úterý 1. dubna 2014

.... střípky z naší třídy, kde se stále něco děje ...



Celý týden motáme a vyrábíme Mořeny,
 nebo chcete-li Moreny.
Kdybyste viděli ten binec ve třídě po skončení prací...seno a sláma úplně všude, kam oko dohlédne. A já spocená, jak z běhu na 1500 metrů:o)

V pátek  půjdeme Mořeny se žáčky vynést do řeky, aby už jaro nadobro převzalo vládu.
I když letos to pomyslné žezlo tepla jaro převzalo vskutku brzy.
Sice by podle tradice měly Mořeny vynášet jen dívky...ale co s našimi 17 chlapci?
Bylo by jim to určitě líto.

Tuto neděli 6. dubna je totiž Smrtná neděle, na kterou se tyto krasavice vhazují do vody s korály z vejdunků.
Mí druháčci už tento pojem znají. Krásné staročeské slovo
vejdunky = vyfouklá vajíčka.
V kterých už není šance na život.








Tady ještě chodí po naší třídě 
masopustní veselí.
Nějak se s těmi nádhernými postavičkami nechci rozloučit.






Naše studijní trofej pohybu.


Vedle světově známého Lega si především kluci vyhrají s touto klasikou,
dřevěnými kostkami,
 a já jsem tak vděčná za ty stavitele.
A jsem ještě vděčnější, že stavby, které společně vytvoříme nám nikdo nechce bořit, ale naopak si je pyšně fotí na mobil a ochraňují svá díla.



A naše pravidla.
 Myslím, že by stačilo jen to páté, protože je v něm řečeno úplně vše a všechny děti vědí, co mě netěší.
Na tabuli máme skórovací tabulku a hrajeme o body. 
Já versus třída.
 Když vyhrají, mohou si olíznout bonbón, smlsnout  odměnu....zazpívat si, podívat se 5 minut na pohádku, nebo si kreslit....
Když vyhraji já, odměňuji domácím cvičením.
Nejsem tedy jako učitel Jára Cimrman, který si nedá po obědě své oblíbené viržínko,
 když jej žáci zlobí :o)))


Mějte se moc hezky a pokud máte také rádi české tradice,
 připravte pro své ratolesti na tuto neděli také nějakou třeba i malou Mořenu a vyražte k potoku či řece.
Já tam budu táké:o)
Monča

22 komentářů:

  1. Krásné.... Ve škole jsem byla vzorná holčička s copánky, co paní učitelku bezmezně obdivuje. Vydrželo mi to dlouho, psaly jsme si dopisy do mých šestadvaceti let. Myslím, že s vámi děti škola dost baví. Držím palce, ať vás radost z práce neopouští. martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za přání, Martinko♥
      Jsou dny růžovější a i ty opačné:o)

      Vymazat
  2. máš peknú, milú prácu .. vždy sa vraciaš do detských čias .. či už doma, alebo v "práci" :)
    super, že deťom ukazuješ "naše" staré tradície (nejedná sa teraz, že som zo SVK ..), tieto tradície sú viac-menej všade rovnaké, len ich poznajú pod iným názvom.
    Všimla som si, že v triede máte podkovu - skús ju opačne zavesiť , aby Vám z nej nevypadalo šťastíčko .. :)
    pekný tvorivý týždeň, Vicky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Vicky, moc díky...to s utíkajícím štěstím z podkovy znám, ale mě se takto líbí více a je tam pověšená mou předchůdkyní:o)
      M

      Vymazat
  3. Tedy Moni ty musíš být báječná paní učitelka :o) Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc díky, Martinko, ale na to by ses musela zeptat někoho jiného:o))))

      Vymazat
  4. Juuuuuj, máte tam v škole veselo a pestrofarebne. Krásne diela.
    A bod 5 ma veľmi pobavil. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné, Mončo. Úplně z toho cítím, že jste žena na pravém místě. Co bych za to dala, kdyby měl syn takovou paní učitelku až půjde do školy. Milou, s chutí do práce, tvořivou a přitom - pardon - se "selským" rozumem..Máte náročné povolání, přeji hodně sil a nervů. Katka

    OdpovědětVymazat
  6. Teda Mončo, vy jste opravdu PANÍ UČITELKA!!! Nedovedu si představit, že by jste dělala nějakou jinou profesi. Hezké jarní dny Ilona

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to já také ne:o))))
      děkuji a krásný den, Monča

      Vymazat
  7. Milá Moniko,kdybych byla dítě, chtěla bych k vám do třídy☺paráda.Vaši žáčci na vás nezapomenou.Daska

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, to se ještě uvidí. Do druhé třídy nás milují všichni žáčci:o)))
      Děkuji a krásný den, Monča

      Vymazat
  8. Moc hezká a veselá třída.Zaujaly mne ty trámy všude,to je v nějaké starší budově,nebo je to schválně tak zrekonstruované? Dodá to příjemnou atmosféru a co mne zaujalo nejvíc je,že máte na tabuli fotku pana prezidenta Havla.To byl aspoň PAN prezident....Krásné dny a hodné žáčky přeje Monika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, Moní, budova je stará a trámy jsou opravdu poctivá řemeslná práce. Je to nádhera a moc si vážím, že můžeme být v tak hezké třídě.
      A náš pan prezident se na nás stále usmívá♥
      Krásný den, Monča a děkuji

      Vymazat
  9. Moni, krásna práca s deťmi, tiež ju milujem :) Vaša triedička žiari, je to ako odblesk detských sŕdc a veľkého srdca pani učiteľky. Je to to najkrajšie, keď človek môže prežívať tú veľkú radosť zo svojej práce s deťmi. Želám veeeeľa takýchto rozžiarených dní. Martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Martinka, ďakujem veľmi pekně♥

      Vymazat
  10. To je ale krásna trieda! Má svoju dušu:) Gabi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, to díky těm starým trámům...miluji to3
      děkujeme

      Vymazat
  11. Byla bych šťastná, kdyby moje dcera měla takovou paní učitelka jako jste vy. Hodně štěstí. Radana

    OdpovědětVymazat
  12. Děkuji za poklonu♥ Ale je spousta ještě lepších:o)

    OdpovědětVymazat
  13. Takže nejen inspirujíci žena, manželka a maminka,ale i paní učitelka♡♥♡♥Dýchá to tam pohodou a klidem....jako u tebe doma....-:)) A ty trámy,ty trámy....★☆★☆... Učim ve škole,kam jsem chodila jako dítě..je to stará budova,která vystupovala jako gymnázium ve starém černobilém filmu,na chodbách to dýchá pohodou a klidem...ale takové trámy nemáme..mooccc pozdravů a hodně trpělivosti s dětičkama....Jana z Brna

    OdpovědětVymazat
  14. Milá Moni, jako učitelka Ti uděluji velikou 1 s hvězdičkou....jsem moc šťastná, že jsem Tě tady na blogu našla..pro mě veliká inspirace. Díky...vážně krása...Protože též patřím do kategorie (teď mi promiň) napíšu " krásně praštěných učitelek, vím, že to všechno obnáší velikou spoustu práce, energie, ale nakonec velikánskou radost a to je to, co nám dává tu sílu jít dál a dělat víc a víc....Už teď se těším na další příspěvky..Jiřina

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥