neděle 16. března 2014

...tvarohové tyčinky...


Jsem zpět.
Krásnou neděli, mé milé.
Nikdy bych si nepomyslela, že se vám bude tak brzo stýskat.
Šest dní bez příspěvku je u mě asi opravdu rekord:o)
Přišly mi mailíky a komentáře s otázkou zda je vše v pořádku a co se se mnou stalo?
Je to od vás moc milé. Vidět, že někomu chybíte. Děkuji za vaši starostlivost.
Neřekla bych tomu vyhoření, ale unavená a přešlá jsem opravdu byla.
Ale naštěstí jsem v týdnu absolvovala školení, kde mě nakopnula zpět do víru pedagogického optimismu jedna úžasná učitelka z Kunratic. 
A strašně mi pomohlo, že jsme  s Tomem zhlédli divadelní hru od Jaroslava Duška
Čtyři dohody.
Mnozí určitě znáte a dáte mi za pravdu, že řídit se těmito radami bude na 200% osvobozující, ale těžké se jim naučit s bolestmi, které máme ukryté v srdcích.
O vnitřní splynutí s učením starých Toltéků se snažím už několik měsíců, ale stále nejsem tam, kde bych přála být.
Moc doporučuji si přečíst tuto knihu, nebo zhlédnout divadelní hru. 
Popřemýšlet, přehodnotit a vzít si pro sebe maximum.


... a teď už od filosofování a denní realitě:o)))
Rodina potřebuje jíst.

Tvarohové tyčinky:
290 g hladké mouky
250g měkkého másla
250g tvarohu
1,5 lžičky soli
2 lžičky drceného kmínu

Vše smíchejte, vyválejte a radýlkem vykrájejte tyčinky či jakékoli tvary.
Pečte  s pečicím papírem při 170°C asi 17 minut.
Dobrou chuť.







Pššššš.....
... tady vzniká dárek k narozeninám pro naše nejmladší osazenstvo.
Domeček na zahradu jen pro ně.
Zatím je na papíře, ale chceme jej postavit aniž by jej holky do předání s mašlí viděly.
Uvidíme, jak se podaří vše utajit.
Holky jsou narozené pár dní od sebe, takže oslavu narozenin vždy spojujeme a vlastně i tatínek je narozen tři dny od Terezky, takže se spojuje hodně. A děda má narozeniny  jeden den od Betynky a můj brácha jakbysmet, takže spojování nemá konce a beranů v rodině máme tedy požehnaně :o)))


Mějte se krásně, užijte si pohodovou neděli.
My jdeme dláždit....
Od pátku jsme pendlovali s kýbly a bolavými zády a přivezli jsme si moře kamenů z polí 
a teď se snažíme udělat si venkovskou dlažbu, která je naším srdcím nejmilejší.
Tady zatím jen fragmenty....


Jsem tu s vámi moc ráda.
Monča


20 komentářů:

  1. Milá Moni, určitě si knihu pořídím, už jen krátké nahlédnutí zaujalo, doba je stále horší a naše myšlení by mělo jít lepším směrem... moc díky za inspiraci.
    Tyčinky samozřejmě vyzkouším také.
    Z domečku budou mít holky óbr radost, to si dovedu představit, děti je milují. I my velké holky si na své domečky rády vzpomínáme, já teda ano.
    Dlažba z valounů do zahrady je úžasná, jen se z ní v zimě špatně vyhrnuje sníh.
    Těším se moc na další fota.
    Dana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Daní, moc děkuji za milý komentář a užij si krásné odpoledne.
      Monča

      Vymazat
  2. Moni, jsem moc ráda, že jsi zase zpět. Včera jsem už taky byla nervozní, když mi u tebe pořád naskakoval pondělní příspěvek a pak už nic. Čtyři dohody si určitě přečtu, teď si je jedna paní objednávala v knihkupectví, když jsem tam byla ve středu. tak si ji taky objednám.
    to vydláždění kameny je krásný, něco takovýho by se mi taky moc líbilo, zkusím to doma nadhodit.
    pa a krásnou neděli. Majka
    joo a holky teda budou mít určitě velikou radost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Majko,
      tak potom dej vědět, jak Ti to prošlo...ale materiál stačí nasbírat a hlína je na zahradě, takže máš čím aggumentovat:o)
      papa a díky, Monča

      Vymazat
  3. Moc mě baví, když projíždím své oblíbené blogy a pak zjistím, kolik je nás učitelek-bloggařek:-) A nějakým způsobem kreativních, je to přece jen i rys naší práce, tak se to odráží i doma:-)
    Pedagogický optimismus si pravidelně přejeme v práci k narozeninám, je vidět, že je ho potřeba a také občas toto potřebujeme připomenout:_)
    Těším se na váš domeček pro holky. A dlažba vypadá moc dobře, i když je to zatím jen fragment.-)
    Krásnou neděli přeji. Hanka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haničko, moc děkujeme a přeji hodné děti doma i ve škole a rozumné rodiče:o)
      Krásné odpoledne, Monča

      Vymazat
  4. jojo, vožení kamenů dobře znám, když jedu měřit do orlických hor, taky se cestou zpátky v kombíku vedle měřících přístrojů veze domů i kamení...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :o)
      Jo kameny jsou pro mě posedlost a ještě větší pro naši malou Bety....kapsy má vždy plné.
      Krásnou neděli, M

      Vymazat
  5. Moni, Jarda Dušek je skvělý ve všech svých formách :o))) Doporučuji i Pátou dohodu a vůbec veškerá videa s ním ( Duše K a další...)( jsou ke shlédnutí a poslechu na Youtubku...A nad Vaší "cestičkou k domovu" mi srdce jen plesá....já jsem kamínková...a hodně....je to krása. Martina ze severu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, moc děkujeme.
      Já už dnes dláždění vzdala, ale Tom pokračuje trpělivě dál. Je zlatej.
      A pátou dohodu právě čteme v knižním vydání na Kidle, jak jinak u nás:o)
      Krásný zbytek neděle, Monča

      Vymazat
  6. Hurá, přiznám se, že jsem taky netrpělivě očekávala příspěvek.
    Zdá se, že vše je na dobré cestě, tak Vám na ní přeji hodně optimismu, pokory, dobré literatury a inspirativních lidí.martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinko, moc děkuji♥ Toho všeho není niky dost.
      Krásný den, Monča

      Vymazat
  7. Čtyři dohody jsem také četla. V jedné životní krizi jsem přečetla i knížku Syndrom vyhoření. V poslední době se mi moc líbila knížka od českého autora Universální zákony života. Ale jak píšeš. Jedna věc je přečíst a něco jiného je tak začít žít...
    No a jestli máš chuť, přijď se na můj blog zapojit do soutěže. Můj blog oslaví příští týden 1. narozeniny a tak jsem na jeho počest uspořádala velkou soutěž! Můžeš vyhrát jednu ze tří knižních novinek z edice TOPP, což určitě stojí za to: Velká soutěž o TOPPku - Kreativně s Ladybird

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky Katko.
      a přeji Ti, ať už se nemusíš ke knížce o vyhoření vracet.
      Monča

      Vymazat
  8. Mončo,taky už se mi stýskalo a říkala jsem si co je s Vámi,ale vím že toho máme všichni moc :)
    Tyčinky vypadají lákavě :)
    Mějte se krásně Petra ♥

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Péťo, moc děkuji a snad už taková pauza nenastane:o)

      Vymazat
  9. Oooooooooch, domček! To bude prekvapko!!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme, věříme, že bude a že to stihneme zrealizovat:o)

      Vymazat
  10. Mil Moni, cestičku k domovu tvoříte skutečně kouzelnou...krása...Věrka

    OdpovědětVymazat
  11. Věruško moje, moc děkujeme. Já toto miluji, vzít si materiál, který je za humny, vlastně odpad z polí, zadarmo a ještě je tak krásný. No nebyli ti naši předci daleko prozíravější než my? Byli.
    papa a krásný den vám posílám, Monča

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥