pondělí 30. června 2014

... rozmarýnová tinktura proti klíšťatům ...


Už po několik let dělám na léto tinkturu z rozmarýnu.
Stříkáme se voňavou tinkturou, když jdeme do lesa nebo do luk. Stříkám ji na oblečení  i na pokožku. Pokud budete venku déle, vezměte si lahvičku s sebou. Samozřejmě, až vyčpí, přestává fungovat. Nám rozmarýna krásně voní, ale klíšťatům a otravnému hmyzu páchne a tak vám dají pokoj.
A nebude opatlaní od té smradlavé chemie, která lze koupit v lékárně.

Rozmarýnová tinktura:
0,5 l vody
hrst rozmarýny  a můžete přidat i provensálského koření
1/2 lžíce octa
lahvička s rozprašovačem

Vodu převařte. Vypněte a přidejte bylinky.
Nechte louhovat 24 hodin.
Přilijte ocet a dejte do rozprašovače.
 Uchovávejte v ledničce.



Ať i u vás má rozmarýna úspěch a dají vám ty zakousávající se potvory pokoj.
Krásný den

14 komentářů:

  1. Dobrý den, Moni prosím Vás nemáte tušení, zda by se dala tinktura použít i na pejska? Bohužel i po použití hnusné chemie nosí domu klíšťáky a to docela v hojném počtu. Pěkný den, čtenářka Lada

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lado, určitě i na pejska. je to absolutně neškodné. Ale budete muset postřik několikrát opakovat a bojím se, že 100% se těch potvor nikdy nezbavíme:o( letos je jich opravdu spousty.
      Krásné léto, Monča

      Vymazat
  2. Ty jo, to budu muset zkusit, Jen si musím rozmarýn koupit, pač se mi letos koupený nějak neujal a nový jsem už nesázela:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haní, stačí i sušený, ten Tě vyjde levněji.
      Já včera dala jak čerstvý, sušený tak i sušené provensálské.
      M

      Vymazat
  3. ty jo Moni, to vypadá dobře, já jednou dělala tinkturu z bílých lilií, ale nějak se mi to neosvědčilo, tohle zkusím, díky. Majka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Majko, rádo se stalo, ale stříkat více krát na delší vycházce.
      myslím, že 100% přípravek zkrátka neexistuje.
      papa, M

      Vymazat
  4. Moničko moc děkuji za připomenutí na co lze ještě použít i rozmarýn - já mám po blbých zkušenostech z klíšťat panickou hrůzu ....
    Čtu návod - přidejte BUBLINKY - nechápu jaký bublinky kde kupuješ,nebo si představuji,jak beru brčko a bublinkuju a připadá mi to dost divný - no nic do příště se naučím číst paní učitelko :-)
    Krásný den na kopeček přeje Gabča

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Gabčo, tak ať se povedete a ty potvory se vyhýbají obloukem.
      Já teď trnu, kolik si jich Terka z těch křivoklátských lesů přiveze.
      pa, M

      Vymazat
  5. Moni díky za tip. Určitě vyzkouším. Loni jsem koupila nějaký humus v lékárně a v lese jsem měla pocit, že ty potvory na sebe spíše vábíme. Nehledě na to, že kluci se tím nechtěli nechat více nastříkat. Měj se krásně Lenka

    OdpovědětVymazat
  6. Rádo se stalo. Ale samozřejmě 100% nebude asi nikdy nic. tady se musí vícekrát aplikovat. Když nevoní, nefunguje.
    krásné léto a málo klíšťáků:o)
    M

    OdpovědětVymazat
  7. Díky za tip, vyzkouším.Mějte krásné léto.Jana

    OdpovědětVymazat
  8. Já letos zkouším na doporučení kolegyně v alpě vyluhovaný hřebíček. Voní také nádherně a udajně výborně funguje i na pejsky. Rozmarýn přijde na řadu jako další, zatím roste. Laďka

    OdpovědětVymazat
  9. ...tak jsem zvědavý, jestli to bude zabírat, udělám si na dovolenou do Řecka, mluvil jsem s Češkou žijící na Krétě a říkala mi, že si ho dává do bytu a že jí do místnosti neleze žádná havěť, že to funguje spolehlivě i jako kytka ve váze nebo kytka v bytě v květináči, odpuzuje prý to vše včetně komárů...kvůli těm si hlavně tinkturu budu na dovču dělat...

    OdpovědětVymazat
  10. Tinktura prý funguje super a dostala jsem ještě radu přidat do ní pár kapek títrí olejíčku.... určitě vyzkouším!!!!

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥