úterý 20. května 2014

... nejkrásnější dopisy ...


Nejkrásnější na práci s malými dětmi je ta jejich oddanost a láska.
První i druhou třídu nás mají skutečně rády.
A asi na mě leze už sentiment, ale všechny tyto dopísky a vzkazy si nejprve nalepím na ledničku a poté ukryji jako poklad do krabice.
Dětem říkám, že ty dopisy vytáhnu v páté třídě, až na ně poleze puberta a já už pro ně nebudu tím jejich správným vzorem.
Básničku vpravo jsem dostala jako dárek k  svátku od Kubíčka.
Našla jsem ji v jeho deníčku jako přílohu a hned jsem měla ten den veselejší.
Od poloviny první třídy mi děti píší deníčky, jak prožily víkend.
Ráno před vyučováním si je pročtu a mám s nimi hned o čem mluvit, abych byla v jejich světě a v jejich obraze. 
Moc nám to pomáhá jednat s nácvikem psaní i gramatiky, ale především v udržení kontaktu.




Krásný večer, mí milí.


19 komentářů:

  1. Milá Mončo, to je krásné. Je úžasné jaký máte vztah k dětem. Děti jsou skvělé pracovala jsem nějaký čas ve školce jako školnice a děti mi neskutečně přirostli k srdíčku, ještě dnes když mě potkají na mě volají ahoj Péťo :) a na rozloučenou mi vyrobili krásnou knížku plnou přání a obrázků.
    Mějte se krásně a vše nejlepší k zítřejšímu svátku Petra ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den Moniko, přání k zítřejšímu svátku ode mne nebude asi tak pěkné jako od dětí, ale přesto Vám se srdce přeji jen to dobré a moc děkuji za Váš krásný blog.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mílo, moc děkuji a jsem ráda, že Vás tyto stránky těší♥
      Monča

      Vymazat
  3. Milá Moniko..vím, jakou radost umí udělat dětské přání..já když začínala učit, tak jsem si založila památníček, tak jako ho mají děti..a děti, které jsem učila mi do něj psaly, kreslily...často si ho pročítám a vzpomínám...a že těch dětí nebylo málo..často se při tom čtení rozesměji , často i pobrečím..je to dojemné..básničky..přání...obrázky..a za každým je většinou pro mě pětiletý příběh...a ať si myslí kdo chce, co chce..za těch pět let je ten příběh poměrně dlouhý a vzpomínek je až až...a jelikož i já jsem člověk, který si pamatuje jen to hezké..tak na všechny moc krásně vzpomínám..a já pevně věřím, že jsem do nich zasadila semínka štěstí a radosti i z maličkostí:o)), jak jsem je to vždycky učila ..měj se krásně a i já Ti přeji všechno nejlepší a i krásné vzpomínky, které dělají krásnou přítomnost a vedou krásně do budoucnosti..Inka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Inko, né nadarmo se říká, že to své povolání děláme pro ten lesk v dětských očích...a když se toto povede, je to nádherné.
      Moc Ti děkuju, Monča

      Vymazat
  4. Moni, všechno nejlepší k dnešnímu svátku.
    Moc hezky jsi to svoje povolání (spíš bych měla napsat poslání) popsala.
    krásný slunečný den Majka

    OdpovědětVymazat
  5. Monika, Vás by som brala za učiteľku ...

    Silvia

    OdpovědětVymazat
  6. Moni, moc ráda se připojuji ke gratulantům!
    Přeji vše nejlepší, pevné zdraví, lásku, pohodu v životě v rodině v práci...
    Ať Tvůj úsměv dělá radost všem, které máš ráda!
    Nápad s deníčky je krásný. Hrozně ráda čtu příběhy ze Slepičích polévek pro duši a x jsem četla, jak takové podobné nápady pro děti uměly i změnit život a motivovat člověka...
    Hezký den,
    Magda
    (syn tímto rokem končí s dosavadní paní učitelkou a asistentkou a mě je, jako by se stěhovaly na konec světa...)

    OdpovědětVymazat
  7. Milá Moni,
    taky přeji všechno nejlepší k tvému svátku!!!
    To musí být krásný pocit dostat takový dopis, vzkaz, básničku.. od svých malých žáčků. Ale není se čemu divit, že tě mají tak rádi. Jsi úžasná a s tebou je musí škola bavit :-)
    Hezký den!!!
    Šárka

    OdpovědětVymazat
  8. Ako tak sledujem tvoj blog, myslím, že by si si zaslúžila ocenenie učiteľky roka. Máš krásny vzťah k deťom a taká čistá duša ako tvoja je už v dnešnej dobe vzácnosťou. Prajem ti veľa krásnych dní:)
    m.

    OdpovědětVymazat
  9. Posílám zajímavoé stránky - recepty.Hezký den.Barbora.

    http://dolcevita.blog.cz/0711/dynovy-kolac-pumpkin-pie-americka-klasika

    OdpovědětVymazat
  10. Moniko, všechno nejlepší k svátku :-) .... Dopisy od dětí jsou úžasné, já paní učitelka nejsem, ale moc bych si takovou přála pro svého syna. Nikdy, takový vztah s paní učitelkou jeho třída nenavázala, vím že to děti trápí, neuměli si vytvořit hezký kolektiv. Je mi to, jako mamince, moc líto, protože sama na školu moc ráda vzpomínám. Dokonce jsem navštěvovala stejnou, je to opravdu výborná výběrová jazyková škola. Děti jsou však z širokého okolí, tak by právě ve třídě potřebovali utvořit "partu" aby byla i nálada byla přívětivá. Syn je momentálně ve čtvrté třídě, ještě nikdy nebyli ve škole v přírodě, na procházce o osobních radostech ani nemluvě. Kéž by bylo více takových inspirativních učitelek a učitelů jako jsi Ty .... zdravím "Na kopeček" Lucie ....jo a květiny jsou ve velmi veselých kompozicích. L.

    OdpovědětVymazat
  11. Mončo,přeji Ti vše nejlepší k svátku,užij si ten dnešní sluníčkový den hezky i s dětičkama. Jsi úžasná paní úča hned bych se šla k tobě učiti.Mikeška

    OdpovědětVymazat
  12. Milá Moniko, všechno nejlepší k svátku! Je tak potěšující číst, jak pracuješ s dětmi, to mi dává naději, že to s tím naším školstvím není až tak strašné...musíš být báječnou paní učitelkou na kterou děti celý život vzpomínají. Díky za Tvé inspirativní příspěvky! Jsi mi virtuálně velmi sympatická :). Měj se krásně. Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Šárko, souhlasím s vámi.. krásně jste to napsala:)
      Petra

      Vymazat
  13. Mončo přeji ti všechno nejlepší k dnešnímu svátku......ty dopisy jsou krásné,měj se krásně Iveta

    OdpovědětVymazat
  14. Milá Mončo,
    přeji vše nej nej k dnešnímu svátku :)
    Jste báječná, vaše ,,děti,, vás musí milovat, mít takovou paní učitelku je zázrak.. Můj syn měl skvělou pí,uč od 1.třídy až do 6. strašně moc rád na ní vzpomíná, dcera měla to štěstí na střední škole, moc ráda jsem chodila na třídní schůzky, přesto, že to byla učitelka na Sš ,měla svoje ,,děti,,ráda,stála za nima, a ony milovaly jí... těžko se budou loučit, příští týden ústní maturita a konec... Jen o ní píšu a mám slzy v očích..

    Mějte se moc fajn ,užívejte sluníčka,dnes je opravdu nádherně .
    S pozdravem,
    Petra z Plzně

    OdpovědětVymazat
  15. Milá Moniko, všechno nejlepší k dnešnímu svátku. Mějte se moc krásně a vám i celé rodině hodně zdraví a štěstí. Jitka

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥