sobota 22. března 2014

...staročeské křesné placky...



Křesné placky
dostali své jméno podle křesné mouky. 
To byla mouka, kterou naši předkové prvně namleli po "nabroušení" mlýnských kamenů, kterým se říkalo křesy.



Křesné placky:

1 kg hladké mouky
1 lžíce soli
vejce
8 lžic olivového oleje
3-4 stroužky utřeného česneku
1 lžička červené pálivé papriky
mléko podle potřeby (já dala asi 350ml)
Vše smíchat a vytvořit těsto. Poté bochánky a válečkem rozválejte placky.
Pečte při 170°C asi 20 minut. Ještě teplé potřete sádlem.
Dobrou chuť.
Monča








6 komentářů:

  1. Milá Moni, vypadají skvěle...připomnělo mi to placičky, které pekla moje babička na okraji kamen, když vyválela pláty na nudle a okraje těchto plátů opékala na kaborkách...ach to byla vůně... krásný víkend...Věrka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Věrko, vzpomínky na Tvou babičku jsou vždy voňavé a je krásné, jak si ty vůně vybavujeme i po letech.
      Mějte se všichni krásně, M

      Vymazat
  2. Placky vypadají sqěle, asi je zítra vyzkouším. Umíte svoje výtvory krásně vyfotit !

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji:o)
      A sqvěle je dost vtipné, s dovolením bude někdy kopírovat:o)))
      A´t chutnají. krásnou neděli, M

      Vymazat
  3. Moni...jelikož moji chlapci mají tuze rádi placky - jakékoliv :-) velmi ráda tento recept vyzkouším ... zatím u nás vyhrávají tradiční: Bramborové placky s tvarohem dle mojí prababičky ...zdravím Na kopeček ...Lucka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, bramborové jsou jednička i pro mě, ty jsou nepřekonatelné. Tento recept chtěla strašně Terezka, já jsem šla původně dělat tvarohové krekry.o)
      Lucí, krásnou neděli

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥