pátek 18. dubna 2014

...velký pátek...


Po včerejším zeleném čtvrtku nastal jeden z největších svátků pro křesťanský svět.
Velký pátek
Velký pátek je spojený s pokáním, půstem, smutkem a připomenutím si ukřižování
 Ježíše Krista.

Naši předkové byly v tento den spoutání celou řadou zákazů.
Jen si to zkuste představit dnes, co byste museli dodržet. 
Komu  se to podařilo, nechť si napíše malé bezvýznamné plus.


"Na Velký pátek
 nepohneš zemí, nezatopíš do východu slunce, 
neupečeš, nevypereš a nevybělíš, nezameteš, 
nevyneseš z domu, neprodáš, nepůjčíš,
 nedaruješ a nepřijmeš dar."


Je ráno a já porušila už hned pět přikázání:o)

Mějte poklidný den a užívejte si krásné Velikonoce
s láskou, Monča

11 komentářů:

  1. Tvrdí se, že je tento den osudovým zvláště pro člověka, který se v tento den narodil. Přiznávám se, že tyto zákazy na Velký pátek dodržuji, neboť i já se narodila na Velký pátek. Nicméně i Vám krásné Velikonoce plné pohody a lásky v srdci. Lucie

    OdpovědětVymazat
  2. Moni, taky jsem byla překvapená kolik že se toho nesmí. Já jsem teda dnes nezatopila před východem slunce ani nezametala, ale některá přikázání jsem taky porušila. Ale maso dnes jíst určitě nebudu, to vím.
    přeji krásný klidný den Majka

    OdpovědětVymazat
  3. No a já dnes hodlám i pohnout zemí na zahrádce:_)))) Ale co už, když je tak pěkně venku:-))))

    OdpovědětVymazat
  4. Jééé, tak to bude těžké ...... :o):o):o) Marki

    OdpovědětVymazat
  5. Tak to já na zarádce zemí opravdu na Velký pátek nehýbu nikdy, abych nerušila Ježíšův klid, ale zatopit musím :).

    Přeji pěkné sváteční dny!

    Silva

    OdpovědětVymazat
  6. Taky jsem porušila to tvoje pěkné povídání.... už mám vypráno, ještěže nemáme zahradu:-))ale zítra na chalupě...počkej, tak i do země půjdu...♡♥♡♥ včera jsme jsme oslavili zelený pátek zeleným pivečkem...tak i tobě hezké Velikonoce...♡♥♡♥ Jana z Brna

    OdpovědětVymazat
  7. Ani jsem netušila, co všechno se nesmí. No, už jsem tedy také něco porušila. Krásné Velikonoce. :-)

    OdpovědětVymazat
  8. Tušila jsem, že něco bude s tím praním. Včas jsem zjistila, že se nemá prát na Velký pátek, protože by se prádlo pralo v Kristovo krvi. Tak jsem vyprala včera a nádherně to uschlo. Dnes je pod mrakem. Taky jsem netušila co vše se nesmí. Jinak fotografie - nádherné!
    Přeju hezké velikonoce a holky ať si užívají krásného domečku.

    OdpovědětVymazat
  9. Na vše jsem myslala ve čtvrtek,hlavně hlínou bych nepohla,kdo hlínou hýbe na Velký Pátek do roka je pod ní.....jen večer budem muset zatopit ,máme doma starou maminku....Letos topilo sluníčko....Krásné prožití svátku celé rodince! Dája

    OdpovědětVymazat
  10. Moni a já právě se chystám jít s Carolinkou péct...no tak teď jsem vážně na vážkách ... Moc děkuji za rozšíření mých obzorů. Krásný den...Věrka

    OdpovědětVymazat
  11. Mony, díky za tvoje informace, já jsem věděla, že se nesmí hýbat se zemí a nesmí se prát. Krásné Velikonoce. A krásná chaloupka i mému 8letému synovi se moc líbila. Renata

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥