středa 28. května 2014

domácí bezinková limonáda


Prožili jsme šok.... celkem zadarmo si lze vytvořit vlastní bublinkovou limonádu,
 která je plná zdraví .
A vše je celkem bez práce, jen si musíte dva dny na tu dobrotu počkat.
A moc dlouho se nerozmýšlejte, protože sezóna bezinek je v plném proudu.



Recept na bezinkovou limonádu jsme dostali od našeho kamaráda Lukáše.
Luki, je skvělá, moc děkujeme. 
Hned jdu za plot natrhat další:o)))

Bezinková limonáda:
3 litry vody
15 květů bezinky
Dejte do lahve od okurek,, na hrdlo dejte jen ubrousek či plátýnko a nechte louhovat 24 hodin při pokojové teplotě.
Druhý den, zceďte květy a do šťávy přidejte 
8 lžic třtinového cukru
(ale podle chuti přidejte, či uberte)
Pokud chcete opravdu sycenou limonádu, přidejte
 sušené droždí na špičku lžičky
 a nechte 24 hodin kvasit v uzavřené nádobě (pet lahev)při pokojové teplotě a potom vychlaďte.
Kdo nechce bublinky, droždí nedává, může vychladit a podávat bezinkovou šťávu
....zkrátí si tedy čekání o 24h.






Dejte vědět, jak se i u vás povedla a já vám připíjím s předstihem na zdraví zdravím ze zahrádky.
mňam
Monča

21 komentářů:

  1. Mončo, limču také dělám...i sirup..a nedám na ni dopustit..minulý týden na horách na chalupě ještě bez nekvetl a tak se už těším, kdy už to bude..hezké dny..Inka

    OdpovědětVymazat
  2. Moni, Tys mě moc potěšila, mám na ni spadeno už jak dlouho..ale buď jsme propásli čas sběru nebo se mi nelíbily recepty s x kg cukru a na experimenty ve vlastní režii nemám zkušenosti... Tvůj recept se mi líbí.
    Já jsem synovi od mala pití nesladila nebo minimum medu a bublinky nedávala. Ale jsem ráda, ty "jakodžusy" z obchodu nepije, bublinkové pití odmítá. Já jsem pyšná a ráda. Když vidím neteře, jak si do sladkého granulovaného čaje ještě sypou cukr, je mi zle:-)
    Bezinkovou šťávu má rád, když jsem kdysi viděla Herbář, kde ji dělali, dostala jsem na ni chu´t okamžitě.
    Třtinový cukr mám ráda a když byl v akci, nakoupila jsem do zásoby. LETOS TO MUSÍM UDĚLAT:-)
    Děkuji, Magda

    OdpovědětVymazat
  3. Monči, ja robím sirup každý rok a celé teplé leto si vychutnávame úžasnú osviežujúcu chuť bazovej malinovky. Na dva litre zarobenej malinovky pridávam do džbánu šťavu z jedného citróna, pár lístkov mäty a kocky ľadu. Zrovna som včera zarobila 3 dávky a dnes idem variť a plniť do pohárov. Výborná záležitosť. Andrea

    OdpovědětVymazat
  4. podobná bezová limonáda nám právě "zraje" na okně

    OdpovědětVymazat
  5. Jé MOni, včera jsem dodělala 20 l bezové šťávy na zimu, tak o víkdendu udělám tuhle limonádu.
    díky Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den prosím jak děláte na zimu aby vydržela a do čeho ?děkuji :-)

      Vymazat
    2. My spotřebujeme ihned. nekonzervujeme.

      Vymazat
  6. Ahoj Moni také mám naloženou bezinkovou limonádu a dneska budu ji budu cedit. Dělám každý rok, máme ji moc rádi a také sirup. Na léto dělám i mátový sirup a máme pak o pití v létě postaráno, přidám tam už jen pak vodu, citron a lístky čerstvé máty a není nic lepšího v horkých letních dnech :-) Pohodový den přeji na kopeček. U nás je dnes chladno a deštivo, tak se to snad do víkendu vybere. KatkaB

    OdpovědětVymazat
  7. Krásné, krásné,krásné...i u nás už je v plném květu- bez :-))) jenže prší, ale těším se na něj moc...MOC. Máš to moc krásně udělané, tak kéž tě to těší i nadále K

    OdpovědětVymazat
  8. Opět nádherné .. to balení.. no jéé :)

    OdpovědětVymazat
  9. Moni hned bych si od vás upila. Moc krásné fotky máte, ostatně jako vždy.
    Já chtěla letos dělat bezinkový sirup, jenže pořád prší a tak jsou květy bez pylu a tím pádem, nebude ani sirup, byla by to jen oslazená voda, ale třeba už bude lépe a ještě nějaké květy se i pak najdou. Krásný večer přeji. MArkéta

    OdpovědětVymazat
  10. Já obcházela s košíčkem spoustu míst, ale u nás nikde nekvete. A to bydlím zřejmě kousek od vás. Musíme si ještě počkat.

    OdpovědětVymazat
  11. Také jsem jí letos prvně sama dělala, bohužel podle receptu jiné food blogerky jelikož jsem Vás neznala. Krásný článek a děkuji :-))
    Právě odešel můj hlas pro Vás v Blogerce 2014 v kategorii food. Držím palce. :-))

    OdpovědětVymazat
  12. No teda, to vypadá báječně, na vašem blogu se mi líbí, jak je všechno takové... úžasné:-)
    Přidávám recepty na moje dvě oblíbené limonády, i bezinková tam je:-)
    https://kucharkaamelie.wordpress.com/2015/07/04/moje-nejoblibenejsi-limonady/

    OdpovědětVymazat
  13. Moni, vaši limonádu dělám po třetí, je vynikající a všem nám doma chutná. Mějte se kásně. Petra

    OdpovědětVymazat
  14. Zrovna o víkendu jsem dělala svůj první sirup, tak určitě zkusím ještě i limču podle Vašeho receptu :) Dnes jsem náhodou objevila Váš blog a je úžasný, děkuji Vám za tu spoustu pohody, co z něj sála, i dobrých tipů, rad a inspirace :)
    Jana
    www.janamalakova.cz

    OdpovědětVymazat
  15. Tak jsem o víkendu vyzkoušela i s těma bublinkama a je to dobrota. Přidala jsem akorát trochu citronové šťávy, aby to bylo i nakyslé a ne jen sladké.

    OdpovědětVymazat
  16. Dobrý den, zajímavý recept. Právě jsem dodělala sirup a se vzpomínkou na dětství hledám recept na limonádu, kterou jsem jako malá pila u babičky. Krásně perlila. Recept mne tehdy nezajímal......Chtěla bych se zeptat, zda mohu použít čerstvé droždí, které mám doma a nebo ne? Pokud ano, kolik? Děkuji za odpověď. Hezké dny Veronika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Verunko, můžete i obyč, ale je dost cítit, Raději zkuste sehnat sušené.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥