pátek 9. května 2014

... slaný koláč s vejci ...





Krásný pátek
Na tento koláč jsem se inspirovala v časopise Venkov&styl.
Ale pravda, receptu jsem se nedržela, jen se holkám líbila usmívající se vajíčka a tak jsme šly na věc z toho, co bylo doma.
 Místo pažitky jsme použily naší úplně první sklizeň....špenátové lístky.
Byla jsem překvapená, jak rychle po výsevu lístky vyrostly a my máme ten dar natrhat si vlastní. Holky z toho byly unešené a polovinu lístků po cestě snědly....chvála bohu za takové dary.
Místo lískového těsta jsem uhnětla těsto na quiche a přidaly jsme ještě kromě zakysané smetany také sladkou smetanu a goudu.

Slaný koláč s vejci

těsto:
150g hladké mouky
90g měkkého másla
2 lžíce vody
sůl, pepř
Těsto namačkejte do pekáčku a pečte při 200°C asi 12 minut.
náplň:
250g zakysané smetany
90ml smetany
100g orestované slaniny
lístky špenátu nebo pažitku
90g nastrouhané goudy
sůl, pepř, sladká paprika
Vše smíchejte a nalijte na předpečené a těsto. Na náplň rozklepněte 4 vajíčka, vraťte do trouby a při 180°C pečte ještě asi 15 minut.
Dobou chuť.



Mějte se hezky a užijte si poklidný víkend.
Monča


11 komentářů:

  1. Ahoj Mončo,
    koukám,že zapékací miska už prošla zkouškou na jedničku ... a špenátová inovace je možná lepší,než originál s pažitkou :-)
    Hezký den na kopeček přeje Gabča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, Gabčo, a je fakt úžasný.... moc díky a užijte si krásný víkend, Monča

      Vymazat
  2. Pěkný den Moniko, máte všechno moc pěkné, ale ty Vaše cedulky mě vždy ohromí a tentokrát vidím, že cedulku špenát "nutně" také potřebuji. Letos jsem jej také vysela poprvé a také se s dětmi divíme :-) Prosím, jak na výrobu takové ceduličky. Děkuji a ať se Vám stále daří Iva

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivo, u mě je vše šup šuo, žádné velké ciráty:o)
      Když jsme stavěli chaloupku pro holky, bylo kolem ní plno odřezků z trámů a hned se zrodit recyklační nápad. Poprosila jsem Toma, vzal sekyrku a naštípal z trámu 10x10 takové destičky( vůbec nejsou hladké) a stejně veliké, zkrátka štípal a z odletů jsem si vybrala. Natřela jsem je mým oblíbeným Eternalem, hřebíčkem přitloukla ke klacíku z vrby a napsala voskovkou nápis a drží i přes deště.
      Krásný víkend,
      Monča

      Vymazat
    2. Děkuji moc, voskovka by mě nenapadla :-) pustím se do díla. Pěkný víkend

      Vymazat
  3. Monika vďaka z úžasný recept. Presne takéto niečo som potrebovala. Vyzerá úžasne. Andrea

    OdpovědětVymazat
  4. Moničko,koláčový okáč se Ti moc povedl,pěkně na mě kouká a jeho chuť bude jistě náramná!Přeji krásný víkend!Dája

    OdpovědětVymazat
  5. Moni, tak přesně na takový koláč bych měla chuť. jsem si říkala, že musím najít nějaký recept bez listového těsta. a místo špenátu (ještě mám venku malinký) dám zelenou cibulku šalotku.
    krásný večer Majka

    OdpovědětVymazat
  6. tak jsem to přehodnotila. koláč je podle tebe, náplń podle Verunky, mnou trošku upravená o nivu. už je to v troubě. Majka

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥