středa 5. března 2014

Domácí mýdla ....


Krásnou středu, mé milé čtenářky.
Nějak se mi hromadí má relaxační zábava, domácí mýdla.
Ale dárků od srdce ručně vyrobených není nikdy dost.
Zvykla jsem si mít krabičku neustále plnou.
To máte: svátky, narozeniny, návštěvy, pozvánky, poděkování za pomoc ..... mamča zavolá, nemáš nějaké navíc?
♥ 

 kávové mýdlo
neutralizuje pachy
hodí se do kuchyně a je výborné jako ostřejší peeling do sprchy


levandulové mýdlo


...medovo- mléčné...
Toto mýdlo je jen z olivového a kokosového oleje, je měkké a jemně mydlí.
Nedoporučuji pro začátečníky.


...šípkové mýdlo...
Do destilované vody si můžete nechat louhovat nejrůznější bylinky



... citrón s měsíčkem lékařským....


...zelený čaj s mátou...



... i vaši oblíbenou čokoládu si můžete přidat do stopy...
fantazii se meze nekladou


Krásný den.
Monča

57 komentářů:

  1. už mi zrejú.....teraz premýšľam, ako urobiť ružové....myslím z ružovej vody a ružového oleja z Bulharska a neviem nájsť správny recept...

    OdpovědětVymazat
  2. da se palmovy olej nahradit jinym olejem? vzhledem k ekologii by to bylo moc fajn. diky za info a preji pekny demn Radana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Radano,
      samozřejmě lze nahradit, ale úplně se změní vlastnosti mýdla a musí se tedy nahradit jinými oleji a přísadami. Doporučuji nastudovat stránky U tří lilií, kde jsou uvedeny zdroje, které vám pomohou porozumět vlastnostem jednotlivých olejů.

      Vymazat
    2. super dekuju mrknu nastuduju vyzkousim a pak se zmydlim :-) hezky vecer

      Vymazat
    3. Nejlepší je vytvořit si vlastní recept na mýdla na www.soapcalc.com Tam se můžete vyřádit a použít jakýkoliv olej vás napadne :-) Také nepoužívám palmový olej.

      Vymazat
  3. Předpokládám, že oleje asi ve stejném poměru, ale kolik toho hydroxidu a kolikatiprocentní? Děkuji.

    OdpovědětVymazat
  4. Jj, hydroxid je vskutku nepríjemný na koži.
    Krásne mydlá!!!!!!!!!! :)

    OdpovědětVymazat
  5. Moniko,
    domácí mýdla jsem tu obdivovala a na jejich výrobu si netroufala!
    Při poslední návštěvě kamarádky jsem měla velikou radost, protože jsem dostala dokonce na výběr tři mýdla z kopečku .-)
    Těžká byla volba, ale nakonec zvítězila vanilka s orchideí ;-)
    Díky!

    OdpovědětVymazat
  6. joooj Monika, toto si nemala písať, už dlho obkukávam rôzne stránke a megazložité postupy, ale pri tom Tvojom - žeby som to skúsila?
    tie bylinkové mydielka sú naj :) krásna vôňa aj pena .. Vicky

    OdpovědětVymazat
  7. Moni, ty jsi prostě úžasná. Vůbec ti nevadí prozradit tu recept, který jste si doma určitě dokonale vychytali. Máš můj velký obdiv. A těch mýdel krásných, ach.
    my teď doma používáme levandulové, to je nádhera, nemůžu se ho nabažit.
    krásný den na kopeček. Majka

    OdpovědětVymazat
  8. Souhlasím s Majkou - můj veliký obdiv za podělení se :-). Všechny fotky jsou krásné, jaká však musí být vůně mýdel... Přeji pěkné dny, HanaL.

    OdpovědětVymazat
  9. Moni poradíte kde kupujete esenciální vůně? Jsem odhodlaná zksuit první mýdla, tak jestli dáte nějaký tip na obchůdek kde nakupujete? Moc děkuji, super blog ! Bára

    OdpovědětVymazat
  10. Mýdla vypadají úžasně, jste moc šikovná a váš blog je pro mě taková oáza během dne, mrknout se na něco milého, uklidňujícího :-) Můžu mít jednu otázku mimo téma - odkud je ten lustr, co máte v obýváku? Vypadá jako svatozář, jednou jsem ho viděla za výlohou v obchodě, ale než jsem se tam stačila vypravit, tak ho prodali a na celém internetu ho marně hledám. Až jsem na něj narazila u vás :-) Moc děkuji za info a mějte se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  11. Moni,i já ti chci vyseknout poklonu a poděkování za perfektní návod. Až mě to jednou popadne, budu vařit podle tvého receptu.
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Moniko... moc moc zdravíííííím a nasávááám tu vůni Tvých mýdel, poklid a pohlazení Tvých příspěvků..... jak já ten Tvůj blog milujůůůůůůůůůůůůůůůů :- ))))))
    Vím, vím... mám restík, chystám se napsat... skřítci určitě na vánoce budou, mám to zapsané v notesu ;-)))) Teď je čas nějak proti mě a odolávám stále nějaké nemoci, trápí mě kašel a rýma, únava.... no snad už brzy bude opravdové voňavé jaro a nabereme tu správnou energii.
    Mýdla jsou úžasná.... mám své favority, miluju vůni citrusů a mám ráda ovocné čaje s citrónem, limetkou či pomerančem.... no a levandule, to je prostě jednička mezi vůněmi ;-))))
    Ať se Ti daří, měj se moc krsááásně, Venda.

    OdpovědětVymazat
  13. Milá Mončo,tak už jsem udělala také první várku levandulového mýdla a povedlo se.celou várku jsem už rozdala a kolik jsem udělala dotyčným radosti je nepopsatelné.Děkuji za inspiraci.Dlouho jsem tu nebyla a moc se mi stýskalo.Přeji krásné jarní počasíčko.Mikeška

    OdpovědětVymazat
  14. Úžasné stránky, recepty, prostě vše:).
    Prosím jenom informaci v jakém poměru josu jednotlivé ingredience pro výrobu mýdla.
    Děkuji a už se těším na vlastní výrobu.

    OdpovědětVymazat
  15. MIlá Moni, chtěla jsem se zeptat, zda prozradíš, jaký používáš palmový olej. Spousta je jich totiž s karotenem a myslím, že to pak asi docela barví a mýdla nemají takový pěkný přírodní nádech? Děkuji a pěkný den, Alča

    OdpovědětVymazat
  16. Hezký den Moniko,
    láká mne taky vyrobit mydélka a podle tvého návodu to nevypadá složitě..Jen začít..:-D
    Príma den přeji
    Dáša

    OdpovědětVymazat
  17. Moniko,ráda se chodím dívat na váš blog,je to moc příjemné podívání...už dlouho jsem chtěla vyzkoušet vyrobit si své mýdelko a pořád jsem to odkládala a vy jste mě tak nějak "nakopla"...jsem za to moc vděčná,protože se teď myjeme svým prvním vlastnoručně udělaným mýdlem-měsíčkovým s kapkou medu...mějte se sluníčkově.Tereza

    OdpovědětVymazat
  18. Dobrý den, na Vaše stránky je radost chodit, vždy z nich čiší láska a příroda, takové rodinné kouzlo a pohoda. Úplně jste mne navnadila a nejspíš také zkusím výrobu mýdla doma, poraďte prosím kolik tak množství olejů na jednu várku? Abych věděla, kolik mám nakoupit. Moc děkuji a přeji hodně štěstí, radosti a úspěchů.

    OdpovědětVymazat
  19. Mončo, prosím Vás, mohla byste prozradit poměr všech těch olejů, louhu a destilované vody?? Ráda bych mýdla také zkusila. Děkuji. Vlaďka, e-mail: vs.orifl@seznam.cz , přiznávám se, že nevím, jaký profil tady mám vybrat, moc se neorientuji.

    OdpovědětVymazat
  20. Dobrý den, ráda bych se zeptala na výrobu medovo - mléčného mýdla. Používám recept z 500 g olivového oleje, 300 g kokosového oleje, 200 g palmového oleje + hydroxid a destilovaná voda. Vyjde to přibližně na cca kilo mýdla s tím, že palmový olej nahrazuji bambuckým máslem. Ráda bych se zeptala, zda je možné použít tento recept na medovo - mléčné a kolik by se tak mělo použít medu a mléka? Jako konzervant používám Cosgard. Moc děkuji za každou odpověď :) Můj email: miroslava.no@gmail.com

    OdpovědětVymazat
  21. Moni prozradíte mi prosím jak jste použila levanduli při výrobě mýdla? Děkuji a krásný den,Petra 🙆

    OdpovědětVymazat
  22. Petro, levanduli sypu do stopy a zároveň přilévám esenciální olej.
    M

    OdpovědětVymazat
  23. Mýdla jsou tak krásný :-) Dělala jsem o víkendu levandulové, je bílé se sušenou levandulí.
    Chtěla jsem se zeptat, jak se docílí té tmavší barvy? chtěla bych třeba o víkendu vyzkoušet
    měsíček s heřmánkem, jaké bych měla použít oleje a v jakém poměru? :-) díky moc za radu

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo,
      pokud nechcete barvit chemicky, což bych u domácího nikdy nedělala, barva závisí na množství a druhu bylinky a také na barvě olejů. někdy je olivový do žluta, jindy o hněda ...atd. je to alchymie a vždy bude mít každý trochu jinou barvu:o)
      Hodně štěstí,
      Monča

      Vymazat
  24. Néé chemicky určitě ne, takže i když použiju stejný základ olejů jako u levandulového a přidám heřmánek s měsíčkem, tak můžu tak nějak předpokládat, že jej bylinky obarví samotné? snad jo :-) díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ano, přesně tak .... a měsíček vždy barví do žluta.
      Je strašně zajímavé čekat, jak se vše obarví. Překvapila mě třezalka, ta je žlutá, ale mýdlo je do růžova:o)
      Ať se povede, dejte vědět. M.

      Vymazat
  25. Tak za sebou už mám mýdlo s levandulí i mýdlo s měsíčkem a heřmánkem, ale obě mýdla jsou druhý den po lehkém zatuhnutí úplné do běla. Měsíček s heřmánkem byl přitom v olejích naložený přes noc. Čím to tak může být? změnila jsem i poměry olejů, ale i tak jsou mýdla stále do bílé barvy.díky :-)

    OdpovědětVymazat
  26. Dobrý den Moniko,
    moc děkuji za inspiraci. Materiál na mýdla už mi veze Česká pošta od Tří lilií a já se nemůžu dočkat. Máte krásný blog a strašně ráda ho navštěvuji. Přeji krásné úterý. Denisa

    OdpovědětVymazat
  27. Milá Moniko,
    nejdříve mi dovolte projevit velký obdiv za tak nádherné stránky, které máte...náhodou jsem na ně dnes narazila a nemohu se od nich odrhnout....velká poklona za to, že jste měli odvahu jít do takové ruiny...ale to, co jste stvořili stojí za obdiv....ty profesionální fotky dělají své, o obsahu ani nemluvě...prostě pohlazení na duši...
    nadchla mě také vaše mýdla...nevím, zda-li bych si na ně troufla, ale spíše mě zaujalo to razítko. Mohla byste mi prosím poradit, kde jste ho sehnala, event. cenu, pokud si pamatujete?
    Já totiž dělám domácí sušenky a na ně by se mi zrovna toto krásné razítko (100 % hand made) hodilo.
    Moc vám děkuji a váš blog budu sledovat...je to prostě nádhera:):) velké díky....Monika H.

    OdpovědětVymazat
  28. Dělala jsem o víkendu medové mýdlo, ale pořád mi přijde dost měkké. Nevíte Mončo, čím to je?
    podle mě bylo zmýdelněné dost i husté, bublinky také byly.
    U základních receptů jsem v pohodě, ale u toho medového je dost měkké. díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, medové neobsahuje palmový olej, a tak bude daleko měkčí než ostatní. Musí vyzrávat déle ... tři týdny. Ale mělo by být tvrdé.

      Vymazat
  29. Dobrý večer... Jelikož mě nadchl celý váš blog a již delší dobu jsem přemýšlela o výrobě vlastního přírodního mýdla, rozhodla jsem se, že to zkusím podle vašeho receptu. Velice sympatické mi bylo medovo- mléčné mýdlo a tak jsem se do toho pustila. Vše bylo naváženo správně, správně smícháno při správných teplotách, ale nechtělo to zhoustnout do stopy. Když už to trvalo opravdu dlouho a pořád se mi to nezdálo dost husté, rozpustila jsem med a přidala ho tam. Teprve poté to začalo houstnout. Myslíte, že šlo o falešnou stopu? Po vylití do krabice vyložené pečícím papírem to zanedlouho začalo zprůhledňovat a já se domnívala, že se jedná o gelovou fázi a měla jsem opravdu radost. Nicméně po 24 hodinách jsem to vyndala z formy a čekalo mě dost nemilé překvapení :( Hmota byla na povrchu jako mýdlo, ale na dně byl olej a po rozkrojení to mělo konzistenci sraženého těsta. Když jsem to překlopila byla hmota ještě asi ze dvou milimetrů gelovitá. Čím se to mohlo stát? Je teda pravda, že jsem měla krabici s hmotou ve velké blízkosti topení a na různých diskuzích jsem se dočetla, že mýdlo s medem už se nesmí nijak zahřívat. Myslíte, že to mohlo být tím? Nerada bych ztratila své nadšení pro výrobu mýdla a budu ráda za každou radu. Děkuji za odpověď i za krásný blog :)

    OdpovědětVymazat
  30. Dobry vecer,chtela bych poprosit o radu.Na kalkulacce jsem si vypocitala oleje a tuky na polovicni davku.Tudiz 500g oleju a tuku.Vody me vyslo 190ml na 71g louhu.Vypocitane sem to mela dobre.Jenze mou nepozornosti sem misto 190ml vody dala jen 140ml vody na 71g louhu.Bude to mydlo vubec k necemu?Nebo je muzu rovnou vyhodit?Moc dekuji za odpoved.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, problém to je, hydroxid bude o to silněji koncentrován a mýdla hodně zásaditá a asi tvrdší a mohla byste se popálit. Ale nevyhazovala bych je. Jen je nechte dlouho zrát a kontrolujte pH, aby bylo alespoň na pH 8. M

      Vymazat
  31. Dekuji.Prište se musim vice soustredit.Jinak mate uzasne mydla.Muzu se jeste zeptat,jake vune tak nejlip voni?Zkusila sem kokos s vanilkou a i mandarinku,ale prijde mi,ze ta vune je slaba.Dekuji jsem rada,ze tu mate stranky a ze poradite.Hezky den

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě nejvíce voní a vydrží máta. Mám moc ráda mandarinku a pomeranč, ale citrusové esence brzy vytěkají. Potom levandule také drží.
      Děkuji a hezké dny. M.

      Vymazat
  32. Dobry den Moni.Chtela bych se zeptat.Vy mate u medoveho mydla napsane,ze to neni pro zacatecniky.Muzu se zeptat proc?Je ten postup slozitejsi?Diky za odpoved Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Lení. Medové mýdlo má v sobě mléko, které se musí nechat nejprve zmrznout a potom pozvolna v hydroxidu rozpouštět.

      Vymazat
  33. Jejda aha,tak to me mrzi,ze je to slozite.Nebo aspon pro me.A tak to laka.Ale ja pokud nemam recept,ktery je napsany do detailu,tak jsem trochu nechapava.:-).Asi teda radsi zustanu u tech lehcich.Hezky vecer Lenka

    OdpovědětVymazat
  34. Dobry den Moni.Chtela bych se vas zeptat.Mam uz mesic udelanou varku mydel.Vse bylo udelane v poradku.Ale ani po mesici to mydlo nema Ph tak jak by melo mit.Muze to byt tim,ze to mam doma v mistnosti,kde se vetra jen 2x za den a kde se dost topi?Nemam mistnost,kde bych to mohla mit.A slo by to pres den dat treba ven?Diky moc Léna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lení, určitě to může být tím. Já je dávám na poličku, která je jen ze špriclí, takže na mýdla proudí stále vzduch a otevírám na několik hodin denně. Vydržte, 6 týdnů klidně zrají. M.

      Vymazat
  35. a ven bych je nemohla dat?Lenka

    OdpovědětVymazat
  36. Hezký den Moniko
    prosím, chci se jen zeptat, do kávového mýdla dáváš mletou kávu nebo tekutou? a jak jsi psala, že bylinky se macerují v destilované vodě, tak to potom tu vodu přecedíš a použiješ s tím hydroxidem a ty vyluhované bylinky do stopy?
    děkuji Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, dávám mletou kávu, udělá i příkjemný efekt peelingu.
      Bylinky můžeš luhovat a přecedit, ale do stopy už jen sušené.

      Vymazat
  37. Milá Moni,děkuji za úžasný blog. Neustále tady na něco nakukuji. Zkusila jsem tedy i mýdlo, zdá se, že na první pokus to nebude až taková hrůza ☺. Jen jsem se chtěla zeptat,jestli ti v levandulovém mýdle sušená levandule taky hnědne.Manžel na mě koukal,proč jsem si vyrobila mýdlo s kmínem ��.

    OdpovědětVymazat
  38. Milá Moni,děkuji za úžasný blog. Neustále tady na něco nakukuji. Zkusila jsem tedy i mýdlo, zdá se, že na první pokus to nebude až taková hrůza ☺. Jen jsem se chtěla zeptat,jestli ti v levandulovém mýdle sušená levandule taky hnědne.Manžel na mě koukal,proč jsem si vyrobila mýdlo s kmínem ��.

    OdpovědětVymazat
  39. Ano, bylinky mění barvu. Např. ze žluté třezalky je růžová. A levandule opravdu hnědne.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥