neděle 6. dubna 2014

....smrtná neděle....




Neseme Mořenu na vrchu červenů,
na spodku zelenů.
Pěknů, pěknů, pěkně nastrojenů,
jalovému.

Smrt plave po vodě,
nový líto k nám jede,
s červenýma vejci,
žlutýma mazanci.
Fiala, růže kvésti nemůže,
než ji Pán Bůh z nebe pomůže.

.... tak jsme ji, krasavici, hodili do potoka ( samozřejmě odstrojenů) a jaro může převzít vládu se vší parádou....







Mořena, nemořena...potok lákal moc a vodní hrátky jsou vodní hrátky:o)



... a plav, holka ...



Tatínek musel Mořeně trochu v jejím plavání pomoci:o)
Pochlubte se, kdo jste také vynášeli.
Mějte krásný celý pracovní týden a vykročte tou pravou:o)

S láskou, Monča

5 komentářů:

  1. Milá Moni,
    před pár týdny jsem náhodou objevila Váš blog a moc ráda se k Vám Na kopeček vracím. Máte blog plný lásky, krásných a vřelých okamžiků. V mnohém jste mne inspirovala k založení mého blogu.
    Mořenu budeme vynášet příští sobotu. Děti už se moc těší.
    Přeji Vám krásné a pohodové dny. Lidka

    OdpovědětVymazat
  2. Veľmi milé je zachovávanie týchto starých zvykov ... a vy ste to krásne zachytili aj na fotografiách ... potešila som sa spolu s Vami. Parádička!

    Silvia

    OdpovědětVymazat
  3. Jé, my letos zapomněli:-( Jej, to bude slziček, až si to malá uvědomí...

    OdpovědětVymazat
  4. My jsme vynaseli, ale tak pekna jako vase nebyla, pro priste se do toho vic opru :-). Muj mladsi syn jeden cas nekoukal na nic jen na Chaloupku na vrsku, znam ji nazpamet a presto se mi porad libi stejne a snazim se, aby deti prozivaly stejne tradice. A vas blog mam moc rada, je u vas ohromne prijemne!

    OdpovědětVymazat
  5. Když jsem byla malá chodila jsem zpívat do sboru a my jsme zpívali: "smrt nesem ze vsi, nové léto do vsi, s červenými ...". Jsem milovník starých časů a milovník starých zvyků. Zvyky a rituály určují kam patříme. Dřív se rodina a sousedi setkávali v kostele při svatbách, křtinách a pohřbech, dneska se lidi neznají ani v sousedství.Někteří mladí, mám ten pocit, nemají pocit sounáležitosti se svým okolím (Amíci říkají "naše" komunita). Ale když čtu Váš blog věřím, že se blýská na lepší časy. I.

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥