sobota 7. června 2014

...Letnice nebo-li Svatodušní svátky ...


Digitalis
Má jedovatá modelka Digi, jak jsem jí začala říkat.
Netrpí anorexií a je tak překrásná, fotogenická a překvapující. Poupátka žlutá, ale jak se rozevřou zrůžoví.
Musím si jí užít, je to dvouletka, která kvete jen druhým rokem. Ale plodem jsou tobolky plné semen, tak uvidíme, jestli se poštěstí.






Aktuální osvěžující záležitost....
bezinka s mátou a meduňkou.
Stačí se natáhnout přes plot a v každém křoví svítí voňavé květy bezinky
Bála jsem se, že budeme mít pusu plnou květů, ale naštěstí si plavou krásně nahoře a brčko dosáhne na dno:o)


suším, sušíš, sušíme ....
...... bezinku i mátu na čaj

Jen ať hambalka nezahálí, právě začal jejich hlavní úděl. Levandule kvetou, to bude vůně.


A co že ty holubičky?
Zítra, padesát dní  od velikonočního pondělí, nastává konec Velikonoc ... Svatodušní svátky,  nebo chcete-li Letnice.

Židé si o Letnicích připomínají darování desatera Mojžíšovi na hoře Sinaj.
Pro Křesťany jsou Letnice svátkem seslání Ducha svatého na apoštoly po Ježíšově nanebevstoupení.
Je to doba vyvrcholení a naplnění Velikonoc.

Jak Velikonoce tak i Letnice mají prapůvod v oslavách přírody.
Velikonoce jsou oslavou jara a Letnice oslavou začátku sklizně.

Naši předkové si světničky dekorovali větvičkou lípy a na ní zavěšovali  holubičky, aby Svatý duch mohl sestoupit na zem .
No a my máme možnost si s dětmi zase něco hezkého, tradičního a velmi snadného vyrobit a vyzdobit si své příbytky.




Mějte nádherný víkend.
 Počasí nám je více než nakloněno.... užijte si bazény, grilování, jahodové sklizně, vycházky, práci na té nádherně rozkvetlé zahradě, nebo jen lenošte, hlavně ať je vám dobře.

5 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Mužeš mi, prosím, prozradit, kdy ty vstaváš ?.. Toliko krásy po ránu...hlavně ta bezinková limonáda...mňamózní záležitost....♡♥♡♥.Mám i na balkóně krásně rosre máta...tak že bych zaúkolovala manžela na ty bezinky? Jede s dětmi na kešky,tak by mohl...♡♥♡♥Ja si jdu vymačkat citrón a kurýrovat se...celou zima zdravá a teď-:(...pozdravy Jana z Brna

    OdpovědětVymazat
  3. AHOJKY PANÍ Z KOPEČKU.NÁDHERA,KRÁSNĚ TO KVETE,ŠKODA,ŽE DIGI NEMÁM-JE TO OPRAVDU KRASAVICE.JÁ JSEM SE ZROVNA VRÁTILA Z TRHU A MÁM 15SAZENIC MUŠKÁTŮ-PROSTĚ JSEM NEODOLALA,TAK JAK BUDE TERÁSKA VE STÍNU,TAK SE DO TOHO PUSTÍM.KRÁSNÉ DNY PŘEJE KLÁRA

    OdpovědětVymazat
  4. Jste zlatíčka vy tam z kopečku.Krása,u nás zatím nic nekvete,ale už mám od vás inspiraci.Všechny ingredience mám u nosu,tak už se těším.Marie

    OdpovědětVymazat
  5. Moni, kvete ti to nádherně !!!! Krásné fotečky ..... Marki

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥