sobota 26. července 2014

... Jílovecké roubenky ...


Při návštěvě českého Ráje jsem se ocitla v opravdovém ráji.
Ráji pro tvořivé duše.
Když jsme se ubytovali v apartmánu, paní majitelka nám mimořečí sdělila, že nedaleko v Semilech je dnes tvoření voskovou batikou v roubenkách.
A protože nám pár hodin do nabitého programu na první den chybělo, hned jsme se tam rozjeli. Přesdstava krásných staročeských roubenek a tvoření ... to si nemůžeme nechat ujít!
Terezce zářila očka, když se dozvěděla, že mezi šlapáním po skalách a lesích bude moci sáhnout na něco z výtvarných materiálů.


A jaké překvapení nás čekalo, bych si nedokázala představit ani v nejhlubším koutku duše.
Jak jsem se rozhlížela po stodole, viděla jsem známé písmo a obrázky .... 
intuitivně jsem začala cítit, ale nemohla tomu uvěřit ....
Ty nádherné roubenky patří sdružení kolem paní dýně .
Právě tady tvoří svá kouzelná díla i kalendáře výtvarnice 
Lucie Čapková
od které mnohé máte v kuchyni onen božský Koloběh života.
Byl to tady pro mě kousek ráje na zemi.
Úžasná pozitivní energie .... nádhera, kam oko pohlédne.

Sdružení tady provozuje i lesní školku. V zelené roubence zrovinka spali zavěšeni v houpacích sítích ti nejmenší "dvouleťáci", jak jim tady říkají:o)

A kdo byste měl cestu do Ráje, každé úterý po celé prázdniny od 13-17h tady v Semilech
 mají připravené dílny tvoření pro děti přímo ve stodole roubenky.
Vřele doporučuji.







My jsem tvořily voskovou batiku a hned máme 
za sebou i přípravu na školní pomůcky ... 
Vytvořily jsme si tašky na noty do lidušky a na piškoty a trikot do baletu :o)
A tatínek  tentokrát zastal funkci fotografa, kterou perfektně zvládá.
Však to od něj jsem spoustu odkoukala. Jen se na rozdíl od Toma nevyznám ve clonách a všech těch číslech a hýbátkách. Fotím jen srdcem a s dobrým světlem, to mi stačí:o)

A musím říci, když jsem nemusela dokumentovat, ale jen asistovat a povídat si s úžasnou bytostí, byla jsem opravdu v sedmém nebi.
Opravdu hluboký sklon před těmito zlatými lidičkami, co dokáží předávat druhým.
Děkuji za nádherný zážitek.



Vosková batika:
Rozehřejte si zbytky svíček, které už nedohořely.
Štětcem namáčeným do vosku namalujte na bavlněnou látku váš motiv.
Vybarvěte látku anilinovými barvičkami.
(Můžete použít i klasické vodovky, ale nikdy nebudou tak jasné a zářivé barvy)
Já anilinky používám ve škole místo klasických vodovek a potěšilo mě,
 že Lucie Čapková to má také stejně:o)
Po zaschnutí anilinek, vložte látku mezi dva alobaly a vyžehlete  klasickou žehličkou.
A potom je na vás, co s kouskem látky uděláte. 
My si je našijeme na batikované tašky.


Betynka málem uštvala morčátka v ohrádce od samého mazlení:o)




Bylo mi velkou ctí.
 MOC děkuji.
Myslím, že z tohoto setkání budu dlouho nasávat pozitivní energii.
A pak, že existují v životě náhody ... pro mě to byl osud.

8 komentářů:

  1. A já si tuhle říkám, to je Monča z kopečku!, Blbost, kde by se tu vzala a pustila jsem ten nápad z hlavy. Dobře, že se vám u nás v kraji líbilo: :-DD martina

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc se nám líbilo♥
      Mějte se krásně, Martinko a pozdravujte všechny v roubenkách. Toto místečko v dobrém závidím. To se jen tak nevidí.
      Krásné dny, Monča

      Vymazat
  2. Chtěla jsem se zeptat, jestli nevíte, zda se nevyperou anilinové barvy či vodovky, kdybych si takto ozdobila třeba tričko? Jinak při malování také preferuji anilinky, jsou krásně zářivé! :) Zdravím a přeji krásné dny. Tereza

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terezko, s tím zkušenost nemám. Zkuste nabarvit jen kousek a vyzkoušet vlastnosti anilinek. V této batice je ale celý obrázek fixovaný voskem, ten se při žehlení rozpustí a zažehlí celou plochu.
      Krásný den, M

      Vymazat
    2. Díky za odpověď. Určitě vyzkouším a uvidíme :) T.

      Vymazat
  3. Moni, jsem okouzlena. Nádhera!
    Umíte si to parádně užít.
    Moc zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Mončo,my jezdíme do Ráje moc rádi,ale roubenky jsme ještě nenavštívili .... tak snad příště :-) A co kešky ... doufám,že se dařilo.Letos se nám konečně podařilo přidat do seznamu i jednu v Sedmihorkách v aleji,která je kousek od trati a vždy když jsme tam byli,tak s ní byl nějaký problém ... ale letos se už konečně zadařilo :-) Tahle keška se rozhodně řadila k těm lepším ... nemáte jí náhodou taky? ... heslo-strom,zámeček,bowlingová koule :-)
    Hezký den na kopeček přeje Gabča

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Moni, krásné povídání, krásné fotečky. Vy dvě s Lucií jste hodně podobné, milé, pozitivní, Lucie bydlela nedaleko tady u nás v Podkrkonoší, teď už se sem vrací jen na trhy Kuks a Kohoutov, kde ji i Kubu potkávám. Tak jsi mě navnadila, že si snad za roubenkami také výlet uděláme.Těším se na další inspiraci.
    Dana od DK

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥