pátek 4. července 2014

... ořechovka ...


Aby měl tatínek na Vánoce voňavou domácí ořechovku, musí se nejlépe začít už o Svatojánské noci.
My to stihli ještě dnes a myslím, že máte ještě pár dní na to naložit si také tu svou.


Ořechovka:
první fáze:
na 1 litr vodky budete potřebovat
20 ks zelených vlašských ořechů
5 kuliček nového koření
1/2 badyánu
1-2  hřebíčky
1 kus celé skořice

Ořechy rozpulte a zalijte je vodkou, přidejte koření, zatěsněte hrdlo a nechte na sluníčku macerovat asi tři týdny.

Druhá fáze:
po třech týdnech

15 minut povařte   150g  cukru v 1/2 litru vody  s jedním luskem vanilky. 
Slijte ořechovku z nálevu a přidejte  vychladlý cukrový vývar ( už bez vanilky).
Přelijte do lahví a vyčkejte příchodu Ježíška....potom je nejlepší.




A zatímco tatínek s vidinou lahodného moku šplhal po ořešácích 
 ..... u nás květy pomrzly a tak najít 30ks ořechů byl docela oříšek .....
My jsem zvládly s Betynkou natrhat kytice heřmánku a třezalky na zimní čaje plné zdraví.


Krásný den a boží lékárně připíjíme na zdraví.

23 komentářů:

  1. jé, ořechovka, já na ní letos málem zapomněl, díky za připomenutí. :-) Pavel

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rádo se stalo, Pavle:o)
      A to chtěl Tom vložit příspěvek až při konečném slévání, aby bylo vše zachyceno a já na to, že musíme přeci inspirovat, kdyby někdo opomněl:o))))
      Krásný den, Monča

      Vymazat
  2. Tohle vůbec neznám:-) Kam na ty recepty chodíte? Musím to ukázat manželovi, také jej to zaujme:-) Děkuji za tvoje inspirativní stránky:

    OdpovědětVymazat
  3. Orechovka- mňam, mňam. Netušila som, ako sa robí lebo som ju dostala. Krásne si to nafotila :)
    m.

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Moni, jé ořechovku jsme dělali před dvěma lety s partnerem, každý podle svého receptu a že pak posoudíme, která je lepší. Než ale byla hotová, zjistila jsem, že jsem těhotná a neochutnala doteď a už ani neochutnám:-). Ale všichni, kdo pili, říkali, že má byla lepší. Ale Tvůj recept vypadá ještě líp, já tam určitě neměla vanilku. Měj hezký den, Markéta

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Moni, děkuji za inspiraci... nádherně jste naložili. Moje babička říkávala, že ořechovka je orý nejsilnější z ořechů natrhaných na svatou Annu, tj.26.7. Ale ať to kdy je to, rozhodně domácí ořechovka nemá chybu. Krásné dny.Věrka

    OdpovědětVymazat
  6. Skoro jsem na ni zapomněla. Měla jsem ji v plánu loni, ale všechny ořechy široko daleko pomrzli a opadali. Tak jsem dělala brusinkový likér a mátový likér. Ale snad ji letos ještě stihnu. Krásné fotečky.

    OdpovědětVymazat
  7. Moni, ja ju robím každý rok na Jána, ale náš recept je len orechy + slivovica. Odporučil nám to jeden staručký pán, je to recept, ktorý pomôže aj pri bolestiach brucha, vylieči aj salmonelu, dokonca lyžička sa môže podať aj deťom od 3 rokov, keď ich bolí bruško, potom to len zapijú čajom. My ju máme v ľadničke a v prípade potreby, len dolievame slivovicu:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, nevím, zda jsem zprávu neposlal někomu jinému. Nevím, zda vám to přišlo, chtěl bych vás poprosit o detaily vaší ořechovice. Chtěl bych vyzkoušet čistě jen slivovici a ořechy. Mohla byste mi napsat nějaké podrobnosti? Poměr, jaká slivovice, jak to chutná? Jak to zpracováváte a skladujete. děkuji mnohokrát. junior@umacka.cz

      Vymazat
  8. Milá Moni, tak my jsme ořechy šli opravdu natrhat o noci Svatojánské, naložili jsme podobně a teď ji máme na okně a těšíme se, jestli se nám povede a bude opravdu kouzelná.Moc zdravíme ze starého kopce, Blanka.

    OdpovědětVymazat
  9. tAK JSEM UDĚLALA PODLE vAŠEHO RESEPTU A NEVÍM KDE JSEM UDĚLAL CHYBU ÚPLNĚ MI ZČERNALA TA OŘECHOVICE

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janko, to je ale správně. Ořechovka úplně za 3 týdny zčerná. Povedla se. My budeme také zítra slévat:o) Monča

      Vymazat
    2. Děkuji se mi ulevilo jsem si furt říkala,že jí mátetakovou čirou a mě to takhle zčerná :o)))

      Vymazat
  10. Dobrý den Moniko, udělala jsem si podle vašeho receptu dvě várky ořechovky, zakryla jsem to plátýnkem, ale alkohol se mi odpařuje. Je to tak správně nebo to má být zavíčkované? díky Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janí, ano zavíčkujte. My dáváme igelit s gumičkou a přesto dám ubrousek nebo látku, aby to v kuchyni lépe vypadalo:o)
      M.

      Vymazat
    2. Díky!! hned to půjdu udělat :-) Jana

      Vymazat
  11. Zdravím zdravím ...internetuju a nevím si rady, ořechovky jsem se velmi bál, ale když jsem ořechy sléval, vůbec nechutnala zle...(dělal jsem ji z rumu)...tak jsem udělal dneska i druhý nálev, který jsem do ní přidal a ejhle...ořechovka je hnusná, přesolená...no bodejť, když jsem do druhého nálevu dal místo 250g cukru 250g soli!! Prosím, nevíte někdo co s tím? Je mi jasné, že to nejspíš bude na vylití, viďte...děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bohužel, asi jediná cesta. Tak za rok:o)

      Vymazat
  12. Zdravím, také děláme ořechovici...sice ji nepiji, ale každá návštěva si ji chválí, tak snad.....:-)Dělám ale dle úplně jiného receptu...příští rok zkusím tu vaší a další dvě co mám recepty a manžel bude porovnávat....:-)

    OdpovědětVymazat
  13. ahojte, ja mam recept kde 6 tyzdnov luhujem len orechy, potom to scedim a orechy opat zalejem vodkou, cukrovym sirupom a ostatnymi ingedienciami a luhujem dalsie 4 tyzdne a nakoniec zmesam dokopy. no teraz mi ten prvy vyluh cely zozelenal, teda je ciernozeleny, ale citit v nom stale zelene orechy, mohlo sa nieco pokazit alebo je vsetko v poriadku? ako ma chutit orechovka nikdy som ju nepil...po zelenych orechoch alebo po prechoch dozretych?

    OdpovědětVymazat
  14. Zdravím, zrovna jsem slila a mám dvě krásné lahve domácí ořechovky. Nikdy jsem ji nepila, ale chutná mi, tak se těším, že se do Vánoc dočkám ještě nějakého vylepšení. Chci se zeptat, jestli se na něco dají využít ty zcezené ořechy?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To nevím, my je dali na kompost. Tak ať chutná ještě lépe o Vánocích.

      Vymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥