čtvrtek 10. července 2014

... výroba ručního papíru ...


Jeden z mých plánů, jak holkám zpříjemnit léto (především naší kreativní Terce)
 bylo na mém prázdninovém seznamu:
- vyrobit ruční papír
Mimochodem.... jsem plánovací typ a miluji seznamy a blbenky, co vše mám stihnout a zařídit a udělat .... Ale co je nejlíbeznější pocit a troufám si říci i má úchylka...je odškrtávání již dokonané práce.
Dokonce jsem takový cvok, že i věci, které jsou hotové a na seznamu nebyly, si krásně dopíši a vzápětí škrtnu...to je pocit!
Tak a končím s odhalováním mých úchylek, alespoň pro dnešek.
A co vy, máte to někteří podobně?
 Budu ráda, jestli v tom nelítám sama:o)))))

A jak na tu domácí krásu?


Výroba ručního papíru
1. Nejprve jsme po domě shromáždily všechny možné popsané a pokreslené papíry.
2.Ty jsme natrhaly na kousky 1-3 cm.
3. Zalily jsme je vodou do misky a nechaly 24 hodin namáčet.
4. Namočenou směs jsem po kouskách dávala do mixéru a rozmixovala s dostatečným množstvím vody.
5. Přidaly jsme bylinky na obarvení a provonění. Dnes jsme použily jen sušenou levanduli. 
A jednu lžíci škrobu na jeden talíř hmoty pro zpevnění papíru.
Pro dozdobení a obarvení budoucího papíru můžete použít  ovoce, kytičky, koření, ale i vodovky, tempery ...
Rybíz, třešně, jahody vám papír zbarví do růžova
Kurkuma do žluta
Káva do hněda
Borůvky do modro-fialova
6. Rozmixovanou hmotu jsme rozprostřely na balicí papír, pod kterým byla vrstva novin a pod nimi starý ručník.
Uplácávaly jsme hmotu rukama a potom opatrně válečkem přes noviny.
Kdo máte síta, můžete si proces trochu ulehčit a usnadnit, ale lze i takto.
Novinami jsme průběžně odčerpávaly co nejvíce vody.
Je dobré pod balicím papírem vrstvu novin měnit, aby se rychleji hmota vysušovala.
A teď už jen čekat, než se všechna voda odpaří.
 Záleží na počasí, při sluníčku je proces daleko rychlejší, než v tomto 
deštivém podmračeném dni.
Pokud se vám papír zkroutí, použijte napařovací žehličku na vyrovnání.
A je na vaši fantazii, co krásného vytvoříte.





Náš první 
levandulový ruční papír
Cítím vítězství nad hmotou :o)
.... a kdybyste cítili, jak nádherně voní....ách....

Dejte vědět, jak se povedl vám a nepochybuji, že jsou mezi vámi i borci, kteří papír již vyrábíte, tak se můžete podělit o vaše zkušenosti.


Když Tě někdo k sobě pustí tak blízko,
že cítíš jeho duši ...
... tak dýchej zhluboka.


Přejeme vám z kopečku nádherný den a mějte se krásně

13 komentářů:

  1. Ahoj, Moni, tak to je pecka, nááádherná. Ja už som párkrát tiež "pokukávala" nad výrobou ručného papiera s Luckou doma... no teraz som priam k tomu navnadená :) A tá pohľadnička/obrázok anjela, je rozprávkový :)
    Raz som bola s deťmi na školskom výlete, kde sme navštívili domácu dielničku výroby ručného papiera a každý sme si jeden papier vyrobili - bolo to úúúžasné. Tí ľudia vyrábajú papier v domácej urobenej dielni uprostred hôr - fascinovalo ma to. A vyrábajú ho vo veľkom. Krása. Tak "dotvorenia" :) M.

    OdpovědětVymazat
  2. Ne, neeee, ja som na tom rovnako. Tiež rada škrtám. A tiež tam dopisujem niečo, čo som zabudla na papier napísať a keď to urobím, tak to rýchlo dopíšem a škrtnem. :D Počas neschopenky som si vytvárala dlhočizné zoznamy. :) A asi sa do nich pustím znova. Už sa to trochu doma zase utriaslo. :D
    Tiež sa mi páči anjel. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Moniko, musím se smát, tak to se neboj, sama v tom nejsi! Dělám naprosto to samé i s dopisováním a okamžitým přeškrtnutím... a to dokonce dělám nejraději! Vaše práce je moc krásná, hlavně ten vyrobený andělíček. Možná se ti bude líbit tip na výlet, kde si také můžete vyrobit vlastní papír. Pokud budeš chtít, na mém blogu je to příspěvek z 15.5. Kam na výlet s
    dětmi. Přeji krásné dny. Lidka

    OdpovědětVymazat
  4. Moni, kde berete inspiraci na tak krásné citáty? Andělka je moc krásná. Hezké odpoledne. Lucie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Lucí,
      zrovinka tento citát mi poslala do komentářů před několika týdny Péťa:o)
      I vy mě inspirujete, je to krásná symbióza.
      Poklidný večer,
      monča

      Vymazat
  5. Hello Moni,
    your Blog is so lovely, many Greetings, Olga.

    OdpovědětVymazat
  6. Mončo, krásná ruční práce. A super tip na tvoření (nejen) s dětmi :-)

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Moni,
    tvoje "úchylka" mě pobavila :-) Taky si občas píšu seznamy, ale spíš jen před dovolenou nebo podáváním daňového přiznání apod. :-D, abych nezapomněla, co všechno ještě musím udělat a na nic nezapomenout... Zkoušela jsem to i za běžného provozu, ale spíš mě to stresuje, když nestihnu všechno, co na seznamu mám. Ale je pravda, že když se povede všechny položky odškrtat, tak je to bezva pocit :-)
    Ruční papír vypadá parádně a výroba se mi taky nezdá složitá, tak ho asi s mladším synem vyzkouším. Ten je totiž taky kreativní a starší brácha mu v neděli odjede na 14 dní na tábor, tak vymýšlím aktivity, aby se malý sám nenudil. Asi si začnu psát seznam, co všechno budeme dělat :-D
    Papá a užívej si zasloužené prázdniny!!!
    Šárka

    OdpovědětVymazat
  8. Tak já se přidávám s podporou a přiznáním se k "seznamové" úchylce.
    Na výrobu papíru se též chystám. Ten váš je krásný, s levandulí to musí být opravdové potěšení.
    Andílek - 1*.

    OdpovědětVymazat
  9. Moni já jsem papír taky vyráběla, dělala jsem z něho nějaká přáníčka, je to fajn. A taky mě hodně baví kašírování, to jsem dělala ze starých papírových krabiček na vajíčka.
    ta tvoje úchylka je super.
    Krásný den Majka

    OdpovědětVymazat
  10. Moni, vidím, že jste se shlédla v knížce Báry Šťastné, která o odškrtávání psala :-) Já totiž taky, koupila jsem si ji na základě vašeho doporučení tady na blogu :-) A moc moc jsem se u ní nasmála, takže děkuji a přiznávám - taky píšu seznamy a nejraději na ně položky, které už jsou hotové, abych měla černé na bílém, kolik už jsem toho stihla a jaká jsem šikovná :-)))) Hezký den, Maya

    OdpovědětVymazat
  11. Jéé, Moni, to je krása. Bezva nápad jak použít ruční papír a ještě jsi mi udělala obrovskou radost , že jsi k andílkovi použila ten citát, ode mne. Moc děkuji, hned mám krásnější den.:-)

    OdpovědětVymazat
  12. Moni, kdysi jsem ho s dětmi taky dělala a mám chuť se zase trochu zapatlat :o)
    To přání je překrásné - jak vypadá i co sděluje.
    Hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat

Mějte se hezky a předem děkuji za vaše milá slova a řádky, kterých si velmi cením.
S láskou Monča ♥