neděle 27. dubna 2014

... domácí KOKA sušenky ...


Krásnou neděli vám všem.
Včera jsem u Helenky objevila recept na domácí sušenky.
Koka máme moc rádi,  spěchala jsem tedy do kuchyně upéct  snídani, ale lednice mi nevydala žádné máslo.
Tak jsme zajeli včera v pozdních  hodinách nakoupit do oněch obchodů, které nikdy nezavírají, když jsme se vraceli z úžasného koncertu Tata bojs.
Mimojiné to byla perfektní charitativní akce Motolice v Břevnovském klášteře.
...a kluci z Tata bojs jsou úžasní. Miluji jejich akustické koncerty...


...tady malá ochutnávka třeba pro ty, kteří neznají...


Takže na sušenky došlo až dnes ráno...jak mě znáte, jsem nespavec, tak mi nedělá problém napéct k snídani.
 A sušenky jsou, Helenko, boží a mizí rychlostí blesku...asi se nedožijí dalších snídaní:o)
Chuť je jako u těch originálních, ale jsou opravdu ještě lepší, křehčí a máslovější.


KOKA sušenky:

100g kokosu
240g hladké mouky
220g měkkého másla
1 žloutek
120g moučkového cukru (dala jsem asi třetinu pravého vanilkového)
3 vrchovaté lžíce kakaa
špetku soli

Všechny ingrediece smíchejte, vytvořte malé kuličky a vidličkou je rozmáčkněte.
Pekla jsem asi 10 minut při 190 °C.



Užijte si krásnou neděli.
Monča

42 komentářů:

  1. Jojo... tyhle sušenky taky miluju... a pekla jsem tyhle domácí už x... a hned se po nich zapráší... :)

    OdpovědětVymazat
  2. Již se pečou :-) Děkuji za inspiraci, to se mi to bude učit ke státnicím :-D Terka

    OdpovědětVymazat
  3. Mončo, krásnou neděli. Zrovna jsem si včera napsala recept, že je také musím zkusit a šup, už jsou tu v plné kráse a jsem ještě více natěšená :-) A Tata Bojs, ty kluky také můžu..v dobrém závidím..Katka

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Monika, keksíky upečené, výborné. ďakujem ;)

    OdpovědětVymazat
  5. Koka miluju,musím vyzkoušet :-)

    Květule

    OdpovědětVymazat
  6. chutnají opravdu jako originál? Lákají mě:-)

    OdpovědětVymazat
  7. Vidím, že všechny blogerky pečou koka. Nesmím zůstat pozadu, tenhle týden se na ně určitě vrhnu. :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Včera jsem je hned upekla,jsou vynikající.Lepší než kupované :-)
    Děti byli nadšené,děkuji za další super receptík.
    Olga

    OdpovědětVymazat
  9. ajsou dobré i bez kakaa - pekla jsem je - mňam

    OdpovědětVymazat
  10. No, Moni, tak tohle jde okamžitě na seznam... díky za zveřejnění.Petra

    OdpovědětVymazat
  11. Hlasim, ze u me taky upeceno a jsou bajecne. Jenom jsem to trosku prepiskla s tim kakaem a jsou mirne horke :o) Nevadi. V sobotu prijedou babi s dedou a ke kave budou akorat.
    Pozdrav z Francie

    OdpovědětVymazat
  12. Dnes jsem se také u Helenky inspirovala a byli dokonalé !
    Ještě jsme dnes zahájili grilovací sezónu a poprvé jsem zkusila i bagety podle tebe a jsou také luxusní!
    Ostatně jako všechny recepty, které jsem už tady vyzkoušela :-)
    Díky moc za ně a krásné májové dny !

    OdpovědětVymazat
  13. Dobrý večer! Taky jsem neodolala a sušenky upekla. Po pár hodinách bylo po nich! Jsou opravdu úúúúžasnéééé!!!! Děkuji za receptík!

    OdpovědětVymazat
  14. Dobry vecer, susenky super, uz jsem take podlehla :-) Spis mam ale jeden takovy dotaz ohledne sacku, kde kupujete? Jen tak se nedaji nekde sehnat, hlavne ani obycejny priorodni balicak. V papirnictvi mi rekli, ze to vubec neberou, ze smrdi... Dekuji za tip! Peknou nedeli a diky za Vase inspirace! Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lení, máte pravdu , je to potíž takové přírodní, krásné sáčky sehnat.
      Tento je z Ikea. Bohužel je neprodávají. Mají je jen ve svém obchůdku s občerstvením a když kupuji např. marmelády, zeptám se, jestli mi jich pár nedají a vždy ochotně tak 4ks dostanu.
      Mějte se krásně, Monča

      Vymazat
  15. Vynikající sušenky.
    Ještě jsem do dózy se sušenkami nasypala trošku kokosu a sušenky se v něm obalily.
    Chodím ujídat...tajně:-)

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrý večer Mončo! Děkuji za super další receptík!!! Sušenky peču už po druhý a nemají chybu!!! Jsou hned snězené! Mějte se hezky. Monika

    OdpovědětVymazat
  17. Díky za výborný recept, měla jsem málo kokosu, tak jsem polovinu nahradila mletými vlašáky. Moc dobré, zařadím na Vánoce. PS manžel si myslel, že jsou kupované a tím mě fakt naštval. Alena

    OdpovědětVymazat
  18. Sušienky vyzerajú úžasne, upečiem ich na Mikuláša pre mamku a ockovi spravím domácu nugetu. Ešte nájdem niečo pre malú a veľkého brata a o sladkosti mám postarané :)
    K týmto sušienkam som sa chcela spýtať, či ste ich neskúšali robiť z celozrnnej múky, lebo z bielej už skoro vôbec nepekávam. Saša :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Saša, ďakujem velmi pekne.
      Celozrnnou mouku jsem nezkoušela, ale za pokus nic nedáte, myslím, že by to mělo jít.
      Dejte vědět:o)
      Monča

      Vymazat
    2. Já jsem je pekla vždy jen z celozrnné špaldové mouky a byly vynikající. Díky za recept.
      Věra

      Vymazat
  19. Dobrý večer :-) Sušienky som upiekla, a boli výborné - dokonca aj tretí deň, keď som našla pár "zabudnutých" :-) Zaujímalo by ma, aký používate kokos - ja som dala obyčajný strúhaný, a keksíky neboli tak pekne hladké. Je treba ho ešte pomlieť? Každopádne sa teším z receptu a posúvam ďalej :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kokos strouhaný, obyčejný, doma již nemelu.
      M

      Vymazat
  20. Výborné!!! V Brazílii se mi zastesklo po koka sušenkách... moje babička dávala dědečkovi vždycky jednu ke kávě, a říkala, že může jen jednu, protože má cukrovku... Jsou mnohem lepší, než kupované... dělaly jsme s mou 6-ti letou dcerou...

    OdpovědětVymazat
  21. Moni, váš blog sleduji s potěšením i když sem nepíši. Je to radost, děkuji za každý příspěvek... sušenky jsem včera upekla a doma měly velký úspěch.. díky za dobrou náladu a optimismus, který rozdáváte okolo sebe.

    OdpovědětVymazat
  22. Prosím, kolik je ta kousků z uvedené dàvky? Dekuji. Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veroniko, nemám spočítáno. Velmi záleží, jak velké sušenky budete dělat. Raději si spočtěte všechnu gramáž ... naplním velkou skleněnou dózu zIKEA. Já dělám malinké kuličky ... max 1 cm.

      Vymazat
    2. Jo přesně ,já mám taky plnou dozu z Ikea

      Vymazat
  23. Dobry vecer,
    dnes som vyskusala upiect vase susienky...boli neskutocne dobre...dakujem, ze ste uverejnili taky super recept.
    A som veeeeelmi rada, ze som ( uplnou nahodou ) nasla vase stranky...krasa...tesim sa na dalsie clanky, fotky a recepty..vela stastia ;-)

    OdpovědětVymazat
  24. Dobrý den, nevím zda mi někdo bude schopen odpovědět, když se po nich pokaždé jen zapráší :-) Ale jak dlouho sušenky vydrží? :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nám vydržely i měsíc, když se jich jednou holky přejedly. Mám je ale v dóze, kam nepřijde vzduch a byly stále křupavé. Monika

      Vymazat
  25. Dobrý den, prosím, jaké je těsto, tedy lze z něj vykrajovat a razítkovat? Děkuji.Kateřina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych je nevykrajovala. Ale razítkem bych je z kuličky rovnou zmáčkla:-) není to klasické vykrajovací těsto.

      Vymazat
  26. Rozmacknu na placicku a pak razitkuju. Oblibeny darek nasich deti pro spoluzaky apod.
    Zuza

    OdpovědětVymazat
  27. Monco, susenky jsou opravdu vynikajici!!!
    Na recept jsem prisla presne pred tydnem uplnou nahodou.. po prvni davce se jen zaprasilo. Hned druhy den jsem je delala i s 3letou dcerkou (rocni uzdibovala jeste za syrova), v pondeli jsme je pekly pro babicku k narozeninam a dnes zadelavam uz z dvojite davky :-) Manzel mi "nadava", at je pred nej nestavim, ze nedokaze odolat. Je to droga jako pivni dort ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobry den, Monco.
      Sehnala jsem opravdu velikou dozu.. vejdou se do ni skoro 4 davky, tak uz nepecu tak casto. Ale jinak jsme se susenek jeste neprejedli. Vazne vynikajici !!!
      Miru (psala jsem 9.2.) :-)

      Vymazat
  28. Dobry den, kolik je z jedne davky priblizne kousku? Dekuji Katerina M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nelze říci, záleží, z jak velké kuličky budete vidličkou tvořit. Já mívám i 60 ks, ale někdo jen 30.

      Vymazat
    2. Delam kulicky cca 6-8g, 3 plechy po 7x8 z dvojite davky coz je 168ks. Jedna davka tedy vychazi na 84ks.
      Miru

      Vymazat
  29. Moni, nezkoušela jste je z hladké špaldové mouky? Díky :)

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥