupila všem kolegům i kolegyním růžičky,skoro nic to nestálo,udělalo radost a překvapilo....♡♥♡♥♡♥mám svou práci a děti ráda.. tož tak...Jana z Brna

    OdpovědětVymazat
  8. Milá Moniko, mám radost z každého Vašeho příspěvku, ale ten dnešní potěšil dvojnásob. Vždyť o "nějakém" svátku není zmínka ani v kalendáři, ale dokonce ani na Seznamu (ale zase víme, o kolik zhubla Ornela nebo jakou milenku má XY). Vypovídá to o naší společnosti, bohužel. Několik našich učitelek dostalo kytičku od dětí a poděkování a kytku všichni od vedení.. zaslouží si to. Hezký víkend.. HanaL.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥