úterý 24. června 2014

... rajčatový quiche se slaninou ....



Krásné úterý, mé milé.
Miluji slané záviny, koláče a všechny dobroty na slano se skleničkou vína .....
Quiche (čti kiš) patří mezi mé favority na nejrůznější způsoby.
Stačí se jen řídit pravidlem základu
100ml mléka
150 ml 33% smetany
200g sýra chedar, gouda
3 vejce
sůl,
pepř

..... a další ingredience jsou jen ve vaší režii.
Šunka, slanina, špenát, rajčata, česnek, houby, cibule ...... záleží opravdu jen na vás

Těsto na quiche:
230 g hladké mouky
110g másla
3-4 lžíce studené vody
sůl, bílý pepř

Změklé máslo smíchejte s moukou a kořením a vymačkejte do formy.
Pečte samotné asi 15 minut při 200°C 
a potom nalijte směs a pečte ještě 25minut při 180°C




Tato cedulka by se moc hodila:o))))
Ale už je počeštěle alespoň křídou na digestoři.
My kreativci si vždy nějak poradíme, viďte holky?
I když to někdy končí jako u Homolků se slovy ...." potřebuješ vyvětrat, co umělkyně?"

Zrovna minulý týden jsem připálila Terezce čokoládu, kterou jsem chtěla polít bábovku a naše mlsná koza bábovku bez čokošky nedá:o)


Dobrou chuť a krásný den,





15 komentářů:

  1. Milá Moni zdravím na kopeček, opět pěkný mlsací příspěvek :-) My quiche taky moc rádi na různé způsoby, u nás vede špenátový :-) Přeji pohodové odpoledne KatkaB

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrota, už jsem také podle "kopečku" zkoušela :-) Moni nevíte čím to je, ale od včera se mi nezobrazují nové příspěvky na blozích, mám tam jen jeden poslední nejnovější a když dá´m načíst další, nic se neděje. Děkuju za radu. Pěkný den Eva

    OdpovědětVymazat
  3. Moni, i já posílám pozdrav k vám na kopeček a přesto, že většinou jste inspirací vy mně, dnes bych chtěla inspiraci poslat já Vám. Nepachtěte se dnes s koláčem, běžte otřískat z nejbližšího ořešáku ořechy a udělejte si "svatojánskou ořechovku". ;) Receptů je na internetu spousta a dnes je ten pravý den pro její výrobu. (Já už mám hotovo.) :) ...Na Vánoce, kdy je nejuleželejší, tudíž nejmňamóznější, budete mlaskat až za ušima. ;) Ps. Váš blog je super, jen tak dál. Mějte se krásně. Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lení,
      děkuji. Zrovinka na čundru si klucí říkali, že se blíží sv. Jan, že už to půjde:o))))
      Chystáme se, tedy hlavně můj Tom. Já bych potřebovala ty řádky s vinnou révou.
      Ale náš ořešák, ač je převeliký, nemá nic, zmznul. Ale vyrazíme po okolí
      Krásný den,
      Monča

      Vymazat
    2. Lení, děkuji.
      Zrovinka na čundru klucí procházeli kolem ořešáků a říkali, že už se to blíží:o)
      Také se chystáme, Tom se nemůže dočkat.
      Krásný den,
      Monča

      Vymazat
    3. Dobrý večer Moničko, opět nádhera :-) Mám na Vás velikou prosbičku, máte tolik skvělých receptů, mohla byste mi prosím prozradit, jakým způsobem si recepty vedete, zda máte nějakou knihu či boxík ? :-) Předem moc děkuji a přeji Vám překrásný večer Petra

      Vymazat
  4. Mňam, quiche taky můžu, nejraději špenátový nebo cibulový. Určitě ochutnáme i ten tvůj.

    OdpovědětVymazat
  5. Moni, taky jsem včera quiche upekla, s cuketkou a zelenou cibulkou, mňam.
    krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
  6. Ahoj Moni, jsem tvůj pravidelný návštěvník a zrovna u tebe hledám inspiraci na slané pečivo na hody. Dá se to jíst za studená a upéct na plech ze dvou dávek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásný den,
      určitě lze ze dvou dávek a studené je pro mě nejlepší:o)
      M

      Vymazat
  7. Dobrý večer,mám na vás prosbu i tady ta forma na koláč je z hrnčířství cz.dekuji za odpověď. Jinak se budu opakovat lepší stránky neznám. :-!
    Řada sem chodím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc,
      ano forma je od nich:o) A lepší neznám:o)

      Vymazat
  8. Prosím a která velikost je lepší mají tam dvě 29 a 36cm. Chtěla bych to dárek pro tchýni.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já mám tu 36cm a neměnila bych. Tak akorát na 4 člennou rodinu.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥